KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je vergeet een ding...de LC4 is een stuk lichter dan de motoren waar de meeste straatbanden voor bedoeld zijn. Ze komen daardoor minder goed op temperatuur. Met die Conti SM Contact heb je daar geen last van omdat die voor deze lichte motoren ontwikkeld is. Ik denk dat die het beter gaat doen dan een Rosso!

Mjah, dat verhaal ken ik wel, maar als ik er vervolgens met 90 kg bovenop ga zitten zit dat wel weer snor :)
 
Koppelingskorf wil niet los, iemand nog zo'n blokkeer-tool liggen, of een adresje waar je deze makkelijk kunt halen? Vind ze alleen maar in duitsland of USA.

Daarnaast ben ik sinds vandaag opzoek naar een koppelinskorf en het deel daar binnenin.
koppeling640_zpsvgool6fl.jpg


deeltje 8 en 10 dus.
 
Een luchttol heeft klappen/ rukkerige bewegingen waardoor je misschien zonder blokkeeren de bout los krijgt. Op moment terug vast is een ander verhaal
 
Vergeet niet dat je met een klein compressortje niets hebt aan een zware slagmoersleutel ;)
Ik heb thuis ook zo'n lichtere versie en krijg bijna alles er wel mee los wat ik tegenkom, maar er blijft dus ook wel eens iets vast zitten..
 
Zelfs met luchttol niet?


Hoe peuter je het makkelijkste die buitenste keerring vsn je versnellingsbak los?
Die op de schakelas achter de kickstart? Bij mij hebben ze dat gedaan met een soort priem die gekruld is, soort van kurkentrekker zeg maar. Weet alleen niet hoe het heet.
 
Laatst bewerkt:
Ok, een luchttol zoeken dan maar, blijft voor de rest van je leven handig.
Ook op zoek naar lagertrekker; zou deze werken voor de ktm?

HBM 5 Delige Binnenlager trekkerset voor verzonken lagers met slagtrekker

Edit: Deze zal wel niet werken, aangezien er geen ruimte is achter de lager. Is de enige manier om moeren zo te slijpen dat ze in die lager gehaakt kunnen worden?


Dit werkt prima. Het is wel erg goedkoop... Misschien kwalitatief slecht? Maar dit systeem is echt geweldig! Wiellagers, stuurlagers niets is meer een probleem. Ook lagers die verzonken zijn trek je er zo uit. Daar is altijd een beetje ruimte om die vingers in te zetten.

Maar als je de koppeling toch wilt vervangen, dan neem je hem toch gewoon vast met een brote waterpomptang?? Wat kan het schelen als er wat breekt. Dan pak je weer een stuk. Laat zien wie er de baas is })


Ik heb er net 1 van Rotac gekocht... 1368Nm })

Baas :}
 
Laatst bewerkt:
Dit werkt prima. Het is wel erg goedkoop... Misschien kwalitatief slecht? Maar dit systeem is echt geweldig! Wiellagers, stuurlagers niets is meer een probleem. Ook lagers die verzonken zijn trek je er zo uit. Daar is altijd een beetje ruimte om die vingers in te zetten.

Maar als je de koppeling toch wilt vervangen, dan neem je hem toch gewoon vast met een brote waterpomptang?? Wat kan het schelen als er wat breekt. Dan pak je weer een stuk. Laat zien wie er de baas is .

Tot nu toe is de Koppelingkorf de baas.

Krijg ik met dat set ook de lager achter het koppelingshuis eruit dan? Waar prop je zo'n 'vinger' dan?
 
Nou... Zoals Paul zelf is bezig om uit te zoeken waar zijn geluid vandaan komt, heb ik mijn blok afgelopen week weggebracht voor een revisie.
Mijn geluid was iets erger en ben gauw naar huis gereden (wat ik dus niet had moeten doen |( ) Krukaslager is dus kapot en half weg gevreten, al het slijpsel is door m'n blok heen gegaan. Cilinder, big end, oliepompen en de rest is beschadigd. Dus het wordt een rekening van minimaal €1500.. daarentegen krijg ik dus wel een vers blok.

Maar is het het waard om hier €1500,- aan uit te geven? Ik zou bijna denken dat het verstandiger is om nog een 640 te kopen en het een en ander over te zetten en dan de rest los verkopen of een los blok kopen. Maar goed, je weet ook niet wat je koopt uiteindelijk... Adviezen? :?
 
Laatst bewerkt:
Nou... Zoals Paul zelf is bezig om uit te zoeken waar zijn geluid vandaan komt, heb ik mijn blok afgelopen week weggebracht voor een revisie.
Mijn geluid was iets erger en ben gauw naar huis gereden (wat ik dus niet had moeten doen |( ) Krukaslager is dus kapot en half weg gevreten, al het slijpsel is door m'n blok heen gegaan. Cilinder, big end, oliepompen en de rest is beschadigd. Dus het wordt een rekening van minimaal €1500.. daarentegen krijg ik dus wel een vers blok.

Maar is het het waard om hier €1500,- aan uit te geven? Ik zou bijna denken dat het verstandiger is om nog een 640 te kopen en het een en ander over te zetten en dan de rest los verkopen of een los blok kopen. Maar goed, je weet ook niet wat je koopt uiteindelijk... Adviezen? :?

als ik kijk op marktplaats wat zo'n ding nog een beetje op moet brengen dan had ik er geen 1500 euro meer aan uit gegeven, ik zou zeggen in onderdelen verkopen en lekker een andere goede motor kopen. of je moet zelf heel handig zijn en goedkoop een ander blok op de kop kunnen tikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan