KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
nouja het stelt ook niks voor om het eraf te halen, en het blijft een restrictie.
t word er iig niet slechter van.
je kunt duidelijk zien aan de buitenkant van de motor of die eraf is of niet.

[~[url="http://i1060.photobucket.com/albums/t442/wpower01/epc%20forum_zpsifj3uaok.jpg"]afbeelding~][/URL]

hier gaat het om, het gedeelte rechtsonder kun je zien vanaf de buitenkant. let op ik heb hier het filtertje al vanaf gehaald omdat die weer gebruikt moet worden.
ik heb het rechte stukje slang na de foto vervangen voor de korte bocht slang links op de foto omdat dat beter uit komt.

Okay, dus stekertje los.
Spulletje eraf halen, dopje op de carb en filtertje moet waar terugggezet worden?
 
Okay, dus stekertje los.
Spulletje eraf halen, dopje op de carb en filtertje moet waar terugggezet worden?

kappen en tank eraf
ding eraf
bovenkant carb. goed afdoppen
filtertje terug plaatsen op andere kant
stekkertje goed afplakken en netjes weg werken

ik heb hem er met beugel en al afgehaald omdat dit het makkelijkste is. wel het schroefje dan terug plaatsen!
stelt allemaal niet zoveel voor. je moet een dopje van binnenwerks 10 mm. hebben.
 
Okay, dus stekertje los.
Spulletje eraf halen, dopje op de carb en filtertje moet waar terugggezet worden?
Spulletje eraf idd. Dopje op carb is stoelhoesje +-10mm, daaromheen tierap.
Filtertje komt op het stukje slang dat overblijft aan de carb.
Dit merk je vanzelf. Is als je rechts staat (remzijde) het de meest linkse carburateurpoort.

Edit: zie dat ik tegelijk met SMpowah gereageerd heb O-)
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals;

Snorkelzooi eraf getrokken, met stoelhoesje + tierap afgedicht...
Grotefoto-6IF468XN.jpg


Filtjertje van snorkelzooi op losgekoppelde leiding van de carb. gedrukt.
Grotefoto-KFLSKBOK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oeh, ik wil ook nog een keer heel graag in Mexico rijden, dat lijkt me heel tof!

Het was overigens niet de eerste keer dat ik zo'n "rally" heb gereden, dus ondertussen wel wat ervaring met zand-rijden :). We waren vroeg in de duinen, dus dan is het zand relatief nog hard (niet op alle plekken...) en op het laatste stuk in die rivierbedding zit ik ook wel behoorlijk achterop en daar rijd ik ook wel 80 a 90 km/h, alleen die gopro vertekent het beeld behoorlijk.

Die rid was zeker de moeite waard.

overnachting in de wereld beroemde Mikes skyrange (in baja califorina)


Op joeptoeb lijkt het niets snel te gaan of stijl te zijn....



Goed bezig Se, je hebt de smaak goed te pakken. :)

plaatje zeg meer dan 1000 tiepfouten


Jah het gaat steeds sneller vooruit. Vooral na de nieuwe noppuh. Nu snap ik hoe de rest wel om de bocht kwam en ik bijna om het leven....

Laatste vakantie van het jaar, of ik moet de jackpot winnen

11103047_920817394636141_4124778750181476422_o.jpg


Dat moet genoeg zijn om champ te worden hier opt eiland })
 
Laatst bewerkt:
hey jongens blijkt dus niet mijn krukas te zijn!! *O* *O*

Een schroefje van mijn spoel was losgetrild en die heeft mijn spoel verwoest.
Blijkbaar was die schroef er in het verleden niet met loctite ingezet en nu is hij dus kaput.

nu ben ik op zoek naar een spoel, deze vind ik nieuw een beetje aan de dure kant (170 euro bij KTM de Doelen).
Ik ben benieuwd of iemand er nog een heeft liggen. Motorparts online heeft niets liggen en op marktplaats was ook niet veel te vinden.

Geef een gil als je er een hebt liggen of als de vriend van je aangetrouwde achternicht wiens vader een spoelenverzamelaar is laat hem dan even gillen! :Y
 
heb een tweedehandse in duitsland gevonden voor goedkoop, stond alleen niets over verzendkosten bij dus de verkoper gemailed.
morgen ook even brouwer zwartebroek bellen om te kijken of die wat heeft liggen.

jullie hulp word gewaardeerd mannen!
 
iemand trouwens een tip om het in knijpen van de koppeling wat soepeler te kunnen maken?
ik heb pas een toertocht van 190 km gereden en had aan het eind van de rit erg last van me pols. dat heb ik vorig seizoen en dat seizoen daarvoor nooit gehad. zelfs de volgende dag nog last van.

ik heb de koppelingshendel nu max. naar het handvat toe gezet dermate van het rode stelknopje. ik heb ietsjes teflon smeer spray tussen het scharnier van de hendel gedaan.
misschien dat het iets helpt maar is er meer wat ik kan doen?
 
Laatst bewerkt:
iemand trouwens een tip om het in knijpen van de koppeling wat soepeler te kunnen maken?
ik heb pas een toertocht van 190 km gereden en had aan het eind van de rit erg last van me pols. dat heb ik vorig seizoen en dat seizoen daarvoor nooit gehad. zelfs de volgende dag nog last van.

ik heb de koppelingshendel nu max. naar het handvat toe gezet dermate van het rode stelknopje. ik heb ietsjes teflon smeer spray tussen het scharnier van de hendel gedaan.
misschien dat het iets helpt maar is er meer wat ik kan doen?

E eeeeh teflon pikt en kleeft (kettingvet) dr mot loop makkelijk aan. Das beter :P
 
iemand trouwens een tip om het in knijpen van de koppeling wat soepeler te kunnen maken?
ik heb pas een toertocht van 190 km gereden en had aan het eind van de rit erg last van me pols. dat heb ik vorig seizoen en dat seizoen daarvoor nooit gehad. zelfs de volgende dag nog last van.

ik heb de koppelingshendel nu max. naar het handvat toe gezet dermate van het rode stelknopje. ik heb ietsjes teflon smeer spray tussen het scharnier van de hendel gedaan.
misschien dat het iets helpt maar is er meer wat ik kan doen?
Ik heb daar ook heel veel last van. Bij mij begint het al na kilometer of 60. Met de ktm gaat het al stuk beter dan de r1. Daar kon ik soms een circuitdag niet mee volmaken. Het is volgens mij geen kwestie van spierkracht, maar ontsteking/irritatie waar je ook niet meer zomaar van af geraakt.

Wat mij nu veel heeft geholpen, is soepele handschoenen die niet knellen aan de pols. Ik had held phantom handschoenen, echte race handschoenen. Deze beperken bij mij het soepel bewegen van de pols en ik gebruikte pink en ringvinger minder. Met de nieuwe handschoenen is het heel veel verbeterd. Zondag kreeg ik dan ook last van mijn vingers en niet mijn pols, een aanzienlijke verbetering. Het verschil is klein, heeft mij 4 jaar gekost om er achter te komen dat de handschoenen een rol spelen, maar ik merk het zeer goed.
 
Super!! ik heb lange revit handschoenen. Met een klitterband bij de pols en aan het eind. Volgende keer dus erg losjes laten. het vreemde is dat ik er nooit eerder last van heb gehad. misschien toch maar eens soepele korte zomerhandschoenen aanschaffen dan.
 
Tja, met zoiets wordt je natuurlijk niet geboren, er komt een punt dat je ergens last van krijgt. Mijn nieuwe handschoenen hebben ook klittenband op 2 plekken. Het is meer dat de vorige als het ware voorgevormd zijn om je hand in een bepaalde positie te houden, die waren minder soepel. Bewegen van de vingers en draaien van de pols word daardoor stuk beperkt. Met vingers bewegen moet je echt tegen de stugheid van het leer bewegen.

Dit zijn mijn oude handschoenen, je ziet dat er als het ware een 'plaat' aan de onderkant loopt.
held-phantom-handschuh-schwarz.png


En nu heb ik deze:
105103_06_DIFI_LeMans.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan