KTM LC4 topic: zweite Teil

Status
Niet open voor verdere reacties.
16:42 hiero. Is iets "groter" dan 15:40 Topsnelheid geen idee 140 op de sloffen hoeveel sneller nog weet ik (nog) niet. Brullen doet tie dan wel. Schakelen als een tapdancer, bijna overkill aan peekaas :9. Ik hield een 30 jarige gerestaureerde Hondbah 1000cc bij tot over de 100 km/uur. Om er vervolgens in de bocht er voorbij te waaien.
Zolang ik niet serieuzer ga rijden op crossbaan (3,5 maand geleden geopereerd aan rug) blijft het zo. Waarschijnlijk dan een ander tandwieldrager erbij en een "zaagblad" erop... Nog ff proberen verstandig te blijven.


:W
 
Verhouding 15/42. Prima verhouding als je niet steeds lange stukken rijdt. Nog 14/42 geprobeerd, maar was te.
 
Dan maar bij het begin beginnen. Komt er benzine, waarschijnlijk wel iets vanwege de plof. Maar kan ook teveel of te weinig zijn. Werkt de choke? Dus de carb ff goed controleren, als je dit nog niet gedaan hebt. Zit de carb goed vast op de inlaat rubber? Geen gescheurt inlaat rubber. Hoe staat de stationair sproeier? Welke carb zit erop? Een Mikuni of een Keihin?
Dan natuurlijk, geeft de bougie een vonk, en is die droog of nat na een aantal keer starten? Probeer anders ook gewoon ff een nieuwe bougie.
Heb je al eens geprobeerd om hem aan te duwen, natuurlijk niet alleen, want dat lukt je niet. Als hij het dan nog niet doet zit het dieper, en wordt het tijd om er een specialist naar te laten kijken.

Het doorbranden van je relais zal wel komen door te lang starten. In princiepe moet hij op de kickstarter ook prima starten. Ik heb niet anders.


ik zal hem proberen aan te duwen met iemand. benzine stroomt carb is schoon! rubbers zijn goed. geeft vonk. is nat na een aantal keer starten. nieuwe bougie heb k al geprobeert. ga hem denk maar naar een ktm dealer brengen...
 
Plof/ knal krijg je als deze verzopen is.

Heb je ook verse benzine geprobeerd scheelt ook.
Anders ff de filter/ filterbak flink inspuiten met brake cleaner en dan gelijk trappen.
Dan moet ie zeker lopen.
 
Plof/ knal krijg je als deze verzopen is.

Heb je ook verse benzine geprobeerd scheelt ook.
Anders ff de filter/ filterbak flink inspuiten met brake cleaner en dan gelijk trappen.
Dan moet ie zeker lopen.


ja verse benzine in gegooid.
zal wel eens proberen met remmen reiniger.
heb jij ook wel eens dit probleem gehad met de motor?
 
Koude e-start is een bekend dat dit moeilijk gaat bij de elceevier van die leeftijd.
Koud deed ik gewoon trappen had n.l. al een x een accu leeg gestart door onwetendheid.

Eenmaal warm is de e-start geen probleem.
 
Hij bedoelt denk ik dat je je dop eraf moet halen en er dan een bougie in moet steken en dan deze massa laten maken, dan kan je het vlamboogje zien.

heb vandaag een nieuwe, bougie, gougiedop, bougiedraad gekocht. er opgezet, ff gekeken met de bougie in de dop. maar nog steeds geen vlam, knal knisper of vonk :N

dan zal het vast de ontsteking zijn. hoe duur zijn die dingen?

ik heb trouwens geen kabel lopen van de aan uit knop bij let rechter handvat! ik wil heel graag weten waar de kabel als die er in zou zitten, naar toe zou lopen, want misschien is dit wel zo lelijk weg gewerkt, dat hij geen contact meer maakt:O dus als iemand een oude elcevier heeft!! zou die ff kunnen kijken waar die kabel heen gaat?

420499_2594349469018_1563139075_31716376_1884243914_n.jpg


deze kabel

DSCI0111.JPG
 
Laatst bewerkt:
heb vandaag een nieuwe, bougie, gougiedop, bougiedraad gekocht. er opgezet, ff gekeken met de bougie in de dop. maar nog steeds geen vlam, knal knisper of vonk :N

dan zal het vast de ontsteking zijn. hoe duur zijn die dingen?

ik heb trouwens geen kabel lopen van de aan uit knop bij let rechter handvat! ik wil heel graag weten waar de kabel als die er in zou zitten, naar toe zou lopen, want misschien is dit wel zo lelijk weg gewerkt, dat hij geen contact meer maakt:O dus als iemand een oude elcevier heeft!! zou die ff kunnen kijken waar die kabel heen gaat?

[afbeelding]

deze kabel

[afbeelding]
Als je een 620 hebt met een SEM ontsteking dan ga ik toch steeds meer die ontsteking verdenken. Heb ik zelf erg trieste ervaringen mee. Die slechte kwaliteit wordt ook bevestigd door de dealers. Zet er dan maar gauw een electrex dingetje op en je hebt er geen omkijken meer naar.
 
hoe bedoel je met de dop er af???
(nee trouwens, die zijn niet top meer. maar kan dat van het ene op t andere moment je motor stoppen

ik kick met rechts :P en loop ook ongeveer scheef.
ik heb trouwens ook een sem ontsteking, was dat nou de goede?

wat k'an het zijn dan. ontsteking? er was een keer een diode kapot. toen had verplen er een ander in gedaan van een duke die ze hadden staan omdat het onderdeel iet meer te bestellen was ofso..maar ik heb geen idee hoe ik dat meet. ik kan me accu meten thats it :P
Met dop eraf bedoel ik dat je dan kunt zien hoe lang de vonk is die je trekt. die moet al gauw 10mm of meer kunnen overbruggen. Als dat niet het geval is dan is de spanning te laag.
Zit er bij jouw geen Kokusan ontsteking op??? Die SEM´s zitten toch alleen nog maar op de oude 620´s. Nou dan geldt ook voor jou, lekker een andere ontsteking erop.
 
Met dop eraf bedoel ik dat je dan kunt zien hoe lang de vonk is die je trekt. die moet al gauw 10mm of meer kunnen overbruggen. Als dat niet het geval is dan is de spanning te laag.
Zit er bij jouw geen Kokusan ontsteking op??? Die SEM´s zitten toch alleen nog maar op de oude 620´s. Nou dan geldt ook voor jou, lekker een andere ontsteking erop.

ik lees idd ook dat sem ontsteking snel stuk gaan door trillen en vocht, laat mijn motor het nou net afweten elke keer als het vochtig is..

wat ben je kwijt aan zo'n electrex ding?
 
Zondag lekker naar Eindhoven mijn oude 620, met Electrex ontsteking, uitlaten in het losse zand van de plaatelijke defensie afdeling. Volgens mijn maten ben ik daar in mijn element. Dan doelen ze natuurlijk op het koosnaampje voor mijn fietsje....de tank...waar ik overigens helemaal geen moeite mee heb zolang ik ze nog bijhou.
Gaan er nog meer of zijn jullie allemaal alleen maar asfalt ridders?
 
Zondag lekker naar Eindhoven mijn oude 620, met Electrex ontsteking, uitlaten in het losse zand van de plaatelijke defensie afdeling. Volgens mijn maten ben ik daar in mijn element. Dan doelen ze natuurlijk op het koosnaampje voor mijn fietsje....de tank...waar ik overigens helemaal geen moeite mee heb zolang ik ze nog bijhou.
Gaan er nog meer of zijn jullie allemaal alleen maar asfalt ridders?

Asfaltridder :Y

Hoop binnenkort een enduro bij te kopen om ook een los te kunnen gaan in het zand. Ga je trouwens naar de supermotard mx indoor in Roosendaal?
 
zit ik nog over te denken, zou wel leuk zijn, maar is wel weer op een maandag...en er komen nog zoveel leuke dingen. Jij wel dan? zien we je ook nog een keer in Emmen?
 
ik lees idd ook dat sem ontsteking snel stuk gaan door trillen en vocht, laat mijn motor het nou net afweten elke keer als het vochtig is..

wat ben je kwijt aan zo'n electrex ding?
Je moet de ST5500L hebben...zie link hieronder.

Electrexworld:
Electrex World Limited


Moet je ff op de site kijken bij bv Siccemasales.nl Deze zijn importeur van Electrex
of een andere aanbieder natuurlijk.
Ik zie dat ie ongeveer €220,- kost. Ik heb destijds nog €170 betaald.
 
dames en heren!....ik ben weer de gelukkige eigenaar van een zeer nette goed onderhouden ''ktm lc4 640 sm prestige''....... *O*
ik was bij de eerste blik weer direct verliefd, hij stond er bij als een plaatje!
ik ben een pietlut maar kon helemaal niks aan te merken hebben op deze ktm
heb er wat voorbij zien komen de laatste tijd, en diverse wezen bekijken
maar dit was hem, die gaat met jptje mee naar huis hahahahaha!!..... 8-)
geluid uit de DAM uitlaat is ook zeer bruut, ook belangrijk natuurlijk.. :Y
kreeg ook alle originele onderdelen netjes er bij, en nog diverse originele ktm accesoires
tasje voor op kont, tanktas, tandwielen, paar flessen motorex olie, filters voor volgende beurt etc etc...
was echt een topdeal!, had spijt mn vorige lc4 640 weg gedaan te hebben, maar ik heb nu een nog veel mooiere terug.... :]
hierbij wat pics die ik daar even heb geschoten, beestje staat inmiddels lekker verwarmd op de druppellader gestald bij silverline motorstallingsbedrijf
mocht je dit lezen gideon, jij ook nogmaals ENORM bedankt voor je eerlijkheid en deze TOPDEAL!!.. ;)

DSC01003.jpg


DSC01004.jpg


DSC01005.jpg


DSC01007.jpg


DSC01008.jpg


DSC01009.jpg


DSC01010.jpg


DSC01011.jpg


DSC01012.jpg


DSC01014.jpg


DSC01015.jpg


DSC01018.jpg


DSC01020.jpg


DSC01021.jpg


DSC01025.jpg


DSC01028.jpg
 
zit ik nog over te denken, zou wel leuk zijn, maar is wel weer op een maandag...en er komen nog zoveel leuke dingen. Jij wel dan? zien we je ook nog een keer in Emmen?

Ik hoop naar Roosendaal te kunnen ivm school. Roosendaal is ook lekker dichtbij voor me, hoop dat het doorgaat. Voor emmen moet ik even kijken kwa vervoer. Zit ook nog steeds met het borgen van de remboutjes en oliepluggen. Hoe krijg ik hier het beste gaatjes in of zijn er kant en klare bouten op de markt?
 
dames en heren!....ik ben weer de gelukkige eigenaar van een zeer nette goed onderhouden ''ktm lc4 640 sm prestige''....... *O*
ik was bij de eerste blik weer direct verliefd, hij stond er bij als een plaatje!
ik ben een pietlut maar kon helemaal niks aan te merken hebben op deze ktm
heb er wat voorbij zien komen de laatste tijd, en diverse wezen bekijken
maar dit was hem, die gaat met jptje mee naar huis hahahahaha!!..... 8-)
geluid uit de DAM uitlaat is ook zeer bruut, ook belangrijk natuurlijk.. :Y
kreeg ook alle originele onderdelen netjes er bij, en nog diverse originele ktm accesoires
tasje voor op kont, tanktas, tandwielen, paar flessen motorex olie, filters voor volgende beurt etc etc...
was echt een topdeal!, had spijt mn vorige lc4 640 weg gedaan te hebben, maar ik heb nu een nog veel mooiere terug.... :]
hierbij wat pics die ik daar even heb geschoten, beestje staat inmiddels lekker verwarmd op de druppellader gestald bij silverline motorstallingsbedrijf
mocht je dit lezen gideon, jij ook nogmaals ENORM bedankt voor je eerlijkheid en deze TOPDEAL!!.. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Np JP! Ik ben blij dat ik 'm aan een liefhebber heb verkocht.
Veel geluk ermee.

Groeten Gideon
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop naar Roosendaal te kunnen ivm school. Roosendaal is ook lekker dichtbij voor me, hoop dat het doorgaat. Voor emmen moet ik even kijken kwa vervoer. Zit ook nog steeds met het borgen van de remboutjes en oliepluggen. Hoe krijg ik hier het beste gaatjes in of zijn er kant en klare bouten op de markt?
Gaatjes moet je gewoon boren...alhoewel de boutjes van de rem erg hard zijn heb ik gemerkt.
Maar Roosendaal is idd voor jouw lekker dichtbij, Emmen....niet echt.
 
Na de carnaval weer met frisse zin aan de motor bezig.

Ik had/heb nog steeds het probleem met mijn koppeling die niet helemaal ontkoppeld.
Heb de slave eraf en uit elkaar gehad en dit zag er allemaal nog goed uit, in de master heb ik een revisiesetje gezet en alles weer gevuld en ontlucht. Probleem niet opgelost dus vandaag maar even de koppeling uit elkaar en ziet er ook allemaal goed uit. Koppelingspakket nog goed qua dikte en ook verder eigenlijk geen slijtage.
Heb wel al gelezen dat dit probleem soms wordt veroorzaakt doordat de platen niet vlak zijn dus moet de platen sowieso nog controlen op vlakheid.
Wat ik wel nog tegenkwam (maar weet niet of dit zo hoort) de push rod (weet de nl benaming niet) heeft een ruime speling in het lager en kan ook in de lengte richting +/- 2 mm schuiven.... Is dit normaal? En zou ik dit evt met een ringetje op kunnen/mogen vangen zodat de cilinder eerder tegen deze stang drukt?
Ook heb ik een flinke weerstand op de koppelingshendel tijdens het bedienen, iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mark
 
Na de carnaval weer met frisse zin aan de motor bezig.

Ik had/heb nog steeds het probleem met mijn koppeling die niet helemaal ontkoppeld.
Heb de slave eraf en uit elkaar gehad en dit zag er allemaal nog goed uit, in de master heb ik een revisiesetje gezet en alles weer gevuld en ontlucht. Probleem niet opgelost dus vandaag maar even de koppeling uit elkaar en ziet er ook allemaal goed uit. Koppelingspakket nog goed qua dikte en ook verder eigenlijk geen slijtage.
Heb wel al gelezen dat dit probleem soms wordt veroorzaakt doordat de platen niet vlak zijn dus moet de platen sowieso nog controlen op vlakheid.
Wat ik wel nog tegenkwam (maar weet niet of dit zo hoort) de push rod (weet de nl benaming niet) heeft een ruime speling in het lager en kan ook in de lengte richting +/- 2 mm schuiven.... Is dit normaal? En zou ik dit evt met een ringetje op kunnen/mogen vangen zodat de cilinder eerder tegen deze stang drukt?
Ook heb ik een flinke weerstand op de koppelingshendel tijdens het bedienen, iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mark
Bij de zwarte blokken kun je de vrije slag van de push rod met dat schroefje in het midden van de drukplaat instellen. Ik denk dat daardoor idd het vrijkomen van de koppeling beter zou moeten gaan. 2mm vrije slg is wel erg veel denk ik. Zoveel slag maakt de slave amper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan