KTM LC4 topic: zweite Teil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt

Kan wel maar die moet dan de benen in haar nek vlechten. Echter is niet mee te rijden. Trouwens dat aantrappen stelt (meestal) niets voor. KICKûH voor echte kerels })

Als ik weer moet kiezen ga ik weer voor de 660/625. Elektrisch simpel en te overzien, draad boom van nog geen 20 m als je alles uit een pelt...

Wat kan er met de mijne zijn :? bij woest weg rijden net voor volgas begint tie te stotteren/slagen missen, gelijk door naar de volgende versnelling en het is weg. Alleen gebeurt het in de lagere versnellingen waar het toerental omhoog schiet. Vermoed de Keihin, deze heeft alleen een andere hoofdsproeier (188) gekregen met de akra uitlaat. Ook start tie beter zonder choke als met, maar als sie loopt zsm de choke erop anders slaatie wel eens af. Dan weer in 1 trap aan het lopen(meestal) Maar de trent is dat tie minder goed gaat starten. Bougie misschien? Ik lees net de reply van SanderRS en besef dat ik alweer 6000 km in het laatste halfjaar heb gereden en dus de bougie er ook al zolang in zit. Laatst (kleppenstellen) wel eruit gehad en niets aan te zien en licht van kleur (koffie met melk)


:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem met de kouwe start als jij. Hij start wel, maar om hem aan het lopen te houden...heb laatst de stationair sproeier wat verder open gedraaid, en nu denk ik die ie makelijker blijft lopen met de choke eraf. De choke is alleen voor als het echt koud is, heb ik het idee. Op dit moment smoort ie daar al op. Maar pas als de motor wat warmer wordt loopt ie goed.
 
640 heeft ook een dikker/zachter zadel dan de 625/660....
en niet de bevestigingsclip bovenop, maar van onderaf vastgezet en los te halen
 
Ik heb nog niemand horen zeggen dat de 660 meer vermogen heeft. 8-). Dus meer cc, snellere nokkenas, keihin vlakschuif enz. Is ook nog lichter in gewicht. 8-)
 
Ik heb nog niemand horen zeggen dat de 660 meer vermogen heeft. 8-). Dus meer cc, snellere nokkenas, keihin vlakschuif enz. Is ook nog lichter in gewicht. 8-)

Keihin zie vorige pagina. ;)

Maar je hebt gelijk.
Eigenlijk zou de TS in OP de verschillen tussen de 625, 640, 660 in een overzichtje moeten zetten want die vraag komt zoooooo vaak terug. ;)
 
Kwa onderhoud lopen de 3 modellen weinig uit elkaar als ik het goed heb, zowel kwa onderhoud als interval?
Kwa onderdelen voor normaal onderhoud zit er het zelfde spul in kwa prijs?

Misschien een stomme vraag maar heb het nog niet kunnen vinden :P heeft een 660 een contact slot :| wel makkelijk als je hem ergens weg zet natuurlijk.
Aankicken vind ik zelf zo een probleem niet, ben zware 2takten gewend, dan moet een 4takt ook wel lukken :). Neem aan dat zo een ding goed afgesteld wel in 2 of 3 trappen zou moeten lopen.
 
Kwa onderhoud lopen de 3 modellen weinig uit elkaar als ik het goed heb, zowel kwa onderhoud als interval?
Kwa onderdelen voor normaal onderhoud zit er het zelfde spul in kwa prijs?

Misschien een stomme vraag maar heb het nog niet kunnen vinden :P heeft een 660 een contact slot :| wel makkelijk als je hem ergens weg zet natuurlijk.
Aankicken vind ik zelf zo een probleem niet, ben zware 2takten gewend, dan moet een 4takt ook wel lukken :). Neem aan dat zo een ding goed afgesteld wel in 2 of 3 trappen zou moeten lopen.

Qua onderhoud/ interval / kosten maakt het niet zoveel uit, het is altijd teveel. :P
Contactslot weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Voor een contactslot ligt het eraan welk bouwjaar. De mijne had geen contactslot, wel een stuurslot.
 
img2012031200009.jpg


Mijnes is net verkocht -O-

Zo was die, voor die net de deur uitging naar de nieuwe eigenaar '(

Ik zal hem missen, we hadden een echt haat-liefde verhouding :')
 
Laatst bewerkt:
Pak een 625 SMC, het beste van 2 werelden.
De dikke carb en kick+elek start (toch wel fijn als je daar staat met je leren pak vol in de zon met helm op e.d.)
Die van mij heeft een contactslot origineel 0=uit, 1=contact, 2=contact+licht.

Denk met je aankicken goed na wat je zegt, ik heb een paar XT500's gehad om te crossen en die stampte ik zo aan maar bij deze zit de kick links en op een of andere manier krijg ik hem niet hard genoeg rond (dus wel rond maar net niet hard genoeg).
 
Denk met je aankicken goed na wat je zegt, ik heb een paar XT500's gehad om te crossen en die stampte ik zo aan maar bij deze zit de kick links en op een of andere manier krijg ik hem niet hard genoeg rond (dus wel rond maar net niet hard genoeg).

Ga d'r altijd naast staan zodat ik met mn rechter been kan kicken...scheelt een hoop :+
 
Pak een 625 SMC, het beste van 2 werelden.
De dikke carb en kick+elek start (toch wel fijn als je daar staat met je leren pak vol in de zon met helm op e.d.)
Die van mij heeft een contactslot origineel 0=uit, 1=contact, 2=contact+licht.

Denk met je aankicken goed na wat je zegt, ik heb een paar XT500's gehad om te crossen en die stampte ik zo aan maar bij deze zit de kick links en op een of andere manier krijg ik hem niet hard genoeg rond (dus wel rond maar net niet hard genoeg).


T is alleen dat er vaker 660's aangeboden zijn dan 625 :)

Maar met de 660, meer power minder gewicht.... is daar door de wegligging ook minder (op hogere snelheid) of is hier weinig van te merken?
 
T is alleen dat er vaker 660's aangeboden zijn dan 625 :)

Maar met de 660, meer power minder gewicht.... is daar door de wegligging ook minder (op hogere snelheid) of is hier weinig van te merken?

Top is op een SM n.v.t.
Minder gewicht zal resulteren in een betere handeling, maar merk jij die paar kg?
 
Laatst bewerkt:
Ga d'r altijd naast staan zodat ik met mn rechter been kan kicken...scheelt een hoop :+
Als je een 620 hebt (gehad) met een SEM ontsteking, dan heb je zoveel geoefend dat je drie jaar lang een sterk links been hebt.
Ik heb geen enkele moeite om hem links aan te trappen. Komt zelfs goed uit omdat mijn rechterknie er last mee zou hebben.
 
Kwa onderhoud lopen de 3 modellen weinig uit elkaar als ik het goed heb, zowel kwa onderhoud als interval?
Kwa onderdelen voor normaal onderhoud zit er het zelfde spul in kwa prijs?

Misschien een stomme vraag maar heb het nog niet kunnen vinden :P heeft een 660 een contact slot :| wel makkelijk als je hem ergens weg zet natuurlijk.
Aankicken vind ik zelf zo een probleem niet, ben zware 2takten gewend, dan moet een 4takt ook wel lukken :). Neem aan dat zo een ding goed afgesteld wel in 2 of 3 trappen zou moeten lopen.


De mijnes heeft helemaal niets. Een kickstarter aan de zijkant dus die stelen ze zo wie zo niet.... Tis links kicke! Plentie compressie. Per ongeluk iets gas geven bij het starten en knal in een keer staat die kickstengel stil. Trapt gelukkig niet na! Alleen ff weten hoe ver je moet trappen met deco. Daarna 1 hengs en hij mot het wel doen, normaal. Trapt niet zwaar vind ik maar kannie twee keer "doortrappen"
Met links trappen lukt mij alleen alssie warm is en ik geluk heb 50% v/d tijd lukt het. Dus meestal er maar vanaf en met rechts aantrappen. Erg leuk voor stoplicht... Dus GAAAASSSSSS })


dirt harry schreef op 15 maart 2012 @ 08:09:


Ik heb hetzelfde probleem met de kouwe start als jij. Hij start wel, maar om hem aan het lopen te houden...heb laatst de stationair sproeier wat verder open gedraaid, en nu denk ik die ie makelijker blijft lopen met de choke eraf. De choke is alleen voor als het echt koud is, heb ik het idee. Op dit moment smoort ie daar al op. Maar pas als de motor wat warmer wordt loopt ie goed.

Voor het starten een keer volgas geven. Helpt. Als tie loopt direct de choke erop voor 10 sec, is genoeg hier. Alssie geen choke wil dan laat tie dat weten door de kick af te breken abrupt te stoppen. Choke eraf klaar!
Maar de mijne start slechter dan voorheen. Ben van mening dat carb niet perfect staat. Maar laat ik daar nu eens geen bal verstand van hebben :(


RAPTOR88 schreef op 15 maart 2012 @ 18:09:


Bikaboy, wat nu...:D

:^ ja vertel
 
Ik weet nog niet wat. Geen voldoende aanbod op dit moment. :]

Als je een lc4 voor de fun koopt dan zou ik voor een 660 gaan. Maar ik geloof dat de lc4 een as heeft die terugslag in het begin van de start van de motor het opheft.
 
Ik weet nog niet wat. Geen voldoende aanbod op dit moment. :]

Als je een lc4 voor de fun koopt dan zou ik voor een 660 gaan. Maar ik geloof dat de lc4 een as heeft die terugslag in het begin van de start van de motor het opheft.


Blijf je wel in de SM scene hangen... (klinkt goed he wahaah :+ )
 
Ik snap jullie kickproblemen niet, die van mij loopt 90% van de keren in 1 trap, anders 2.. doe het gewoon met links, net na dat dode punt na decompressie en dan een beetje omhoog springen zodat ik met mn volle gewicht erop trap. ik kick dus niet vanuit mn knie O-)

was vandaag naar verpalen geweest voor een dyno run, heb namelijk een FCR41MX erop gezet. stond lichtjes te arm (A/F rond de 14-14.5), heb nieuwe sproeier meegenomen en dan kijken hoe die staat *D met die afstelling kwam er 53~ pk uit en 63~ Nm
 
Ik snap jullie kickproblemen niet, die van mij loopt 90% van de keren in 1 trap, anders 2.. doe het gewoon met links, net na dat dode punt na decompressie en dan een beetje omhoog springen zodat ik met mn volle gewicht erop trap. ik kick dus niet vanuit mn knie O-)

was vandaag naar verpalen geweest voor een dyno run, heb namelijk een FCR41MX erop gezet. stond lichtjes te arm (A/F rond de 14-14.5), heb nieuwe sproeier meegenomen en dan kijken hoe die staat *D met die afstelling kwam er 53~ pk uit en 63~ Nm

En nu maar afwachten of je met de vlakschuif ook de moto makkelijk kan starten.

Ik vond een vlakschuif altijd iets moeilijker starten dan een vacuum carb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan