KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik zie dat ik een typfout heb gemaakt, de vraagprijs is 4250,- ipv 5250,-... Zou dat nog een verschil maken? Zelf neig ik ook naar ''ff doorsparen'' maar aan de andere kant had ik ook zoiets van; voor 4000,- euro wil ik wellicht wel een gokje wagen..

Daarnaast ben ik wel bang indd dat ik hem zelf vervolgens nog maar moeilijk verkocht krijg..

Is dat nog het originele blok zonder revisie?

Ik zou doorsparen als ik jou was, kheb die van mij gekocht voor nog geen 5000,- met net 50.000km op de teller
 
Ik ga morgen mijn 990 smr uit 2009 met 25k km tekoop aanbieden, bij 24k heb ik een beurt gegeven met olie, filters, kleppenstellen, kvs en benzinefilterkit. Hij heeft akra uitlaten en heb er zelf een itg filter op gezet. Ik wil er 8500 voor. Wel wat duurder dus. Mocht iemand interesse hebben, morgen kan je fotos krijgen ;).

Reden verkoop is dat ik een appartementje wil gaan kopen en later weer een lichtere motor neem. Ik denk weer een smcr dat vond ik toch wat leuker.
 

Bijlagen

  • 20190416_142343.jpg
    20190416_142343.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 20
Ik ga morgen mijn 990 smr uit 2009 met 25k km tekoop aanbieden, bij 24k heb ik een beurt gegeven met olie, filters, kleppenstellen, kvs en benzinefilterkit. Hij heeft akra uitlaten en heb er zelf een itg filter op gezet. Ik wil er 8500 voor. Wel wat duurder dus. Mocht iemand interesse hebben, morgen kan je fotos krijgen ;).

Reden verkoop is dat ik een appartementje wil gaan kopen en later weer een lichtere motor neem. Ik denk weer een smcr dat vond ik toch wat leuker.
8500? Ik zou het knap vinden. laat je weten voor welk bedrag het dadelijk is gelukt? Interessant voor lc8 eigenaren
 
Iemand die hier een draadboomschema van een 990 Adventure of vergelijkbaar wel scherp heeft?
Ik heb allerhande PDF/Prints, maar het is allemaal net niet leesbaar.

Wil het een en ander aangepast hebben, maar wil wel de goede keuze maken waar ik op in tak.
 
Iemand die hier een draadboomschema van een 990 Adventure of vergelijkbaar wel scherp heeft?
Ik heb allerhande PDF/Prints, maar het is allemaal net niet leesbaar.

Wil het een en ander aangepast hebben, maar wil wel de goede keuze maken waar ik op in tak.

Vraag even aan Dr. Bean op het lc8 forum...
 
Is dat nog het originele blok zonder revisie?

Ik zou doorsparen als ik jou was, kheb die van mij gekocht voor nog geen 5000,- met net 50.000km op de teller

Jazeker, zover ik weet is het blok nog nooit open geweest. Heb het er met nog een over gehad, zijn aanbod is nu 3900,- euro.. Ondanks het risico zit ik nog steeds te twijfelen :+
 
Schijven schoongemaakt met thinner en remmenreiniger. Nog steeds golvend effect.
Dus nu maar de remvloeistof vervangen, wat een verschil van kleur wat erin zat. Zo van buiten zie je het niet goed. Maar het was meer donkergeel dan helder. Nu alles vervangen.
En zometeen even eifel in.

Heb wel de laatste tijd moeite met starten. Denk dat de accu kapot is
 
Zojuist teug van Ruud Frederiks, de SMT 990 af laten stellen op de testbank.
Bij aankomst even overlegt wat de klachten en wat de wensen waren.
Mijn wens was een motor die vanaf een laag toerental zonder bokken lekker op zou pakken.
Na anderhalf uur op de testbank was het dan zover, de nieuwe mapping zat er in en was klaar voor gebruik.
De motor pakt nu lekker op, rotondes rijden gaat zoals het hoort, zonder bokken of de koppeling erbij.
Het koppel was 110.1 Nm bij 6927.5rpm en is nu 112.2 Nm bij 6958 rpm.
Vermogen was 123.9 pk en is nu 128 pk, dit alles bij originele uitlaten.
Vooral het moment waarop de koppelkromme begint kun je goed merken (gelukkig) bij 2000 rpm is er nu 73 Nm voorhanden.
Zal kijken of ik een uitdraai kan plaatsen.
 
Schijven schoongemaakt met thinner en remmenreiniger. Nog steeds golvend effect.
Dus nu maar de remvloeistof vervangen, wat een verschil van kleur wat erin zat. Zo van buiten zie je het niet goed. Maar het was meer donkergeel dan helder. Nu alles vervangen.
En zometeen even eifel in.

Heb wel de laatste tijd moeite met starten. Denk dat de accu kapot is
Met alleen schoonmaken ga je het niet oplossen, je moet de toplaag van de schijf doorbreken, daar zitten hardheid/frictie verschillen in.
Dus schuren, en het liefst ook in verschillende richtingen (niet alleen aan het wiel draaien en er tegenaan houden) Daarna moet je de boel weer in-remmen.

Vloeistof vervangen is altijd een goed idee na 2-3 jaar :) Have fun in de Eifel ;)
 
Met alleen schoonmaken ga je het niet oplossen, je moet de toplaag van de schijf doorbreken, daar zitten hardheid/frictie verschillen in.
Dus schuren, en het liefst ook in verschillende richtingen (niet alleen aan het wiel draaien en er tegenaan houden) Daarna moet je de boel weer in-remmen.

Vloeistof vervangen is altijd een goed idee na 2-3 jaar :) Have fun in de Eifel ;)
Schoonmaken was op aanraden van tok tok.
Ben net terug en het golvend effect was er nog steeds.
Morgen maar eens met schuurpapier erover heen.
 
Heb bij Gefr via advrider een brandstof filter kit besteld. Voor €27 kan ik die wel preventief vervangen.

Vandaag benzine filter kit binnen gekregen.
tijdens het verwijderen van de tank kwam de blauw/zwarte draad los uit de connector van de brandstof pomp.
dit is dus de voeding, mogelijk dat die mijn probleempje had veroorzaakt terwijl ik er toch na gekeken had.

in ieder geval de draad met een beetje beleid weer in de connector gestopt en de tank verwijderd en de pomp verwijderd.

de originele brandstof filters waren wat verkleurd/vervuild maar niet extreem.
De boel toch maar preventief vervangen.
Morgen maar weer eens een rit maken om te kijken of het echt opgelost is.

opmerking, over de filter kit al is de prijs goed (27euro vs 70euro) en lees je er geen klachten over op internet. denk ik dat ik een volgende keer wel een originele benzine filter kit (61007090100 ) ga bestellen. namelijk er zitten meer pakkingen bij en de ronde papieren filter is origineel een paar mm hoger dan de imitatie filter en voelt wat steviger.
 
Zojuist teug van Ruud Frederiks, de SMT 990 af laten stellen op de testbank.
Bij aankomst even overlegt wat de klachten en wat de wensen waren.
Mijn wens was een motor die vanaf een laag toerental zonder bokken lekker op zou pakken.
Na anderhalf uur op de testbank was het dan zover, de nieuwe mapping zat er in en was klaar voor gebruik.
De motor pakt nu lekker op, rotondes rijden gaat zoals het hoort, zonder bokken of de koppeling erbij.
Het koppel was 110.1 Nm bij 6927.5rpm en is nu 112.2 Nm bij 6958 rpm.
Vermogen was 123.9 pk en is nu 128 pk, dit alles bij originele uitlaten.
Vooral het moment waarop de koppelkromme begint kun je goed merken (gelukkig) bij 2000 rpm is er nu 73 Nm voorhanden.
Zal kijken of ik een uitdraai kan plaatsen.

Ga je schik van krijgen, 128 pk met originele pijlen is indrukwekkend. Had 127,9 met Leo Vince pijpen bij Ruud.
Maakt ook niet uit, rijdt nu tenminste soepel.
 
Ga je schik van krijgen, 128 pk met originele pijlen is indrukwekkend. Had 127,9 met Leo Vince pijpen bij Ruud.
Maakt ook niet uit, rijdt nu tenminste soepel.

Ik schrik niet zo snel, heb ook een Yamaha R1 gehad.
Maar wat je zegt het rijdt nu heel soepel, het ging mij vooral om het vermogen onderin.
Volgens Ruud betrof het een gezond exemplaar
Ook moet ik nog bougies verwisselen, volgens Ruud slaat de voorste een enkele keer over, sporadisch maar toch.
Ik heb inmiddels de bougies binnen, nu eens kijken of dat een beetje te doen is zonder alles te moeten slopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik schrik niet zo snel, heb ook een Yamaha R1 gehad.
Maar wat je zegt het rijdt nu heel soepel, het ging mij vooral om het vermogen onderin.
Volgens Ruud betrof het een gezond exemplaar
Ook moet ik nog bougies verwisselen, volgens Ruud slaat de voorste een enkele keer over, sporadisch maar toch.
Ik heb inmiddels de bougies binnen, nu eens kijken of dat een beetje te doen is zonder alles te moeten slopen.

Haha, inderdaad schik...
bougies vervangen is best nog wel een klusje. Weet de km.stand niet maar anders gelijk kleppen controle, luchtfilter en vloeistoffen meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan