KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Rijden?

Kras op de handkap kan even goed komen van eens door een deur te duwen.
Wat ik zie (linkerkant, rechts geen schrammetje)
- Schaaf op de linkerkant van de handkappen (en niet 1 kras, maar echt een schaaf)
- Waar de beugel om mijn radiator heen zit, zit een kleine schaaf plekje (4 centimeter) op de linker kap
- Voorvork zit een kleine witte vlekje op (geen idee of dat een schaaf plek is, of dat het wat anders is)
 
Hierbij even jullie hulp gevraagd....

Gisteren ff een rondje om mijn motor “gelopen” en ff opgeschreven wat ik zie dat er stuk is. De prijzen van deze onderdelen heb ik via de KTM onderdelen site opgezocht en kom ik op een totaal van €6788,06

Verder zie ik dat het subframe krom is, een slag in het achterwiel en ook het voorwiel draait niet meer zonder ergens aan te lopen rond (motor is opgebokt). De motor heeft dus een flinke klapper gemaakt en ik ga ervan uit dat er nog meer verborgen gebreken zijn die ook de nodige kosten met zich meebrengen...

Wat is nu wijsheid vraag ik me af?? Ik ga uit van een dagwaarde van zo’n €8500 en als ik het zo bekijk zal dit ook algauw het totale schadebedrag zijn.
Ik zie als enige optie een schademotor inkoper benaderen om de motor zo te verkopen. Mijn verlies zal ik moeten nemen dus.

Of zie ik iets over het hoofd. Jullie nog ideeën en/of tips?

Als je er qua bedrag met een schade opkoper niet uitkomt heb ik misschien wel interesse. Ik ben eigenlijk op zoek naar een lc8 met schade, zelfs het blok mag defect zijn.
 
Heren wat is nu een goede verkoop prijs voor een 2013 Ktm Smt met 23000km op de klok. Vorig jaar beurt gehad met de kleppen. Bandjes 60% en koffersetje erbij met groot topkoffer. En Akra's natuurlijk.
Zat aan een vraagprijs rond de 8500 te denken. Is dat redelijk.
Of akra's eraf en originele erop en evt inruilen.
 
Ik zou het zeker proberen. Of het lukt is een tweede. Staat ook een '10 met zelfde stand en akra voor 7000. Ga je voor 790 duke?
 
Ik zou het zeker proberen. Of het lukt is een tweede. Staat ook een '10 met zelfde stand en akra voor 7000. Ga je voor 790 duke?
Denk het wel. Moet wel nog een testrit maken. Maar wil wel bij Ktm blijven. En aangezien de vrouw niet meer achterop gaat kan ik wat kleiners en nieuwers kopen. 😉😉 geen geld voor nieuw pak en helm voor vrouw kan dan lekker bij een nieuwe.
 
Goede vraag.. hangt ook af van je band met je dealer denk ik.
Ik heb mijn 950 smr wel eens aangeboden bij verschillende dealers en de bedragen verschilde enorm.
Meestal slechte deal, niet vergeten dat je vaak geen korting meer krijgt op je nieuwe fiets.
Als jij met zak geld komt krijg je bij bijvoorbeeld molenaar al 5% korting op nieuwprijs. Zo 600 euro op de 790. En dan nog op je accessoires.. ik zou even leuren op mp, kan soms snel gaan
 
Band met een vaste dealer heb ik niet. Voor de beurten breng ik hem naar de Belgische ktm dealer. Dus inruil bij hem is geen optie.
Als het geen nieuwe wordt wordt het een nieuwere invoer vanuit duitsland of belgie.
Dus dan toch maar op mp zetten evt.
 
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken... :/ Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).

Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
 
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken... :/ Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).

Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt

Ook pas een keer gehad. Waarschijnlijk ff niet daadkrachtig genoeg geschakeld.
 
Je komt van een Japanner af zeker?
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken... :/ Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).

Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt
Je komt van een Japanner af zeker? Ik had in het begin ook ff moeite met de slome, grove KTM bak. Je moet ff wat rustiger en daadkrachtiger schakelen, 't is ff wennen.
 
Je komt van een Japanner af zeker?

Je komt van een Japanner af zeker? Ik had in het begin ook ff moeite met de slome, grove KTM bak. Je moet ff wat rustiger en daadkrachtiger schakelen, 't is ff wennen.

haha ja klopt van een GSX-R (die had het nooit) me crossmotor daarentegen yz250 wel maar die staan ook bekent om de waardeloze bakken.
Daar slijten de vorken namelijk snel en dan schakel je niet goed gevolg is af geronde nokken op de tandwielen dus vaak niet pakken van versnellingen.
Was daar een beetje bang voor... :)
 
haha ja klopt van een GSX-R (die had het nooit) me crossmotor daarentegen yz250 wel maar die staan ook bekent om de waardeloze bakken.
Daar slijten de vorken namelijk snel en dan schakel je niet goed gevolg is af geronde nokken op de tandwielen dus vaak niet pakken van versnellingen.
Was daar een beetje bang voor... :)

Je moet inderdaad overtuigend schakelen bij de 950/ 990. Uiteraard niet overdrijven.
 
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken... :/ Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).

Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt


Als de versnelling niet goed ingrijpt of hij schiet uit z'n versnelling, komt dat door afgeronde nokken op de tandwielen in de bak.
De schakelvorken houd de tandwielen op z'n plek.
De tandwielen worden uit mekaar getrokken door de versleten nokken waardoor de schakelvorken krom gaan.
Dus als je dat klaar wil hebben moet je al gauw de complete bak vervangen.
een KTM kan hier net zo goed last van krijgen als er gewoon geschakeld word zonder koppeling of gewoon door slijtage.

Maar je zal wel niet goed schakelen waardoor je jouw probleem ook kan krijgen
 
Vraag of er herkenning is... Soms bij het op schakelen tussen de 3 en de 4 wil hij nog wel eens in de "vrij" staan gevolg is een dot gas toeren die omhoog vliegen en mensen die me raar aankijken... :/ Tevens wat ik nog zorgelijker vind is bij het terug schakelen het af een toe een kabaal van jan heb ik jou daar is (tandjes poetsen).

Versleten vorkjes in de bak of versnellingspook niet goed afgesteld (en dus toeval) dat het bij mij tussen de 3 en 4 opvalt?
Graag verneem ik jullie bevindingen aangezien hij nog in de garantie valt

hallo,

ik ga nog een keer reageren, ik heb toevallig gelezen dat er meer mensen zijn met jouw probleem,
lees dit maar door:
https://advrider.com/f/threads/gear-change-issues.829396/
ze zeggen dat de shift drum geleiderol afslijt (in de versn. bak) waardoor die soms uit de versnelling schiet, en vaak moeilijk wil schakelen.
misschien vind je dit wel interessant of misschien niet maar ik zeg het toch maar ff
 
Goedemiddag,

k heb onlangs een 2003 950 adventure gekocht. De motor hapert bij accelereren in elke versnelling tussen de 5 en 6000 toeren.
Ik heb het DR BEAN reparatiesetje gekocht maar bij het demonteren van de brandstofpomp zag ik dat er een andere pomp onder zat:
Een Pierburg 7.20788.02
Nu heb ik al zitten googelen maar ik kom die nergens tegen icm met een KTM.
Heeft iemand hier ervaring mee, of is het het beste om gewoon een vervangende/originele pomp aan te schaffen?

Mocht iemand er nog 1 hebben, dan hou ik me alvast aanbevolen.
Bedankt.
 
Wat zijn de ervaringen met de ergo seat op de SMT? Heb na een uur/anderhalf uur toch wel een beetje een houten reet. Als er iemand achterop zit nog wel eerder. Vandaar de vraag :P
 
hallo,

ik ga nog een keer reageren, ik heb toevallig gelezen dat er meer mensen zijn met jouw probleem,
lees dit maar door:
https://advrider.com/f/threads/gear-change-issues.829396/
ze zeggen dat de shift drum geleiderol afslijt (in de versn. bak) waardoor die soms uit de versnelling schiet, en vaak moeilijk wil schakelen.
misschien vind je dit wel interessant of misschien niet maar ik zeg het toch maar ff
Interessante link! Ik herken zijn omschrijving wel, maar ik vind de problemen bij mijn motor nog niet zorgwekkend genoeg om er wat aan te doen.

Overigens schrijft de auteur niks te zien op z'n geplaatste foto. Maar ik zie toch duidelijk een ontbrekende pin en verbogen alumnium in z'n schakelmechanisme :/
515106359_uPzFu-M.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan