KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Goedemorgen, waarschijnlijk al meerdere malen langs gekomen hier maar welke tandwiel verhouding raden jullie aan? Mijn 950 sm is aan een nieuw setje toe en de huidige verhouding is standaard.
Ik heb de kettingset pas vervangen op mijn 950sm. 16T voor en 41T achter, zelfde wat er al op zat bij aanschaf dus geen vergelijking maar het bevalt mij prima.

Ketting 112 schakels uit mijn hoofd (kreeg hem langer en moest hem nog inkorten maar staat na gebeld te hebben aangepast op de site van de leverancier)
IMG_20190519_162059.jpg
 
Ik heb de kettingset pas vervangen op mijn 950sm. 16T voor en 41T achter, zelfde wat er al op zat bij aanschaf dus geen vergelijking maar het bevalt mij prima.

Ketting 112 schakels uit mijn hoofd (kreeg hem langer en moest hem nog inkorten maar staat na gebeld te hebben aangepast op de site van de leverancier)
Bekijk bijlage 1403444
Ik lees op buitenlandse forums vaak 15/45 ivm meer power onderin en minder topsnelheid omdat je dat toch niet gebruikt...maar ik weet nog niet zo goed welke verhouding ik zal doen🤔. 16/41 lijkt me gangbaarder idd
 
Laatst bewerkt:
De topsnelheid gebruiken is het probleem niet. Het probleem is dat de 950 standaard zo lange versnellingen heeft dat je die top niet eens haalt.
 
Ik ga binnenkort 16-41 monteren i.p.v. De originele 17-41. Heb online gelezen dat de 950sm dan net iets fijner is op rotondes e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort 16-41 monteren i.p.v. De originele 17-41. Heb online gelezen dat de 950sm dan net iets fijner is op rotondes e.d.

dat heb ik ook gedaan, ik kan je vertellen dat ik het een stuk prettiger/soepeler vind rijden onderin.
op de snelweg rond de 100km/h rijd ie ook een stuk mooier in z'n 6
 
Dat ie helemaal onderin beter handelbaar is, is begrijpelijk. Maar mopperen dat je bij het hypermilen op de snelweg niet uitkomt is vrij suf :+
 
dat heb ik ook gedaan, ik kan je vertellen dat ik het een stuk prettiger/soepeler vind rijden onderin.
op de snelweg rond de 100km/h rijd ie ook een stuk mooier in z'n 6
Dat komt dat je helemaal niet in de 6 hoort te rijden met zulke lage toerentallen. 6 met standaard gearing is 140+ bij een 950 sm
 
105/110 in de 6 bij 4.000 rpm met 16-41 - 990 SMT '09 heerlijk soepel op saaie rechte stukken
 
Motormaat (geen MF-er) heeft z'n SMT ingeruild en derhalve zijn kofferset in de aanbieding:

Originele KTM kofferset voor de KTM 990 SMT.
Set is helemaal compleet voor montage op de motor met het quick-lock systeem.
De set bestaat uit een quick-lock ophangsysteem; een afsluitbare koffer links; een afsluitbare koffer rechts; een draagharnas voor iedere koffer; twee sloten voor het quick-lock carrier systeem en een carrier plate voor eventueel een top koffer. De set is in bijna nieuwstaat.

Prijs: €525,-
 

Bijlagen

  • 36230740-57e8-4d3f-8835-3d725d336fd0.JPG
    36230740-57e8-4d3f-8835-3d725d336fd0.JPG
    160,8 KB · Weergaven: 10
  • f10ec585-6495-4e39-a602-1ac3d20aac68.JPG
    f10ec585-6495-4e39-a602-1ac3d20aac68.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 10
@Toktok. Wordt meer oppassen in belgie

Ja, helaas...goed in de gaten houden dus. Was twee/drie weken geleden in Bastogne en omgeving, het hangt er vol met flitskasten ;(...zouden overigens beter investeren in alcoholcontroles en rijvaardigheden in het algemeen want de helft van de Walen rijdt met drank op achter het stuur. Ben regelmatig ff bij Salmchateau even de grens over naar Luxemburg om te tanken en wat pastis in te slaan, ongelooflijk wat daar door Belgen aan drank in de auto geladen wordt. Bovendien, als je ziet wat daar uit auto's gekropen komt, die kunnen nog niet veilig een rollator besturen, willen we zwijgen over een auto. Om te huilen, werkelijk waar. Ben vorig jaar tijdens Pinksteren of Hemelvaart na de zesde of zevende moordaanslag maar rustig naar huis gereden, had er ff geen zin meer in. Ze waren werkelijk met vanalles bezig behalve met het ordelijk besturen van hun auto.
 
Laatst bewerkt:
Ze waren werkelijk met vanalles bezig behalve met het ordelijk besturen van hun auto.
Dat heb ik vorige week gemerkt idd te zat of te bejaard.
En dan op een rechte weg als er geen tegenliggers komen vol op de rem gaan omdat ze fietsers moeten inhalen.
Na ja de abs werkt goed kan ik zeggen.
Dan zit je het hart wel in de keel.
 
Van de week vroeg uit de slaapzak gekropen om die ontiegelijke hitte hier in Zuid-Frankrijk voor te zijn... Rondje Gorges du Verdon gedaan en ergens blijft die ouwe SMT toch een fantastische motor!

Tijd voor een plaatje dus.

InShot_20190630_222605436.jpg
 
Van de week vroeg uit de slaapzak gekropen om die ontiegelijke hitte hier in Zuid-Frankrijk voor te zijn... Rondje Gorges du Verdon gedaan en ergens blijft die ouwe SMT toch een fantastische motor!

Tijd voor een plaatje dus.

Bekijk bijlage 1405931

Was het niet glibberig in de Gorges, paar jaar geleden op de SMR gedaan maar vond op veel stukken het wegdek spekglad, werd gelukkig bijtijds door andere motards gewaarschuwd.
 
Was het niet glibberig in de Gorges, paar jaar geleden op de SMR gedaan maar vond op veel stukken het wegdek spekglad, werd gelukkig bijtijds door andere motards gewaarschuwd.
Route de Crete lag vol met 2cm split, dat went vanzelf 😝
De rest was prima te doen eigenlijk. Al Is mijn ervaring dat het asfalt gladder wordt naarmate het heter wordt...
 
Route de Crete lag vol met 2cm split, dat went vanzelf 😝
De rest was prima te doen eigenlijk. Al Is mijn ervaring dat het asfalt gladder wordt naarmate het heter wordt...

Ja, daar zijn die Fransen grootmeester in...split gooien, net als de Walen
 
Mannen..

Even een vraagje over het schakelpedaal van de Smt.
Vandaag probeerde ik deze wat lager af te stellen, maar dan komt hij tegen de veer van de jiffy aan bij terugschakelen.

Is dit een bekend probleem of is m'n pedaaltje krom? 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan