KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Gewoon een standaard 990 SMT, met originele uitlaten.
Ik heb geen tuneEcu of iets dergelijks.
De motor reageert nu veel beter op het gas, lees soepeler
Het vermogen is toegenomen tot 128 pk, maar vooral onderin rijdt het veel smeuïger.
De kosten zijn ongeveer €250, veel geld maar naar mijn mening is dat het wel waard.
 
250 veel geld? Ik vind het een koopje. Als je ziet wat er wordt uitgegeven aan zinloze meuk...
 
Blijkt dat ik de smt van richardhut heb gekocht, afleverdatum staat op zaterdag.
Heb gevraagd of ze een run op de testbank wilden doen.
Resultaat volgt.
Op kan de foto blijven staan, hoeft alleen de naam maar aangepast te worden.😂
 
Blijkt dat ik de smt van richardhut heb gekocht, afleverdatum staat op zaterdag.
Heb gevraagd of ze een run op de testbank wilden doen.
Resultaat volgt.
Op kan de foto blijven staan, hoeft alleen de naam maar aangepast te worden.😂

Gefeliciteerd met je aankoop! Dikke fiets!

Ben benieuwd naar de run,
 
Gewoon een standaard 990 SMT, met originele uitlaten.
Ik heb geen tuneEcu of iets dergelijks.
De motor reageert nu veel beter op het gas, lees soepeler
Het vermogen is toegenomen tot 128 pk, maar vooral onderin rijdt het veel smeuïger.
De kosten zijn ongeveer €250, veel geld maar naar mijn mening is dat het wel waard.

Dat is zeker niet verkeerd en niet veel geld.
standaard is de fiets toch 116pk?
Dus je hebt 12pk winst met goede afstelling. Netjes!

Misschien ook maar overwegen
 
Blijkt dat ik de smt van richardhut heb gekocht, afleverdatum staat op zaterdag.
Heb gevraagd of ze een run op de testbank wilden doen.
Resultaat volgt.
Op kan de foto blijven staan, hoeft alleen de naam maar aangepast te worden.😂

Aangepast
 
Dat is zeker niet verkeerd en niet veel geld.
standaard is de fiets toch 116pk?
Dus je hebt 12pk winst met goede afstelling. Netjes!

Misschien ook maar overwegen
Eindresultaat zegt weinig als er niet op dezelfde bank eerst de standaard motor gemeten is.
Omdat die banken altijd wel afwijken.
 
Eindresultaat zegt weinig als er niet op dezelfde bank eerst de standaard motor gemeten is.
Omdat die banken altijd wel afwijken.
[/QUOTE

Ik heb twee “runs” gedaan; een voor, en een na de aanpassing.
Eerste run was 123 pk, tweede run was 128 pk.
Voor alle duidelijkheid, het gaat mij niet om de pk’s, daar zijn andere motoren voor.
Wat ik veel mooier vind is dat de koppelkromme nu begint bij 1800 rpm in plaats van 2250 rpm.
 
Hallo, ik rij een 990 SMT met ergo zadel, maar voor mij (1,93) is het net te laag en is de voorste zitting te kort en zit de hobbel naar de tweede zit in de weg ivm lange onderbenen. Ik weet dat je via bagster een andere op maat kunt bestellen, maar met lange levertijden. Wie weet een alternatief?
 
Was ook niet voor jou bedoelt maar voor mensen die zich meteen helemaal rijk gaan rekenen met vermogen. Bij mijn andere moteren deed ik het ook voor het soepeler lopen onderin.
Wat heb je trouwens bij 1800 toeren te zoeken ala ik vragen mag.
Ik kom eigenlijk nooit onder de 3500
 
Was ook niet voor jou bedoelt maar voor mensen die zich meteen helemaal rijk gaan rekenen met vermogen. Bij mijn andere moteren deed ik het ook voor het soepeler lopen onderin.
Wat heb je trouwens bij 1800 toeren te zoeken ala ik vragen mag.
Ik kom eigenlijk nooit onder de 3500

Rij je nooit grote afstanden dan?
 
Op de lange baan gaat die LC8 al wel prima vanaf 2500 hoor.

Maar ik had graag gezien dat ze rond stationair wat sterker waren. Dan kon het ietswat rustiger door de drek enz heen. Nu geef je snel te veel gas omdat er onder de 1800 a 2000 gewoon praktisch niks is.
 
Op de lange baan gaat die LC8 al wel prima vanaf 2500 hoor.

Maar ik had graag gezien dat ze rond stationair wat sterker waren. Dan kon het ietswat rustiger door de drek enz heen. Nu geef je snel te veel gas omdat er onder de 1800 a 2000 gewoon praktisch niks is.
Tja, dikke vette 2-cilinder met extreem licht vliegwiel...oftewel KTM!!! Misschien beter een Honda Magna ipv een KTM dan?
 
Is gewoon iets waar je tegenaan loopt op de TET over kleiwegen waar je band vol vreet.

Misschien niet voor niks dat ze op latere modellen iets krachtiger werden in de onderste paar klappen.
 
Hallo, ik rij een 990 SMT met ergo zadel, maar voor mij (1,93) is het net te laag en is de voorste zitting te kort en zit de hobbel naar de tweede zit in de weg ivm lange onderbenen. Ik weet dat je via bagster een andere op maat kunt bestellen, maar met lange levertijden. Wie weet een alternatief?
Idem. Benieuwd.
 
verlaagde voet steunen
Ik ben zelf 1,98 en heb 3cm lagere voetsteunen gemonteerd van motobau. Plaatjes staan in een ouder topic. Maar er zijn ook steunen te koop die maar 1-1,5cm lager zijn
 
Dan lijkt me toch dat de voetsteunen de weg gaan raken bij flink gasgeven in de bocht ?
Had hier teminste bij de 950 wel altijd last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan