KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Het hoort hier niet echt, maar omdat er hier nu ook over een 890 gepraat word.
Een blog zegt dat er een KTM 490cc twin cilinder komt, in 5 uitvoeringen.
Waaronder een duke, rc, supermotard, enduro en adventure.
Zou rond de 55/60 pk moeten hebben.



Dan ben ik heel benieuwd wat het gewicht van zo'n motor zal zijn.
 
Na veel wikken en wegen zelf aan de slag gegaan met een rekje bouwen om de tassen van de uitlaat te houden. Samen met @Unruled aan de slag gegaan (oftewel ik heb er vooral mooi bij gestaan :p) zelf behoorlijk tevreden over het resultaat en is supersolide. Bovenop komt nog een plaatje van aluminium maar dat moet ik eerst nog fixen en dan op de CNC gooien.
 

Bijlagen

  • IMG_20190929_132758.jpg
    IMG_20190929_132758.jpg
    219,4 KB · Weergaven: 17
Ze hadden al jaren geleden een 390 adventure moeten lanceren, wel goed nieuws dat ze een 490 gaan doen nu. Met een laag gewicht, betaalbare prijs en een iets van 70pk kan het wel een succes worden.
 
Je reisgenoot op een 1090R met de wielen van een S?
Scherp opgemerkt!
Is inderdaad een 1090R met 1290 Adv S wielen.
Mijn maat wilde een vervanger voor zijn 990 SMT, maar vond niks naar zijn zin.
Bij Molenaar Motors hebben ze toen deze combi voor hem gebouwd. 17 inch achterwiel en 19 inch voorwiel. Hier zijn veel meer wegbanden voor.
Alles past 1 op 1 met originele onderdelen.
Ik heb er ook een keer mee mogen rijden en stuurt als een scheermes!
En rijdt veel comfortabeler als 1290 Adv S door de R vering. Er zit ook nog een Jekkil en Hyde uitlaat op. Is echt een topfiets zo.
 
Het hoort hier niet echt, maar omdat er hier nu ook over een 890 gepraat word.
Een blog zegt dat er een KTM 490cc twin cilinder komt, in 5 uitvoeringen.
Waaronder een duke, rc, supermotard, enduro en adventure.
Zou rond de 55/60 pk moeten hebben.



Dan ben ik heel benieuwd wat het gewicht van zo'n motor zal zijn.

55 a 60 PK werd er in die stukken geschreven. Als dat afgetankt in de buurt van 150 a 175 KG komt met de lage tank van een 790/990 denk ik dat ik afscheid neem van de 990.

De 790 is me te duur en te weinig winst tov de 990. Maar dit is echt wel de moeite.
 
Mannen,
Ik bemerkte een kleine olie lekkage net achter mijn standaard.
Hier zit een soort dekseltje, is deze eenvoudig te verwijderen en hier en nieuwe seal plaatsen?
Gaat om een 990.. hoop dat jullie weten waar ik het over heb?
 
Mannen,
Ik bemerkte een kleine olie lekkage net achter mijn standaard.
Hier zit een soort dekseltje, is deze eenvoudig te verwijderen en hier en nieuwe seal plaatsen?
Gaat om een 990.. hoop dat jullie weten waar ik het over heb?


easy fix zo te zien :)
 
Ik heb exact die ook lok gehad. Nieuwe O-ring plaatsen was simpel. Ik heb de motor even op z'n zij gelegd in het gras, dan blijft de olie wel binnen.
Is de versnelling en neutraal indicator.
 
Mannen,
Ik bemerkte een kleine olie lekkage net achter mijn standaard.
Hier zit een soort dekseltje, is deze eenvoudig te verwijderen en hier en nieuwe seal plaatsen?
Gaat om een 990.. hoop dat jullie weten waar ik het over heb?
Nah, die heb ik vorige week ook lek gehad!
Nieuwe o-ring er in en gaan. Zit niet veel olie achter; bij mij waren er 10 druppels ontsnapt ;) .
 
hier is dit forum niet voor gemaakt jongens, bandtypes/akrapovic vs wings/bokken van de 990 aub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan