KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

tzam1lh.jpg

z5jGuYp.jpg


Gaat prima offroad zo'n SMT;)

Bij topje Stelvio kan je nog een stukje omhoog.
 
Goedemorgen!

Mijn naam is Ben en een aantal jaren niet meer actief geweest hier. Verhuisd van Groningen naar de Ardennen en van 1 motor naar ondertussen 78)7Waaronder de laatste een 2011 SMT. Ik lees graag even de topics door en als er wat te melden is doe ik dat. Het is voor mij de beste stuurfiets die ik heb! Komt goed tot z´n recht hier in de omgeving.

Zijn er nog mensen met advies voor een set dempers met E-keur? Ik heb een setje DAM zonder, maar die gaan te koop worden gezet.

Vriendelijke groet uit de Belgische ardennen!

Ben
 
Goedemorgen!

Mijn naam is Ben en een aantal jaren niet meer actief geweest hier. Verhuisd van Groningen naar de Ardennen en van 1 motor naar ondertussen 78)7Waaronder de laatste een 2011 SMT. Ik lees graag even de topics door en als er wat te melden is doe ik dat. Het is voor mij de beste stuurfiets die ik heb! Komt goed tot z´n recht hier in de omgeving.

Zijn er nog mensen met advies voor een set dempers met E-keur? Ik heb een setje DAM zonder, maar die gaan te koop worden gezet.

Vriendelijke groet uit de Belgische ardennen!

Ben
Heb nog setje originele te koop. Nieuw in papier. Zie marktplaats.
 
Dashboard van mijn 990SMT begint langzaam uit te vallen.

Eerst verdwenen er wat streepjes van de snelheid.
Nu begint langzaam meer weg te vallen.
Boven de 4.500RPM beginnen ze weer langzaam terug te komen
Iemand bekend met dit euvel?
Dashboard uit elkaar gehaald
Zat onder de witte poeder
Perslucht erop.....pssssjt pssssjt
Voila....opgelost


Ik zoek trouwens nog een setje handkappen :)
Of iemand weet of deze passen?
De 990 adventure en 990 SM staan er dan weer wel tussen
 
Rijdt er iemand van 1,90m+ met een SMR zadel op een SMT? Overweeg zelf om dit te gaan doen, maar benieuwd naar ervaringen.

Mijn broer doet het ook zo. Benen ok, maar zadel is wat smal en kruipt op lange tochten in z'n reet..
 

👌

Heb nog setje originele te koop. Nieuw in papier. Zie marktplaats.

Dankjewel, maar die zitten er nu al op. Ze zijn hier in de buurt erg streng nu, dankzij alle rijders die in de dorpen het gas open moeten trekken word er veel geklaagd door de bewoners en heeft de politie nu een actie opgezet tegen geluidsoverlast door motorrijders... (omgeving Stavelot, Malmedy, Bütgenbach enz.) Aangezien ik hier middenin woon neem ik het risico niet.

Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Leovince, maar gebruikt is er nog niet veel te vinden op het moment. Er moet in ieder geval een E-keur opzitten. db killers heb ik nog wel een aantal van liggen en als de dempers leeg zijn vul ik ze wel weer met dempingswol.

Dus voor de mensen die in deze periode naar de ardennen willen komen sturen, kijk een beetje uit en zorg dat er iig een E-keur demper op je motor zit (met db killer) dan is alles goed.
 
Wings heeft kwaliteit vergelijkbaar/beter dan akrapovic, komt met twee soorten db-killers en past perfect. Kan het zeker aanraden.
 
Goedenmiddag allemaal,

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb uitlaat setje van een 950 op mijn 990 SMT geschroefd. Alles werkt naar behoren maar de ophanging voor de dempers (die ronde klemmen) waren wel erg lastig te monteren. Het probleem zat hem in dat ik de moer niet vanaf de buitenkant maar binnenkant (tegen de motor aan) moest aandraaien. Nu is mijn vraag het volgende:
- Moet ik de kappen eerst verwijderen om het uitlaatklem goed te monteren?
- Of komt dit simpelweg omdat ik de klemmen verkeerd om moet monteren omdat ze niet met de moer naar buiten toen (van de motor af) passen

Ik hoor het graag. En als iemand een 990 SMT heeft met standaard uitlaten die een foto kan sturen van hoe dat er bij hem uitziet zou dat enorm helpen :)

Mvg,
TacSemma
 
Heb je een paar foto's van je uitdaging....?
In het algemeen lijkt me handig om je kuipje er ff af te halen als je er dan beter bij kunt - zo gebeurd.
 
Weet iemand of er lagere zadels zijn voor de 990 Adventure?
Madame jat m steeds vaker mee, maar is wel echt heel erg teentjes werk. Zou fijn zijn als ze met de bal van de voet toch bij de grond kon...
 
Heb je een paar foto's van je uitdaging....?
In het algemeen lijkt me handig om je kuipje er ff af te halen als je er dan beter bij kunt - zo gebeurd.


Niet langer nodig, ik heb gisteren inderdaad m'n kuip eraf gehaald (was zo gepiept). Ik had vorige keer haast en probeerde het allemaal snel-snel te doen (ja ja ik weet het maar toch gebeuren die dingen :$)

Inmiddels hangen ze stevig! Geeft toch altijd een fijn gevoel als je 'iets' aan je motor gedaan hebt:]
 
👌



Dankjewel, maar die zitten er nu al op. Ze zijn hier in de buurt erg streng nu, dankzij alle rijders die in de dorpen het gas open moeten trekken word er veel geklaagd door de bewoners en heeft de politie nu een actie opgezet tegen geluidsoverlast door motorrijders... (omgeving Stavelot, Malmedy, Bütgenbach enz.) Aangezien ik hier middenin woon neem ik het risico niet.

Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Leovince, maar gebruikt is er nog niet veel te vinden op het moment. Er moet in ieder geval een E-keur opzitten. db killers heb ik nog wel een aantal van liggen en als de dempers leeg zijn vul ik ze wel weer met dempingswol.

Dus voor de mensen die in deze periode naar de ardennen willen komen sturen, kijk een beetje uit en zorg dat er iig een E-keur demper op je motor zit (met db killer) dan is alles goed.

Leovince nieuw kopen, in Italië via EBay. Scheelt veel. Is in ieder geval mijn ervaring😜

EDIT: voor nog geen € 550 setje thuis!
 
Laatst bewerkt:
Wings heeft kwaliteit vergelijkbaar/beter dan akrapovic, komt met twee soorten db-killers en past perfect. Kan het zeker aanraden.

Zien er zeker mooi uit, Die hexagonale vorm staat erg goed op de smt.

Leovince nieuw kopen, in Italië via EBay. Scheelt veel. Is in ieder geval mijn ervaring😜

EDIT: voor nog geen € 550 setje thuis!

Dat is niet gek! Heb m´n setje DAM nu te koop gezet voor 350,- euro, 200 erbij en een goed gekeurd, met certificaat, setje dempers voor 550 is het overwegen waard.

Heeft iemand van hier niet toevallig een gebruikt setje dempers liggen waar die vanaf wil? Mag een beetje beschadigd zijn of leeggebrand. Heb nog genoeg dempervulling liggen en ben niet zo kritisch voor een krasje of twee...
 
Bekijk media item 1352210
Bekijk media item 1352209

Zo staat ie er nu bij! Ben er erg blij mee8-) Er is nog een setje nieuwe remschijven onderweg, deze bleken krom te zijn toe ik de motor opgehaald heb bij de vorige eigenaar. We hebben de kosten gedeeld, wat ik erg netjes vond van hem. Dit zijn van die Griekse schijven en zullen waarschijnlijk wel goedkoop zijn, maar het is ook troep.

Ik zag gisteren dat de keerring van de rechterpoot lekte. Dus bestel meteen maar even een nieuwe set + nieuwe glijlagers voor beide poten. Er is al 65.000km mee gereden en ze zijn volgens de vorige eigenaar nog nooit los geweest.... word wel tijd dus nu.
 
Zo, mijn SMR-tje is weer 's vertroeteld!
Voor de oude klanten van Verpalen: Dezelfde service en gezelligheid is er gewoon weer bij René in Akersloot! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan