KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Heeft er iemand nog een setje standaard pannier hangers voor de SMT in de weg liggen? Ze hoeven niet perse mooi te zijn. De slijptol gaat er toch in8-).
GroteFoto-W4SCMYEZ-G.jpg
 
Het buitenwerk van de veerpoot is inderdaad hetzelfde. Het verschil zit ‘m in een aantal interne delen. En dan heb je de schokdemper ook nog die aangepast moet worden, maar dat heb ik laten doen. Beide zijn verhoogd van 210mm naar 245mm. Het zou voor offroad beter moeten zijn en het staat ook nog eens veel beter ;).

ABS had ik weggehaald, omdat ik een benzinetank onder de buddy had zitten en daar zat de ABS pomp ook. En wat Erwin zegt het is ook wel echt een ruk systeem, remmen voelen ook nog beter aan zonder ABS trouwens.

Bekijk bijlage 1558605
Zo'n soort tank heb ik ook nog op zolder liggen.
De mijn komt van Radegarage, ze hebben dit type niet meer op voorraad.
Was gekocht voor een 950SE en ik wilde hem aanpassen voor mijn 990SMT.
Door tijdsgebrek nooit uitgevoerd en inmiddels is de SMT verkocht.......................
Iemand interesse ?
Het spul is compleet nog nieuwe in de verpakking.
 
Actually... misschien wil ik die wel hebben. De SE heeft een gruwelijk klein tankje 🤨
Gelijk heb je. Ik vond
Actually... misschien wil ik die wel hebben. De SE heeft een gruwelijk klein tankje 🤨
Gelijk heb je, daar gaat 14 liter in toch ?.
Ik vond de 18 liter van de SMT op mijn reizen al mega irritant worden. :)Gewoon twee keer per dag in de Dolomieten tanken.:Z
Doe maar een bod *O*
 
Gelijk heb je. Ik vond

Gelijk heb je, daar gaat 14 liter in toch ?.
Ik vond de 18 liter van de SMT op mijn reizen al mega irritant worden. :)Gewoon twee keer per dag in de Dolomieten tanken.:Z
Doe maar een bod *O*
12 geloof ik _O- En da's met 1:14 niet grappig meer, met de Adventure opbouw kon ik 32 liter meeslepen...

Ik stuur je ff een privé bericht :)
 
Beste mensen,
Ik ben bezig om mijn defecte handvatverwarming te vervangen, en als ik dan toch bezig ben een progressive throttle tube monteren. Zojuist begonnen met monteren, maar ik kom er niet helemaal uit. De oude throttle tube heeft een zwarte kunstof dop aan het eind, maar de nieuwe niet. Ik kan de dop er wel afschroeven, maar de nieuwe tube heeft geen schroefdraad waar hij opgeschroefd moet worden. Zonder deze dop houd ik ruimte over dus de handkap en het uiteinde van het stuur. Dit kan niet de bedoeling zijn. Weet iemand hoe dit zit?
De throttle tube heeft partnummer 69002021100. Dit zou naar mijn weet de juiste moeten zijn?
 

Bijlagen

  • 3847DCA4-EC94-4032-95D7-8B059794D34C.jpeg
    3847DCA4-EC94-4032-95D7-8B059794D34C.jpeg
    1 MB · Weergaven: 5
  • 05A4FDFC-0111-4950-946C-7D0C1A2D84B4.jpeg
    05A4FDFC-0111-4950-946C-7D0C1A2D84B4.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 4
  • E5316788-3F9D-40DC-AF51-10DD0E0F08C2.jpeg
    E5316788-3F9D-40DC-AF51-10DD0E0F08C2.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 5
Hoi allemaal.
ik heb onlangs na een groot onderhoud (zelf gedaan) mijn KTM 950 Adv van 2005 (114.000km) eens op een testbank een run laten doen om te zien hoe de afstelling van de carbs was. Hij blijkt met name onder de 4000 toeren te arm te staan. Weten jullie hoe ik dat mengsel in die zone kan verrijken? Ter info nog even de settings van het moment: Het stationair-schroefje (idle mixture screw) staat op 2-en-een-kwart zoals aangegeven in het onderhoudsboek. Het ringetje van de naald is verzet naar het derde - dus middelste - groefje.
hartelijke groeten van een LC8-lover.
 
Iemand interesse in een gebruikte textiel XL KTM broek? €25.
Hoe groot ben je aub? Zelf ben ik 1m75, en mijn broeksriem zit altijd op een hoogte van een meter rond. Dus als jij tien cm groter bent gaat die broek al te groot zijn. :-)
 
Hoi allemaal.
ik heb onlangs na een groot onderhoud (zelf gedaan) mijn KTM 950 Adv van 2005 (114.000km) eens op een testbank een run laten doen om te zien hoe de afstelling van de carbs was. Hij blijkt met name onder de 4000 toeren te arm te staan. Weten jullie hoe ik dat mengsel in die zone kan verrijken? Ter info nog even de settings van het moment: Het stationair-schroefje (idle mixture screw) staat op 2-en-een-kwart zoals aangegeven in het onderhoudsboek. Het ringetje van de naald is verzet naar het derde - dus middelste - groefje.
hartelijke groeten van een LC8-lover.

Je vlotters rijker zetten (verder van de 'body' af).
 
Hoe groot ben je aub? Zelf ben ik 1m75, en mijn broeksriem zit altijd op een hoogte van een meter rond. Dus als jij tien cm groter bent gaat die broek al te groot zijn. :-)
Ik pas ‘m niet :(. Maar volgens mij was degene waar ik ‘m van kocht zo’n 1.85.
 
Na lang twijfelen en tijdje met een airhawk te hebben gereden is de kogel door de kerk: de SMT krijgt een hoger zadel.

Doel is zo’n 5 cm erbij, zodat hij netjes tussen de 900 en 910mm komt. Mooie hoogte met mijn 1,93 en 90cm stelten.

kan zadel als het goed is komende week brengen en dan over 2 weken weer rijden.

Heeft iemand al ervaring met deze aanpassing? Benieuwd hoe het rijdt zo’n stuk hoger.
 
Na lang twijfelen en tijdje met een airhawk te hebben gereden is de kogel door de kerk: de SMT krijgt een hoger zadel.

Doel is zo’n 5 cm erbij, zodat hij netjes tussen de 900 en 910mm komt. Mooie hoogte met mijn 1,93 en 90cm stelten.

kan zadel als het goed is komende week brengen en dan over 2 weken weer rijden.

Heeft iemand al ervaring met deze aanpassing? Benieuwd hoe het rijdt zo’n stuk hoger.
Staat bij mij ook in de planning! Ik lees graag jouw bevindingen
 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Na lang twijfelen en tijdje met een airhawk te hebben gereden is de kogel door de kerk: de SMT krijgt een hoger zadel.

Doel is zo’n 5 cm erbij, zodat hij netjes tussen de 900 en 910mm komt. Mooie hoogte met mijn 1,93 en 90cm stelten.

kan zadel als het goed is komende week brengen en dan over 2 weken weer rijden.

Heeft iemand al ervaring met deze aanpassing? Benieuwd hoe het rijdt zo’n stuk hoger.
Bevalt het hogere zadel?
 
Na lang twijfelen en tijdje met een airhawk te hebben gereden is de kogel door de kerk: de SMT krijgt een hoger zadel.

Doel is zo’n 5 cm erbij, zodat hij netjes tussen de 900 en 910mm komt. Mooie hoogte met mijn 1,93 en 90cm stelten.

kan zadel als het goed is komende week brengen en dan over 2 weken weer rijden.

Heeft iemand al ervaring met deze aanpassing? Benieuwd hoe het rijdt zo’n stuk hoger.
Ik heb mijn zadel door mj Seats in Ten Boer laten aanpassen. Ben 1,96 en zat ook net niet lekker met mijn lange benen. Ze hebben het 2 cm verhoogd en het dek van 2 soorten kunstleder met oranje stiksels voorzien. Echt heel mooi gedaan. Ben zeer tevreden.
9EB0C882-D3D3-4410-A397-F3CE4F9B8472.jpeg
8EC6EE3B-D75B-43C6-A232-882DE1F58BB6.jpeg
1B0090A9-929D-47B5-890F-04EFFAEEC61C.jpeg
EB3B20B0-70FB-42A0-A622-079B346753C9.jpeg
B8C7396B-DC4D-40A7-8C5F-333ACF1C319A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn zadel door mj Seats in Ten Boer laten aanpassen. Ben 1,96 en zat ook net niet lekker met mijn lange benen. Ze hebben het 2 cm verhoogd en het dek van 2 soorten kunstleder met oranje stiksels voorzien. Echt heel mooi gedaan. Ben zeer tevreden. Bekijk bijlage 1568812Bekijk bijlage 1568813Bekijk bijlage 1568856Bekijk bijlage 1568857Bekijk bijlage 1568858
Ziet er erg mooi uit!
Ben benieuwd hoe hij zit.
Zelf ook 194 met lange stelten😏
Vindt het op zich nog redelijk te doen, maar iets hoger zitten zou nog beter zijn.
 
Ik heb mijn zadel door mj Seats in Ten Boer laten aanpassen. Ben 1,96 en zat ook net niet lekker met mijn lange benen. Ze hebben het 2 cm verhoogd en het dek van 2 soorten kunstleder met oranje stiksels voorzien. Echt heel mooi gedaan. Ben zeer tevreden. Bekijk bijlage 1568812Bekijk bijlage 1568813Bekijk bijlage 1568856Bekijk bijlage 1568857Bekijk bijlage 1568858
Dat zal wel lekkerder rijden ja, en dat het er ook nog beter uitziet is ook mooi meegenomen. :t

Overweeg het zelf ook soms wel als ik weer een uurtje gereden heb en actief m'n rug recht moet gaan houden om niet onderuit te zakken, helpt een hogere zithouding daartegen? Ben ook zo'n 1.95m op een 950sm, en die hebben volgens mij al een hogere zadelhoogte dan de smt modellen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik met 110kg+ gewoon te zwaar ben voor het originele zadel :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan