theredone51
Big Red
Goh, aangezien je hem toch moet afstellen zal dat nog wel los lopen gok ikJa mee eens, ik dacht dan ook aan een krimp koppeling ipv solderen. De weerstand van dit onderdeel luistert toch vrij nauw
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goh, aangezien je hem toch moet afstellen zal dat nog wel los lopen gok ikJa mee eens, ik dacht dan ook aan een krimp koppeling ipv solderen. De weerstand van dit onderdeel luistert toch vrij nauw
De motor is inderdaad ook gebruikt geweest met tanktas (of die heb ik er toch bij), dus dat kan goed de reden zijn Dat zal ik dan voor de toekomst oplossen met een doorzichtige sticker of iets dergelijks i.p.v. de ducttape die de vorige eigenaar gebruikt heeftLijkt gewoon een schuurplek, misschien een tanktasoverheen gezeten ofzo?
Leuk! Waarom ga je voor de 990? En wat zijn je plannen ermee?Gaaf !
Ik heb inmiddels 2 van de 3 motoren verkocht die ik wil verkopen om geld vrij te maken voor een mooie 990. Het komt dus al dichterbij, kan niet wachten !
dit is toch pure porno!Ik heb een 990 gehad en heb nu een 950 en ik vind de 950 fijner. Veel soepeler dan de 990 met injectie. Fantastische motor!
Bekijk bijlage 1693389
Ik wil een enorme sprong vooruit maken in leeftijd van de motor waar ik hoofdzakelijk op rijd.
De 990 gaat hybride gebruikt worden en mijn Pan 1100 en Alp 600 vervangen.
Voor het echt serieuze offroad werk heb ik nog mijn NX250.
Verstand op nul en gewoon gas eropJa natuurlijk is er altijd beter.
Voor nu ben ik tevreden genoeg met mijn NX. Hij is behoorlijk aangepast aan offroad rijden en weegt rijklaar 130 kg. Ik heb er voorlopig lol genoeg mee.
Natuurlijk is er altijd beter/mooier/nieuwer/serieuzer maar ik ben zelf ook niet zo'n enorme held offroad. Ik voel me prettiger bij lagere snelheden en meer technisch rijden dan met 100-plus over een bak zand heen knallen, dat durf ik gewoon (nog) niet.
Vandaar dat ik ook een trialmotor heb waarmee ik me regelmatig op het trialterrein in Nunspeet vermaak.
Verzorg je 950 maar goed, want diverse kuipdelen zijn al niet meer beschikbaar. Die mooie oranje zijkappen van de kopkuip bvb, zijn nergens nieuw te vinden. Mijn dealer geraakt er niet aan, en via een contact die bij Husqvarna werkt, weet ik dat KTM die dingen dus echt niet meer op voorraad heeft. Nergens meer. Dat zit er trouwens een S uit van 2004? Zelf heb ik de gewone van 2005.Ik heb een 990 gehad en heb nu een 950 en ik vind de 950 fijner. Veel soepeler dan de 990 met injectie. Fantastische motor!
Bekijk bijlage 1693389
Onvindbaar, want zeer zeldzaam, en bovendien vervelend duur als die eens beschikbaar wordt. Zelf heb ik daarom een CRF250L, met aangepaste vering. Handig en licht, onderhoudsintervallen van 12000km, en het is Honda dus je hoeft er nooit naar te kijken en het start altijd van de eerste keer. Plus het kost een pak minder dan zo'n WR. Maar wel meer dan een NXEen WR250R is dan al een flinke upgrade.
De 950 is absoluut onvoorstelbaar goed in balans en abnormaal stabiel in zulke omstandigheden. Wie er niet mee gereden heeft, kan het zich gewoon niet voorstellen. Met de juiste banden eronder geraakt de 950 overal door. Plus de vering is dan ook nog eens zo goddelijk goed, je houdt het niet voor mogelijk. Het is een motorfiets die de rijder naar een hoger niveau tilt. De 950 beschaamt met zijn fenomenale rijkwaliteiten honderden andere motorfietsten, jong en oud, zélfs andere KTM's. Mijn redenering hierachter is dat KTM de 950 té goed gemaakt heeft, om vooral niet als een gieter af te gaan. Het was ook hun eerste motorfiets in het baan-segment. Tegenwoordig weten ze perfect hoe ze hun moto's moeten opbouwen. Net als vele andere merken zijn enkel de allerduurste modellen van de allerbeste componenten voorzien, en al wat goedkoper is, is ook voorzien van goedkopere/minder goed werkende componenten. Zo is de vering van de laatste 890 R nog steeds niet zo goed als die van onze 950. En zeker die van de 790 kan beter. De (niet electronische!) vering van de 1290R daarentegen is nog beter dan die van onze 950. Maar die motorfiets is dan weer zó zwaar, en zó kwetsbaar als ie valt. Plus, voor mijn 1m75 véél te hoog.Afgelopen zaterdag een offroad rit gedaan met de 950 adventure. En ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Ondanks het toch wat hoge gewicht is de motor heel gebalanceerd. Ook in zwaardere omstandigheden erg handelbaar. En het motorblok gewoonweg super. Krachtig en goed doseerbaar. Hij mag blijven
Hoe goed ik m'n 990 ook vindt, ik heb ook wel wat op de 790R gereden, die vering is gewoon beter.De 950 is absoluut onvoorstelbaar goed in balans en abnormaal stabiel in zulke omstandigheden. Wie er niet mee gereden heeft, kan het zich gewoon niet voorstellen. Met de juiste banden eronder geraakt de 950 overal door. Plus de vering is dan ook nog eens zo goddelijk goed, je houdt het niet voor mogelijk. Het is een motorfiets die de rijder naar een hoger niveau tilt. De 950 beschaamt met zijn fenomenale rijkwaliteiten honderden andere motorfietsten, jong en oud, zélfs andere KTM's. Mijn redenering hierachter is dat KTM de 950 té goed gemaakt heeft, om vooral niet als een gieter af te gaan. Het was ook hun eerste motorfiets in het baan-segment. Tegenwoordig weten ze perfect hoe ze hun moto's moeten opbouwen. Net als vele andere merken zijn enkel de allerduurste modellen van de allerbeste componenten voorzien, en al wat goedkoper is, is ook voorzien van goedkopere/minder goed werkende componenten. Zo is de vering van de laatste 890 R nog steeds niet zo goed als die van onze 950. En zeker die van de 790 kan beter. De (niet electronische!) vering van de 1290R daarentegen is nog beter dan die van onze 950. Maar die motorfiets is dan weer zó zwaar, en zó kwetsbaar als ie valt. Plus, voor mijn 1m75 véél te hoog.
Afin, er is een reden waarom ik de 950 als 13 jaar en 118.000km heb.
Er zijn verschillende 'trucjes' die je blijkbaar kan toepassen op de 990's (zie hier: Kev's SMR Modification list. - KTM Super Twins Forum) om hem minder 'schokkerig' te maken:Ik heb meer mensen horen verkondigen dat ze de 950 fijner vinden vanwege de carbs. Ik meende echter ook begrepen te hebben dat de schokkerigheid van de 990's vooral bij de eerste modeljaren een rol speelde en dat latere modeljaren alweer een meer verfijnd motorgedrag hadden. In zoverre je van 'verfijnd' kan spreken bij een KTM.
Ze zijn wel redelijk zeldzaam ja, duur vond ik wel meevallen (€3000). Zeker omdat de vering standaard al een stuk beter is dan de CRF250L. Daarnaast net zo betrouwbaar als de Honda. Hij moet alleen net wel te koop staan of je moet gaan importeren.Onvindbaar, want zeer zeldzaam, en bovendien vervelend duur als die eens beschikbaar wordt. Zelf heb ik daarom een CRF250L, met aangepaste vering. Handig en licht, onderhoudsintervallen van 12000km, en het is Honda dus je hoeft er nooit naar te kijken en het start altijd van de eerste keer. Plus het kost een pak minder dan zo'n WR. Maar wel meer dan een NX