KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Goedenavond allemaal, ik heb vandaag een ruitje binnengekregen via marktplaats. Nu dacht ik dat het een zelf op maat gemaakt ruitje was, maar ziet er af fabriek uit en dat zegt de vorige eigenaar ook. Hebben jullie wel eens ergens zo’n ruitje gezien bij een webshop of zo? Kan hem in ieder geval niet vinden via de parts finder en het nummer erop is van het normale ruitje.

O ja doel was minder turbulentie en dit lijkt te werken. Net weer een beetje minder dan ik had met de normale. Ben overigens begonnen met de hoogste uit de power parts serie, maar dat was niets voor mij.
72D580A5-33F1-4ACE-A948-A3AB038C38DC.jpeg
 
Goedenavond allemaal, ik heb vandaag een ruitje binnengekregen via marktplaats. Nu dacht ik dat het een zelf op maat gemaakt ruitje was, maar ziet er af fabriek uit en dat zegt de vorige eigenaar ook. Hebben jullie wel eens ergens zo’n ruitje gezien bij een webshop of zo? Kan hem in ieder geval niet vinden via de parts finder en het nummer erop is van het normale ruitje.

O ja doel was minder turbulentie en dit lijkt te werken. Net weer een beetje minder dan ik had met de normale. Ben overigens begonnen met de hoogste uit de power parts serie, maar dat was niets voor mij.Bekijk bijlage 1782118
Ik ben geen kenner van deze ruitjes maar het ziet er (zoals je zelf ook aangeeft) op de foto wel 'homemade' uit. Het kan wat vertekenen door het licht maar links van de reflectie van de lamp in het ruitje, lijkt de kromming anders dan aan de rechterkant. Daarnaast zijn de bovenste hoeken redelijk scherp, iets wat ik vanuit een professioneel ontwerp niet zou verwachten. Dat tezamen met het partsnr van het originele ruitje, doet het mij vermoeden dat het een gemodificeerde originele ruit is.

Ps/tip: Als je hem gaat gebruiken, trek er dan wel zo'n beschermstrip overheen. Kost geen drol en voorkomt daarmee dat je potentieel op een guillotine belandt.
 
Harder rijden ;) :9

Als de fans aan slaan op straat rij je niet hard genoeg.
Bij ‘t stoplicht he. 😅

Vandaag eerste stuk van Route des Grandes Alpes gereden. Dag later dan gepland, aangezien een lagerschaal van m’n Volvo de buitenwereld wilde verkennen en de kortste weg naar buiten nam. Dag later vervangend vervoer gehaald en doorgereden. Maar potver, de rit was al het gezeik waard. 👌🏼 Helaas morgen oa Col du Galibier overslaan ivm TdF; ik was op en wilde niet nog 2 uur doorrijden.



 
Ik ben geen kenner van deze ruitjes maar het ziet er (zoals je zelf ook aangeeft) op de foto wel 'homemade' uit. Het kan wat vertekenen door het licht maar links van de reflectie van de lamp in het ruitje, lijkt de kromming anders dan aan de rechterkant. Daarnaast zijn de bovenste hoeken redelijk scherp, iets wat ik vanuit een professioneel ontwerp niet zou verwachten. Dat tezamen met het partsnr van het originele ruitje, doet het mij vermoeden dat het een gemodificeerde originele ruit is.

Ps/tip: Als je hem gaat gebruiken, trek er dan wel zo'n beschermstrip overheen. Kost geen drol en voorkomt daarmee dat je potentieel op een guillotine belandt.
Thx ik had idd een scherpe rand verwacht, maar is echt netjes afgewerkt. Vandaar ook mijn twijfel. Enfin, maar zuinig op zijn dus 😁
 
Heren, misschien een wat simpel vraagje, maar toch.

Ik heb last van een poreuze brandstofleiding, die vanaf de tank via een koppeling aan de throttle body wordt gehangen.
Het liefst heb ik nu gewoon een OEM plug and play juiste lengte vervanger. Nu zie ik echter op de onderstaande link dat hij alleen als set te bestellen is inclusief dure koppeling, dat was dan weer niet de bedoeling. Heeft iemand van jullie enig idee van afmetingen, diktes enz?
Die van mij is al eens verknipt en andere ellende mee gebeurt.

Als er een slang poreus is, zullen de andere wel snel volgen, lijkt me. Rotklus!
 
Brandstof slang zijn maar 2 korte stukjes. Dit is het deel dat aan de tank blijft hangen dus bij elk onderhoud gebogen wordt.

Ik heb dat de brandstofslang bij de kraan (rechter kraan) nu lekt, gelukkig het kraantje kunnen dichtdraaien. Volgens mij is dit aardig universeel en volgens ktm parts koop je dit per meter. Ik zal morgen mijn KTM dealer even bellen of ze een stukje op voorraad hebben.
 
Ik heb dat de brandstofslang bij de kraan (rechter kraan) nu lekt, gelukkig het kraantje kunnen dichtdraaien. Volgens mij is dit aardig universeel en volgens ktm parts koop je dit per meter. Ik zal morgen mijn KTM dealer even bellen of ze een stukje op voorraad hebben.
Dat stukje tussen de kraantjes is gewoon te vervangen voor een universeel slangetje. Overigens zou je beide kraantjes dicht moeten draaien anders blijft het lekken...
 
Mijn KTM 990 smt uit 2011 heeft wat problemen qua toerental. Soms gaan de toeren rond 4000 en blijft daar hangen. Het probleem is steeds erger geworden, de motor valt nu ook wel eens uit en is eigenlijk niet meer mee te rijden.

Motor uitgelezen, foutmelding P0122: throttle position sensor low voltage (short to ground or open circuit)

TPS sensor getest met gas, ging netjes van 0 naar 100 (onderstaande foto als voorbeeld, op 30)
Bekijk bijlage 1778048
TPS voltage staat op 0,74V
Na het resetten van Adjust Throttle Cable spring de waarde naar 0,58V (de gaskabels losgehaalt bij het stuur). De motor is koud


Bekijk bijlage 1778052

Bekijk bijlage 1778053

Na het uitzetten van het contact de kabels weer aangesloten. Na het omdraaien van de sleutel connect de ECU weer en staat de waarde weer op 0,74v.

Kan iemand mij verder helpen in de volgende stap?
Wat een toeval, mijn SMT (ook uit 2011) doet dit nu ook, ik ben helaas nog niet verder gekomen met uitlezen omdat ik enkel een foutmelding krijg als ik TuneEcu via de Bluetooth dongle wil verbinden (cant communicate with ecu) dus dat is net onhandig. Hii deed het al eventjes, maar ik was eerst wat andere storingen aan het oplossen. Nu heeft ie wel ineens de foutmelding 6 bedacht: dat de initialisatie van de tps mislukte.

Mijn eerste gedachte was dat er misschien door de eerdere electra problemen (en daardoor vreemd gedrag) wat aangeleerd gedrag in geslopen was, dus dat wilde ik eerst resetten. (maar dat kan gaat met dit weer ook niet, want na de reset adaptations moet ie een kwartier stationair draaien, en ik denk dat ie dan warmer wordt dan m lief is)

Conclusie: nog ff kutten met die dongle of een nieuwe halen, en dan beetje bij beetje verder zoeken. Als ik de tps uit kan lezen kan ik iig beter vaststellen of die stuk is.
 
Mooie omgeving daar..... ik wil ook weer die kant op. Even een vraag over jouw helm. Ik heb nu ook zo'n model maar had na 4 dagen rijden een nek als een gorilla... kon van de spierpijn niet meer normaal op mijn kussen liggen.... Niet normaal wat zo'n klep een wind kan vangen (en wat een onwijze corona motorrij conditie ik tegenwoordig heb). Rij nu toch weer water vaker met mijn normale integraalhelm en ga denk ik aan motor nek fitness doen 8-)
 
Mooie omgeving daar..... ik wil ook weer die kant op. Even een vraag over jouw helm. Ik heb nu ook zo'n model maar had na 4 dagen rijden een nek als een gorilla... kon van de spierpijn niet meer normaal op mijn kussen liggen.... Niet normaal wat zo'n klep een wind kan vangen (en wat een onwijze corona motorrij conditie ik tegenwoordig heb). Rij nu toch weer water vaker met mijn normale integraalhelm en ga denk ik aan motor nek fitness doen 8-)
Het is zeker een verschil met m’n Arai integraal, maar de KTM is überhaupt geen snelweg cruiser; 3u met 140 over de snelweg was wel m’n max, merkte ik een tijdje terug. Maar tot 110km/u vind ik ‘t wel te doen. Kin iets omlaag en evt de klep eraf schroeven, maar dat ziet er een beetje goofy uit.
 
Liep die dan stationair met koppeling in hoog, maar ook als je het gas dicht had dat ie zichzelf op 4k stabiliseert? Of was het dan alleen met de koppeling in/uit?
Ik ga m iig ook even nakijken.
Die van mij stopte meestal rond de 3 a 3,5K. Beetje afhankelijk van het weer ook.
Koppeling in of uit maakte geen verschil.

In de neutraal was het goed, in de versnelling gebeurde dit.

Ik heb de netraal schakelaar er af gehaald, kabel doorgelust en weer terug gestoken.

Ooit online gevonden dat blijkbaar dat er een regeling in de ECU zit (welke je op Tune ECU niet kunt zien) die zorgt dat je bij gas dicht, koppeling los, niet te veel motorrem hebt en daarom wat in spuit. Als de ECU rare waardes krijgt van de koppeling hevel zou deze weer rare waardes uitsturen.
 
Wat een toeval, mijn SMT (ook uit 2011) doet dit nu ook, ik ben helaas nog niet verder gekomen met uitlezen omdat ik enkel een foutmelding krijg als ik TuneEcu via de Bluetooth dongle wil verbinden (cant communicate with ecu) dus dat is net onhandig. Hii deed het al eventjes, maar ik was eerst wat andere storingen aan het oplossen. Nu heeft ie wel ineens de foutmelding 6 bedacht: dat de initialisatie van de tps mislukte.

Mijn eerste gedachte was dat er misschien door de eerdere electra problemen (en daardoor vreemd gedrag) wat aangeleerd gedrag in geslopen was, dus dat wilde ik eerst resetten. (maar dat kan gaat met dit weer ook niet, want na de reset adaptations moet ie een kwartier stationair draaien, en ik denk dat ie dan warmer wordt dan m lief is)

Conclusie: nog ff kutten met die dongle of een nieuwe halen, en dan beetje bij beetje verder zoeken. Als ik de tps uit kan lezen kan ik iig beter vaststellen of die stuk is.
Heb zelfde gehad. Had defecte tps sensoren.
Ik heb werkende Tune ecu met kabel. Zit in het midden van het land. Stuur anders maar een pm.
 
Vraag: weet iemand waar ik een EPC afdop kit kan krijgen voorde 950? Dus de dopjes die de airbox afsluiten en de aansluitingen in de airbox? Zou mooi zijn om die rotzooi eraf te hebben op een nette manier.
 
vandaag na een lange rit ontdekte ik wat druppels olie onder het motorblok op deze plek. Is een ander hier bekend mee?
 

Bijlagen

  • 4A46AC7D-706E-4741-AF3B-52BB8FE1A4C1.jpeg
    4A46AC7D-706E-4741-AF3B-52BB8FE1A4C1.jpeg
    197,8 KB · Weergaven: 37
Bij mij waren het de olieleidingen die tegen elkaar lopen en daar langzaam doorschuren. Goed poetsen en controleren helpt, na het poetsen eventueel in poederen met talk poeder, dan zie je heel snel als er ergens olie vandaan komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan