KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mijn eerste waarneming zegt dat het lek op deze twee plekken zit..
 

Bijlagen

  • 4CBD8133-E2AF-4BE5-9E7B-657B00E12E43.jpeg
    4CBD8133-E2AF-4BE5-9E7B-657B00E12E43.jpeg
    134,2 KB · Weergaven: 41
  • 9F642B88-FA89-44E7-B45C-FF23685F0A21.jpeg
    9F642B88-FA89-44E7-B45C-FF23685F0A21.jpeg
    95 KB · Weergaven: 42
Ik ben eigenlijk op zoek naar verlaagde voetsteunen voor m’n 990 adventure. Zo mogen eigenlijk ook een stuk naar achter. Wil wat beter kunnen staan, en ook schakelen gaat niet super met laarzen en maat 47. Iemand suggesties wat ik het beste kan kopen?
Ben trouwens van 42 tands achter naar 45 gegaan en dat is werkelijk super.
 
Qua steps heb ik geen advies.

Wat is er super aan dat grotere achtertandwiel (Welk probleem heb je er voor jezelf mee opgelost) ?
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar verlaagde voetsteunen voor m’n 990 adventure. Zo mogen eigenlijk ook een stuk naar achter. Wil wat beter kunnen staan, en ook schakelen gaat niet super met laarzen en maat 47. Iemand suggesties wat ik het beste kan kopen?
Ben trouwens van 42 tands achter naar 45 gegaan en dat is werkelijk super.
Lijkt nog iets kortere versnellingen op te leveren dan een 16 voor als ik kijk op Gearing Commander.
 
Het bokken is nagenoeg weg, zeker op bijvoorbeeld rotondes loopt het allemaal veel vloeiender op lagere snelheden. Op hogere snelheden schakel ik eerder naar de 4 en 5 terwijl ik die eerder amper aanraakte. Heb er nu nog maar 1 keer 2 uurtjes mee gereden maar het verschil verraste me enorm. En met mn nieuwe wielen ben ik al helemaal blij. Noppen geven behoorlijk herrie op straat maar in het losse zand is het super.
 
Wat is de beste batterij voor de 990 adventure?
sinds aankoop al 2 keer gehad dat de batterij het niet meer trok om te starten.

Motor had voor aankoop al tijdje stil gestaan.
Als je oplaad, lange ritten maakt en altijd direct start lukt het wel nog.

Gisteren het contact paar minuten laten opstaan en batterij had al niet genoeg oempfh meer om te starten.

Li-on the way to go? of toch standaard dingen blijven gebruiken?
 
AGM accu's kunnen iets meer hebben qua trilling, laadspanning en belasting. MotoBatt bevalt mij al heel lang heel goed in allerlei motoren en is goed betaalbaar.
 
Ugh.. Heb ik iets over ‘t hoofd gezien met monteren ofzo? Rechter lijkt al een keer gerepareerd te zijn, viel me nu pas op.

B53854F4-D2CD-43D1-8F56-B4CA0EFC1F90.jpeg6FC68EE0-2FE7-465C-A0A9-8579246787A7.jpeg
 

Bijlagen

  • 8DDEA7BB-98B4-47E7-B5B1-4FB78014CF9D.png
    8DDEA7BB-98B4-47E7-B5B1-4FB78014CF9D.png
    207 KB · Weergaven: 29
Het bokken is nagenoeg weg, zeker op bijvoorbeeld rotondes loopt het allemaal veel vloeiender op lagere snelheden. Op hogere snelheden schakel ik eerder naar de 4 en 5 terwijl ik die eerder amper aanraakte. Heb er nu nog maar 1 keer 2 uurtjes mee gereden maar het verschil verraste me enorm. En met mn nieuwe wielen ben ik al helemaal blij. Noppen geven behoorlijk herrie op straat maar in het losse zand is het super.
Kortere gearing en goede banden maakt een wereld van verschil!
 
Ik heb er met gearing commander even naar gekeken, overstappen van de originele 16/42 naar 16/45.
Ik vind mijn motor niet echt problematisch maar het zou op lagere snelheden wel allemaal nét een beetje soepeler kunnen.

Maken die 3 tandjes echt dat verschil ?
 
Ik heb in totaal nog niet zoveel op de 990 gereden in de paar maandjes die ik haar nu heb, misschien is het ook gewoon een beetje mee leren rijden aangezien ik hiervoor nooit een vergelijkbare motor heb gehad. Maar voor mij zijn die 3 tanden verschil perfect. Ik stond er echt van te kijken.
 
Ik heb in totaal nog niet zoveel op de 990 gereden in de paar maandjes die ik haar nu heb, misschien is het ook gewoon een beetje mee leren rijden aangezien ik hiervoor nooit een vergelijkbare motor heb gehad. Maar voor mij zijn die 3 tanden verschil perfect. Ik stond er echt van te kijken.
Heb ik ook gehad, maar uiteindelijk is standaard beter. Via TuneEcu de EPC en O2 uitzetten heeft veel meer effect en is fijner in alle versnellingen. Maar goed: ieder zijn voorkeur. Gewoon proberen dus.
 
Ligt er ook aan wat je ermee doet natuurlijk, in het terrein heb je weinig aan die lange versnellingen
 
Ik had al een tijdje het gevoel dat mijn 990 adv met Akra's (met DB-killers erin) te luid was.
Dit weekend gaatje ontdekt in het H-pijpje/linkpijpje alsook afgebroken ophangpunten.

Beslist om volledige rsv-lijn te plaatsen:KTM 950/990 stainless steel headers

Nu merk ik dat daar geen ruimte is voor de lambda sensoren.
Kan ik die sensoren weglaten en volgende plugjes in de connector steken?
https://www.nr1motor.nl/o2-sensor-934ea0.html?motor_ids[0]=86275Ik vermoed dat ik er dan 2 van nodig heb?

Motoren die zijn voorzien van een O2 sensor in de uitlaat hebben een gesloten circuit dat niet kan worden bijgesteld via het brandstofsysteem. Indien je veranderingen aanbrengt in het circuit van de PCIII zal de O2 sensor dit opmerken waarna de ECM de brandstoftoevoer zal aanpassen. Indien je een volledige controle wenst over de brandstoftoevoer in het gehele toerengebied zul je het gesloten systeem moeten onderbreken. Indien je opteert voor een economisch brandstofverbruik en je je niet druk maakt over het onderbreken van het gesloten circuit kun je de standaard O2 sensor laten zitten en toch veranderingen aanbrengen in het gesloten systeem van de PCIII.

Ook wanneer je een andere uitlaat monteert waar geen aansluiting is voor de originele O2 sensor kun je deze gebruiken.
 
Ik had al een tijdje het gevoel dat mijn 990 adv met Akra's (met DB-killers erin) te luid was.
Dit weekend gaatje ontdekt in het H-pijpje/linkpijpje alsook afgebroken ophangpunten.

Beslist om volledige rsv-lijn te plaatsen:KTM 950/990 stainless steel headers

Nu merk ik dat daar geen ruimte is voor de lambda sensoren.
Kan ik die sensoren weglaten en volgende plugjes in de connector steken?
https://www.nr1motor.nl/o2-sensor-934ea0.html?motor_ids[0]=86275Ik vermoed dat ik er dan 2 van nodig heb?
Ja, maar wel even uitzetten in de ECU volgens mij. Kan met TuneEcu.
 
Rijders. Ik rijd nu (nog niet zo lang) een cruiser omdat ik dat altijd al wilde hebben, maar het past gewoon niet bij mijn rijstijl. Nu heb ik eigenlijk altijd wel met een schuin oog naar een mooie naked gekeken, maar ik vermoed dat ik daar ook snel op uitgekeken ben omdat dat ook geen alleskunners zijn.
Mijn vader had vroeger altijd een Super Tenere 750 en ik had daar altijd dikke lol op als ik die een keer pakte voor een middagje rijden. Zaten geen echte noppen onder, maar eerder allroad banden. Stuurde ook prima.

Ik wil een motor waar ik makkelijk uren op kan rijden, die ook prima uren een snelwegrit aan moet kunnen, maar ook prima alle weg omstandigheden aan moet kunnen. En zo nu en dan zonder moeite een passagier moet dragen. (denk aan motorweekendjes naar Duitsland bijv)

Mijn oog viel daarom op een 990 SMT/R of een 990 ADV. Ik ben geen offroad rijder, hoewel ik een stukje onverhard ook altijd op de DRZ en 690 SMCR niet heb geschuwd.

Persoonlijk vind ik de ADV het mooist. Vaak staan ze ook te koop met de KTM koffers en valbeugels en dan is in mijn ogen het plaatje compleet. Een SMT/R is vaak kaler en bijna altijd zonder koffers die zo nu en dan toch echt handig zijn.

Ik kan een aardig stukje sturen en hou ook echt van bochten aanpakken. Ik snap dat dit met een ADV minder zal gaan als met een SMT/R.
Voordat ik een kleine 7 tot 8500 duizend stuksla op een motor ga ik eerst proefrijden maar ben benieuwd wat jullie pros en cons zijn tussen deze motoren en waarom.
 
de motorblokken van een 990 smt/r/adventure zijn gelijk. Dus daar zit niet echt veel verschil in. Zoals je zelf al aangeeft zal het sturen met een smt/r beter gaan ivm de 17 inch voorwielen. Neemt niet weg dat met een 21 inch voorwiel je ook prima kan sturen.
Proefrijden is de enige optie ;-) iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en gevoel bij een motor/blok.
 
Die flensen moeten aan de buitenkant van het subframe niet aan de binnenkant, zo zit het bij mn 950 tenminste en ook bij de 990 als ik foto’s google.
bij mijn 990 smr zitten er zowel aan de binnen als buitenzijde per kant een bevestiging. Er is dus wel verschil per type.
 
Remmen, zithouding, vering.. best wat verschil, maar ze lijken ook weer op elkaar. Proefrijden, zit sowieso geen verkeerde keuze tussen🤩
 
Ik rijd (ook) offroad dus heb nooit een SMT overwogen.
Met een ADV kun je echter ook héél goed op asfalt gummen, bekijk dit maar eens:

 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Oeh nooit gedacht om dat als zoekterm te gebruiken. Dus die 21 inch wielen willen best sturen ook op asfalt. Goed om te weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan