Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De KTM voelt veel vinniger aan. Qua zitpositie minder ruim.@Koeno, wat is je grootste verschil in gewenning van de 990 ADV naar de R1200GS? Ik rij momenteel een 2010 GSA, maar zit te kijken naar een 990 ADV.
Tof bericht ditTijdens mijn vakantie in het zwarte woud werd definitief duidelijk dat mijn SMT even wat teveel olie verbruikt (1 liter per 1500km). Wordt zeer waarschijnlijk een blok revisie dus.
Daarnaast werd het tijd voor de grote beurt, een nieuw bandje achter en een revisie van de rempomp achter.
Kortom: veel geld.
De vraag die dan automatisch komt: is hij dat nog waard is of dat ik hem inruil voor iets anders?
Flink over zitten bomen, proefrit op een 1190 adv. gemaakt, heel veel Googlen en op occasion sites gekeken en vanavond de knoop doorgehakt: de SMT is gewoon mijn ideale fiets en de investering waard!
Dus binnenkort heb ik een SMT die weer jaren meekan. Ik kijk er naar uit
Tijdens mijn vakantie in het zwarte woud werd definitief duidelijk dat mijn SMT even wat teveel olie verbruikt (1 liter per 1500km). Wordt zeer waarschijnlijk een blok revisie dus.
Daarnaast werd het tijd voor de grote beurt, een nieuw bandje achter en een revisie van de rempomp achter.
Kortom: veel geld.
De vraag die dan automatisch komt: is hij dat nog waard is of dat ik hem inruil voor iets anders?
Flink over zitten bomen, proefrit op een 1190 adv. gemaakt, heel veel Googlen en op occasion sites gekeken en vanavond de knoop doorgehakt: de SMT is gewoon mijn ideale fiets en de investering waard!
Dus binnenkort heb ik een SMT die weer jaren meekan. Ik kijk er naar uit
45k en dus veel te vroeg om door te laten doen, maar blijkbaar verpruts door de vorige eigenaar.Uit interesse, hoeveel km staat er nu op?
Klopt, blok loopt verder als een zonnetje. En met revisie wordt alles wat niet goed is vervangen, dus daarna is het geheel weer als nieuw!Maar bij een 2dehands blok weet je niet wat de mankementen zijn.
Voor hetzelfde geld is dat blok er dan slechter aan toe, of zit het ook dicht op revisie.
Bij revisie van eigen blok weet je tenmisnte wat je in handen hebt
Heeft m.i. meer te maken met instabiele productkwaliteit dan rijstijl. Mijn vorige SMR gebruikte veel olie, mijn huidige geen en ik rijd toch echt niet anders...45k en dus veel te vroeg om door te laten doen, maar blijkbaar verpruts door de vorige eigenaar.
Die van mij heeft 72k en verbruikt praktisch geen olie. Hij lekt nu alleen wat, wat lijkt bij de vbak sensor weg te komen.45k en dus veel te vroeg om door te laten doen, maar blijkbaar verpruts door de vorige eigenaar.
Is een laatste poging met goede motor olie of rare forte flush oplossingen nog mogelijk?45k en dus veel te vroeg om door te laten doen, maar blijkbaar verpruts door de vorige eigenaar.
Zou kunnen, ze gaan blok open maken en dan kijken wat er aan de hand is.Is een laatste poging met goede motor olie of rare forte flush oplossingen nog mogelijk?
Ik heb al een aantal motoren kunnen redden met simpelweg goede olie en goed onderhoud. Alles ff los, carterontluchting controleren/schoonmaken/vervangen en opeens loopt het weer zoals het hoort, in sommige gevallen zelfs van “olie tanken en benzine bijvullen” naar nauwelijks olie verbruik.
Niet geschoten is altijd mis.
De 990 ADV is voor mensen die graag met een enduro langere ritten maken, met bagage, over onverharde wegen, met 120 km/h, zijwaarts...@Koeno, wat is je grootste verschil in gewenning van de 990 ADV naar de R1200GS? Ik rij momenteel een 2010 GSA, maar zit te kijken naar een 990 ADV.
Mogelijk is de kering van de balans as kaput en dan perst die olie via de carterontluchting eruitCarterontluchting - vanwege drukopbouw die dan zorgt voor meer olie langs de cilinders ? Interessant ...
Interessant idd.Is een laatste poging met goede motor olie of rare forte flush oplossingen nog mogelijk?
Ik heb al een aantal motoren kunnen redden met simpelweg goede olie en goed onderhoud. Alles ff los, carterontluchting controleren/schoonmaken/vervangen en opeens loopt het weer zoals het hoort, in sommige gevallen zelfs van “olie tanken en benzine bijvullen” naar nauwelijks olie verbruik.
Niet geschoten is altijd mis.