990smt 2013 met 55.600km.Wat voor model motor en hoe oud? Het kan beide zijn inderdaad, hulp- of hoofdkoppelingscilinder en ik heb beide ook kapot gehad. Kans is wel het grootste dat het de slave is, o dat die het vaakste kapot gaan. In dat geval zou ik meteen een Oberon doen. Hoofdkoppelings cilinders hebben wel eens last van een versleten behuizing, waar de plunjer in beweegt (vooral bij bv 950 en 990 Adv’s welke offroad gebruikt worden). Oplossing is dan opnieuw laten resleeven (even zoeken op ADVRider) of een nieuwe hoordkoppelingscilinder.
In jouw geval zou ik zelf meteen een oberon bestellen en een revisie setje voor de HKC.
Je weet overigens zeker dat de leiding zelf ook goed vast zit op beide cilinders? Ik heb wel eens een motor gehad waarvan de koper ringen te vaak hergebruikt zijn (beste altijd nieuwe gebruiken uiteraard) waardoor deze ook telkens heel langzaam de druk kwijtraakte.
Verder zou misschien een ingesleten koppelingsstift nog deze problemen kunnen geven?
Leidingen zijn niet los geweest, maar dan zou ik vloeistof moeten verliezen lijkt mij.
Ik ga eens beginnen met een revisieset voor de hkc. Oberon kan altijd nog, maar met de huidige inflatie en energiekosten liever niet
Stift is ook nog wel een goeie ja.
Iedereen bedankt voor de input!