KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Wat voor model motor en hoe oud? Het kan beide zijn inderdaad, hulp- of hoofdkoppelingscilinder en ik heb beide ook kapot gehad. Kans is wel het grootste dat het de slave is, o dat die het vaakste kapot gaan. In dat geval zou ik meteen een Oberon doen. Hoofdkoppelings cilinders hebben wel eens last van een versleten behuizing, waar de plunjer in beweegt (vooral bij bv 950 en 990 Adv’s welke offroad gebruikt worden). Oplossing is dan opnieuw laten resleeven (even zoeken op ADVRider) of een nieuwe hoordkoppelingscilinder.

In jouw geval zou ik zelf meteen een oberon bestellen en een revisie setje voor de HKC.
Je weet overigens zeker dat de leiding zelf ook goed vast zit op beide cilinders? Ik heb wel eens een motor gehad waarvan de koper ringen te vaak hergebruikt zijn (beste altijd nieuwe gebruiken uiteraard) waardoor deze ook telkens heel langzaam de druk kwijtraakte.

Verder zou misschien een ingesleten koppelingsstift nog deze problemen kunnen geven?
990smt 2013 met 55.600km.
Leidingen zijn niet los geweest, maar dan zou ik vloeistof moeten verliezen lijkt mij.

Ik ga eens beginnen met een revisieset voor de hkc. Oberon kan altijd nog, maar met de huidige inflatie en energiekosten liever niet O-)

Stift is ook nog wel een goeie ja.

Iedereen bedankt voor de input!
 
Heeft iemand ook problemen gehad met handkappen van de ktm 990 smr? Helaas niet meer te koop of te bestelln bij de dealer.
Dus heb ik een 2dehansje gekocht die op de 990smt heeft gezeten alleen zijn de draaibouten die op de handkappen veel langer dan de ene op de handkappen. Bijna helft zo klein.


Ik heb lange rem+koppelinghendels van 173 mm
Weet iemand toevallig de orginele maat van de hendels??

Maar ik krijg problemen denk ik met het plaatsen van mijn handkappen..te lang denk ik
 

Bijlagen

  • 34EFFF68-0879-4D0D-9516-FF719E7FB4C8.png
    34EFFF68-0879-4D0D-9516-FF719E7FB4C8.png
    43,9 KB · Weergaven: 8
  • E5048340-BD3F-414B-8162-F9149496B14C.png
    E5048340-BD3F-414B-8162-F9149496B14C.png
    190,6 KB · Weergaven: 8
ik denk dat op mijn stuur alles beetje verkeerd vast gezet is kan iemand mij een foto laten zien hoe alles eigenlijk normaal vastzit

Dankjulliewel!!
 

Bijlagen

  • 96FA4C5C-DC88-4386-8CE0-E6C856DC0AC2.jpeg
    96FA4C5C-DC88-4386-8CE0-E6C856DC0AC2.jpeg
    135,3 KB · Weergaven: 19
  • 7B16ED0F-239C-40ED-9883-BAD6A4D71C74.jpeg
    7B16ED0F-239C-40ED-9883-BAD6A4D71C74.jpeg
    97,3 KB · Weergaven: 19
Weet iemand zo ook wat de maat is van de o-ring achter de gear position sensor?

Motor gaat op Marktplaats (komt een T7) maar het is dan niet handig als die een paar seconden staat te dampen omdat er olie op de uitlaat zit :+
Vervangen en geen gelek meer*O*

oude voelde aardig uitgehard aan
 
Vervangen en geen gelek meer*O*

oude voelde aardig uitgehard aan
Had exact hetzelfde probleem met exact hetzelfde resultaat na vervanging van het ringetje. Succes met de verkoop! En veel plezier met de T7.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Heeft of weet iemand misschien een benzinepomp voor een KTM 950 Adventure? Andere modellen 950 hebben neem ik aan dezelfde pomp, misschien een andere stekker dus dat kan ook.
 
Vandaag de stickers in mijn velgen geplakt.
Er komt een eind aan het verlanglijstje.
 

Bijlagen

  • 20230126_145736.jpg
    20230126_145736.jpg
    313,5 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Ik heb een 950 Adventure uit 2004 met een defecte ECU. Volgens sparepart list van KTM is dit # 60039031000. Ook de 2005 uitvoering heeft dit type ECU.

In de 2006 modellen zit volgens de sparepart finder echter dit nummer: 62539031000 -->DIGITALBOX 950SM (is volgens mij wel de US uitvoering)


Ik kom deze online ook gebruikt tegen, waarschijnlijk ook voor de SM uitvoering toegepast., Is deze ook te gebruiken op mijn 2004 model?
 
Spyshotje, gaat ie er toch een keer aankomen?

Ze kunnen hem noemen wat ze willen, ze kunnen een SMR SM SMT maken wat ze willen. Maar een 1000 V-Twin met gebruiksaanwijzing die jou het zadel uit wil hebben wordt het niet ;)

 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Eerst zien dan geloven...
Ik heb al zo veel spy pics van een nieuwe SM / SMT / SMR gezien afgelopen jaren... Ik geloof er niks meer van. Te kleine niche om te lonen, gok ik.
 
Ik denk wel dat hij er komt. Wordt alleen geen spannende fiets denk ik. Kleine goedkope en simpele aanpassingen op basis van wat ze nu al hebben om toch wat verkopen af te snoepen van de Tracer 700 en 900 wellicht.
 
Vorig weekend van dit:
20230130_210726.jpg

Naar dit:
20230130_210743.jpg


Hoewel ik altijd sceptisch was over een andere tandwielverhouding, heb ik toch gekozen voor een 44-tands achter.

De smt is op de bank geweest in bij Ruud in Goes een aantal jaar geleden. Hier is de motor specifiek op souplesse afgesteld en niet op vermogen.
Dit maakte dat de motor al erg soepel liep, vooral onderin. Hierdoor zag ik ook nooit de noodzaak van een 16-tand voor bijvoorbeeld.

Maar nu toch een keer geprobeerd en ik ben om! Wat een verschil zeg!
Als hij niet in elke versnelling het voorwiel zou lichten zou ik hem bijna saai gaan noemen! _O-:+
 
Ik denk wel dat hij er komt. Wordt alleen geen spannende fiets denk ik. Kleine goedkope en simpele aanpassingen op basis van wat ze nu al hebben om toch wat verkopen af te snoepen van de Tracer 700 en 900 wellicht.

Het zal vast een grabbelton fiets worden. Pak de 890Adv nu, kleinere wielen, scherm en ze zijn er bijna al.
 
Als fervent meelezer heb ik nu een technische vraag: mijn 990adv ('12) ging vandaag bij gas dicht niet helemaal terug naar idle. Blijft rond de 2000 rpm. Daardoor nauwelijks motorrem, best lastig de eerste keer de bocht in 😀. Nu heb ik wat rondgezocht op de diverse fora en kom op 3 mogelijke oorzaken: tps failure, stepper motor failure of, en dat hoop ik, de clutch switch. Nu heb ik weinig technische ervaring, maar op mijn vorige motor weleens tuneecu gebruikt, en ik vraag me af, kun je dit aflezen in tuneecu? Wat klinkt voor jullie als meest logische oorzaak? Ik heb net een oberon slave geïnstalleerd, zou dat iets gedaan kunnen hebben met die clutchswitch? Ben benieuwd. Alvast dank! Thieu
 
Hi Thieu !

Het zal niks met de Oberon te maken hebben.

Het kan zeker aan je TPS liggen.
Die kan je met een eenvoudige multimeter erg goed uitlezen maar makkelijker is via TuneECU.

Ik heb dat al gebruiksklaar op mijn garagelaptop, inclusief kabel.

Kom anders gerust een keer langs dan prikken we je motor even aan TuneECU, kunnen we simpel eventuele foutcodes uitlezen en kijken hoe het met je TPS is.

Fluitje van een cent, je weet waar ik woon.
 
Eerst zien dan geloven...
Ik heb al zo veel spy pics van een nieuwe SM / SMT / SMR gezien afgelopen jaren... Ik geloof er niks meer van. Te kleine niche om te lonen, gok ik.
Ja maar nu komt hij echt wel echt hoor, want dit is een heel andere dan die andere spy pics :+




Is dit de derde versie van het verhaal? eerst nog met 790 blok, later werd het een 890SM en nu wordt het vast een zeker een 990SM en het introductie jaartaal wordt ook iedere keer met 1 verhoogd :').
Ik ga voor de 1490SMT in 2029.8-)
 
  • Haha
Waarderingen: zen
Terug
Bovenaan Onderaan