KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

KLopt, maar zulke KM standen brengen vaak weer andere issues met zich mee en de motor moet uiteindelijk ook weer verkoopbaar zijn. met 150.000+ wordt dat ook wel lastig. Koop ik liever een die hooguit 60.000km heeft gedraaid, maar dat is ook deels gevoel uiteraard. 130.000 is gemiddeld genomen gewoon veel voor een motorfiets uitzondering daargelaten.
 
60.000 betekent voor een 2008 maar 4000 km per jaar. Doet mij op zo'n kilometer vreter eerder denken aan teruggedraaide standen dan een lekker frisse motor _O-
 
  • Eens
Waarderingen: JBi
Wat een enorm prijsverschil !

Ik heb geen ervaring met Motobatt, lees er wel goede ervaringen over.

Ik heb nu een Yuasa YTZ14S in mijn 990 maar vind het startvermogen niet echt royaal (230 CCA als de accu nog helemaal goed is). Dus als die Motobatt minder heeft ben ik benieuwd hoe dat gaat ...
Ik heb er net een Skyrich Lithium Ion ingezet, zou 300CCA moeten hebben, ietsje duurder maar weegt flink minder, en geen noodzaak voor druppellader meer (Als er geen verbruikers aan hangen in de winter)
 
Wat een enorm prijsverschil !

Ik heb geen ervaring met Motobatt, lees er wel goede ervaringen over.

Ik heb nu een Yuasa YTZ14S in mijn 990 maar vind het startvermogen niet echt royaal (230 CCA als de accu nog helemaal goed is). Dus als die Motobatt minder heeft ben ik benieuwd hoe dat gaat ...
Ik vond de Motobattt bij het overschakelen van de originele accu juist aanzienlijk beter starten.
 
Heel interessant.
Net even wat geGoogled.
De Yuasa YTZ14S is momenteel inderdaad meer dan twee keer zo duur als het alternatief bij Motobatt, de MBTX9U.
Maar de Yuasa zou 230 CCA hebben tegen 160 van de Motobatt :?
 
60.000 betekent voor een 2008 maar 4000 km per jaar. Doet mij op zo'n kilometer vreter eerder denken aan teruggedraaide standen dan een lekker frisse motor _O-
Helemaal als die toevallig uit het buitenland komt :9

M'n SMT had ik gekocht met zo'n 60.000km. Ding zag er nog praktisch nieuw uit. Veel mensen rijden gewoon niet zoveel dat ze 60.000km al veel vinden. Meestal betekent veel kilometers ook veel lange snelweg kilometers, daar lijdt een motor niet echt. Van veel korte stukjes blazen wel.

Benzineauto uit 2009 ook gekocht met 264.000km op de klok, aardig wat kilometers maar dus ook veel warme kilometers. Koppeling pas recent vervangen i.p.v. al bij 150.000km (zeker niet verkeerd voor een hot hatch achtig ding). Ik rij er niet heel veel mee dus met 3 ton mag die van mij wel naar de sloop, heb ik alsnog niet duur gereden. :)
 
Heel interessant.
Net even wat geGoogled.
De Yuasa YTZ14S is momenteel inderdaad meer dan twee keer zo duur als het alternatief bij Motobatt, de MBTX9U.
Maar de Yuasa zou 230 CCA hebben tegen 160 van de Motobatt :?
In de CB500 is de MBTX9U een stuk sterker dan Yuasa. Maar een KTM start er ook nog wel prima mee
 
Heel interessant.
Net even wat geGoogled.
De Yuasa YTZ14S is momenteel inderdaad meer dan twee keer zo duur als het alternatief bij Motobatt, de MBTX9U.
Maar de Yuasa zou 230 CCA hebben tegen 160 van de Motobatt :?
Die Motobatt heeft het 8 jaar prima gedaan in mijn 990SMT, nu heb ik de Motobatt MBTZ14S erin zitten.
 
Heel interessant.
Net even wat geGoogled.
De Yuasa YTZ14S is momenteel inderdaad meer dan twee keer zo duur als het alternatief bij Motobatt, de MBTX9U.
Maar de Yuasa zou 230 CCA hebben tegen 160 van de Motobatt :?
De andere vervanger voor de Yuasa is de MBTZ14S van Motobatt. 190CCA i.p.v. de 160 van de MBTX9U. Op Veel plaatsen wordt de MBTX9U nog als vervanger aangegeven. Deze heeft het bij mij ook jaren uitgehouden. Totdat mijn druppellader was overleden en deze te ver was leeg getrokken.

Burgerking was me voor
 
De mbtx9u heeft mij nooit in de steek gelaten. In 950 en 990 gehad. Kou. Korte ritjes. Niet druppelladen maar altijd rijden. Tijdje stilstand. Alles prima, 4 jaar erin gezeten
 
60.000 betekent voor een 2008 maar 4000 km per jaar. Doet mij op zo'n kilometer vreter eerder denken aan teruggedraaide standen dan een lekker frisse motor _O-

Kom ik aan met een 950 SMR uit 2007 met net 14.000km :') Vorige eigenaar reed 2x per jaar een tank leeg en alleen naar een terras 1 of 2 dorpen verder.

Motobatt gistermiddag besteld en nu al in huis!
 

Bijlagen

  • 6C2A6801-7FCB-4713-B546-26B81CC93A09.jpeg
    6C2A6801-7FCB-4713-B546-26B81CC93A09.jpeg
    143,1 KB · Weergaven: 8
Mijn 990 2007 gaat z'n 120.000'ste km op de crossbaan vieren aanstaande donderdag :t

Is nog plek voor nog een paar soortgenootjes!
 
Wie heeft hier de rottweiler luchtfilter? Ervaring? En waar hebbe jullie m in laten bouwen?

Ik zoek een adress in zuid-holland waar ik terecht kan voor het plaatsen van die luchtfilter en mijn powercomander. En ofcourse het afstellen.
 
Iemand interesse in een ergo seat, komt van mijn 990smr.
1 min puntje is de beschadiging op de foto.
dit zie je bijna niet als je hem monteerd.
VERKOCHT
 

Bijlagen

  • 20230305_165058.jpg
    20230305_165058.jpg
    315,9 KB · Weergaven: 10
  • 20230305_165141.jpg
    20230305_165141.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Wie heeft hier de rottweiler luchtfilter? Ervaring? En waar hebbe jullie m in laten bouwen?

Ik zoek een adress in zuid-holland waar ik terecht kan voor het plaatsen van die luchtfilter en mijn powercomander. En ofcourse het afstellen.
We hebben 'm op een 990 Adventure zitten, zelf gedaan. Stukken beter dan origineel.
 
We hebben 'm op een 990 Adventure zitten, zelf gedaan. Stukken beter dan origineel.
Ben wel benieuwd wat jij dan als zoveel beter ervaart. Er zijn fora vol geschreven over de voor/nadelen performancewise van standaard 950/990 airbox vs diverse open filter systemen en de meningen zijn, laten we zeggen, erg verschillend. Zolang we hier nog geen stuifzand hebben zie ik het nut niet. Enige waar iedereen het over eens is dat originele box onhandig is om aan te sleutelen.
 
Ben wel benieuwd wat jij dan als zoveel beter ervaart. Er zijn fora vol geschreven over de voor/nadelen performancewise van standaard 950/990 airbox vs diverse open filter systemen en de meningen zijn, laten we zeggen, erg verschillend. Zolang we hier nog geen stuifzand hebben zie ik het nut niet. Enige waar iedereen het over eens is dat originele box onhandig is om aan te sleutelen.
Dat iemand het nut niet ziet, wil nog niet zeggen dat het nut er niet is.

Het scheelt namelijk ruimte die voor andere dingen gebruikt kan worden, is lichter, makkelijker sleutelen omdat je overal beter bij kunt en de boel er veel sneller op en af hebt, dicht beter af dus minder vervuiling, makkelijker en sneller filters vervangen die beter filteren, klinkt beter, meer vermogen en deze motor wordt enkel offroad gebruikt dus leeft in het zand.
 
Wie heeft hier de rottweiler luchtfilter? Ervaring? En waar hebbe jullie m in laten bouwen?

Ik zoek een adress in zuid-holland waar ik terecht kan voor het plaatsen van die luchtfilter en mijn powercomander. En ofcourse het afstellen.

Ik had dan geen rottweiler filter maar mijn ervaring met een ander filter was erg positief. Makkelijker in de toeren klimmen, motor kon als het ware beter “ademen” (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven).

Op mijn 990SMR had ik deze:

2732A9E9-C191-45D4-8A55-7720C3680A9F.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Terug
Bovenaan Onderaan