KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Die ring hoort er echt in. Je ziet ook dat je achterste lager te diep in je drager ligt. Das op zich wel apart omdat in het midden van je drager, een verdikking zit waar de ring hoort te zitten. Daarom kun je de lagers er ook niet uit slaan. (Nooit doen trouwens, trekken is beter) Ik hoop niet dat men het lager er met geweld heeft ingeperst destijds. Nu zal de afstandsbus tegen je drager aan komen en niet op het lager.
Ring staat idd niet in de parts finder maar hoort er echt in.
Check: How to replace bearings in sprocket support/carrier? - Page 2 - KTM Super Twins Forum

Mss is het shoppen voor een goede 2e hands drager makkelijker?

Die ring (No. 14) zit er bij mij ook niet in. Ik had deze wel besteld toen ik het lager verving maar dan komt er zoveel spanning op te staan dat het achterwiel bijna niet meer rond ging ( ja ik gebruik een moment sleutel). Dus deze heb ik weer weggegooid

KTM.SparePartsFinderFrontend

full
 
Laatst bewerkt:
Dat is raar, want nummer 14 zit er bij mij dan wel weer in. Tussen de 2 lagers (13) zou een paar mm ruimte moeten zitten. Was dit bij jou het geval?

Verder heb ik de oorzaak van mijn olielekkage gevonden. Toch de oliedrukschakelaar.

@Mich69, mocht Kire geen interesse hebben, dan heb ik hier nog wel een origineel dekseltje liggen. Heb hem ooit eens vervangen voor een oranje.
 
Laatst bewerkt:
wat je kunt proberen is:

1. gas kabel speling controlleren door middel van Tuneecu
2. door middel van Tuneecu de secundaire kleppen bij lage gasklepstanden/toeren verder te openen.
3. TPS sensor afstelling bekijken

Wat heb je nodig voor Tuneecu, software en een speciale kabel?
 
Over dat bokkerig lopen en aan/uit gasaanname, het is maar net wat je gewend bent.
Een 2 cilinder is nu eenmaal wat rukkerig onderin. Dat komt door het motorkarakter.
Ik zelf ken weinig twee cilinders (bijna niet) die net zo soepel lopen als een 3 of 4 cilinder onderin.
Ik heb zelf een Buell X1 (injectie) en een M2 (carbs) gehad, een Tuono uit 2003, daarbij vergeleken is de SM(T) een soepel fietsje en heerlijk zacht onderin. Op de Buells moest tot de 40/50km/u nog de koppeling er bij.
Ducati, VTR SP, tel je zegeningen met je KTM.
Ik moet zeggen dat een BMW GS redelijk soepel is onderin, maar goed, wie wil er nou op een zo'n midlife crises orgel gezien worden? :+
Een 1290 Adventure heeft een fijne gasaanname, maar lekker toeren onder de 3000 toeren is anders.
Je kunt er wel knal en knalhard mee sturen!
Ergo, een 2 cilinder is niet een allemans vriend.

Mijn 2 cent.

Een motor mag best een beetje leven en ben wel wat gewend. Diverse 1 cilinders gereden en 2 takten. Mijn maat heeft ook een 990 smt en die is niet te vergelijken met de mijne. Die loopt super mooi rond en heeft een hele mooie gasaanname. ook standaard akra mapping. Er lijken grote verschillen onderling wat ik vreemd vind.
 
Een motor mag best een beetje leven en ben wel wat gewend. Diverse 1 cilinders gereden en 2 takten. Mijn maat heeft ook een 990 smt en die is niet te vergelijken met de mijne. Die loopt super mooi rond en heeft een hele mooie gasaanname. ook standaard akra mapping. Er lijken grote verschillen onderling wat ik vreemd vind.
Ik heb goede ervaring met Ritzen in Weert. Dat is de reis meer dan waard.
Nadat hij hem op de bank had afgesteld, was de motor nog steeds vervelend bij een bepaald toerental. Ritzen heeft hem over een paar honderd t/min een trucje uitgehaald waarmee het opgelost was.
De man snapt het écht.
 
iemand toevallig een originele rechtse remschijf liggen voor een 950 sm? Zoals ik al dacht zat het balhoofd los en zit er een grote slag in 1 schijf. Alleen 1 nieuwe van brembo is 325 euro :X daarvoor heb je bijna 2 nieuwe schijven van bijvoorbeeld ebc.

Ook de oorzaak van de uitlaatgas geur is waarschijnlijk gevonden, 1 demper lekt ergens.
 
Zouden de remschijven van een superduke uit hetzelfde jaar passen? Staan er meerdere op marktplaats.

EDIT laat maar, gevonden met de fichefinder, past niet
 
Laatst bewerkt:
Iemand anders nog gemerkt dat de onderste bout aan de linkerkant van zijn olietank dol is gedraaid?
Ik was vanavond mijn blok aan het schoonmaken en vond dat de olietank wel erg los zat en vond toen dat het draad in de tank dol was. Ik heb nog een tube metaalexpoxy staan. Ben van plan dat gat vol te yoghurren en daarna nieuw draad te tappen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand anders nog gemerkt dat de onderste bout aan de linkerkant van zijn olietank dol is gedraaid?
Ik was vanavond mijn blok aan het schoonmaken en vond dat de olietank wel erg los zat en vond toen dat het draad in de tank dol was. Ik heb nog een tube metaalexpoxy staan. Ben van plan dat gat vol te yoghurren en daarna nieuw draad te tappen.

Kan je goed draad tappen in metaalepoxy?
Waarom geen helicoil erin, is dat niet sterker en makkelijker?
 
Dat is idd een iets mindere beun-oplossing. Eens even kijken of ik van iemand een kitje kan lenen of dat er ergens een kit op het internet rondzwerft.
 
Dat is idd een iets mindere beun-oplossing. Eens even kijken of ik van iemand een kitje kan lenen of dat er ergens een kit op het internet rondzwerft.

Ik heb mijn set via HBM machines . Nl gekocht. Werkt ok maar taps zijn wel kwetsbaar. Als je wil lenen of samen doen hoor ik het wel. (Ik woon in Amersfoort)
 
Ik heb mijn set via HBM machines . Nl gekocht. Werkt ok maar taps zijn wel kwetsbaar. Als je wil lenen of samen doen hoor ik het wel. (Ik woon in Amersfoort)

Bedankt voor het aanbod. Amersfoort is vanuit Rijssen nog wel een keer te doen. Eerst eens de fiets weer in rijdende staat brengen, dan hoor je van me weer.
 
Heren (en misschien ook dames),

Ik heb jullie expertise even nodig.

Vandaag, stilstaand voor het verkeerslicht na een rit van ongeveer één uur, begon het olielampje te knipperen. Er zat verre van een duidelijk patroon in. Aangezien ik vijf minuten van huis verwijderd was rustig doorgereden. Boven de 3.000 stopte het lampje met knipperen en bleef het uit tot ik weer tot stilstand kwam...

Oliepijl etc. zijn allemaal zoals ze horen. Ik heb het blok nagekeken en op het eerste gezicht is er geen lekkage of dergelijke te zien.

Ik heb het blok enkele uren af laten afkoelen en daarna opnieuw gestart. Ook nu begon het lampje weer sporadisch te knipperen... Hij doet het nu dus zowel bij een warm als koud blok. Het betreft een 990 SMT uit 2010 met ong. 37.000 op de klok.

EDIT: Een zoekslag op Google vertelde mij dat er regelmatig problemen zijn (geweest) met de oliedruksensor bij de LC8 maar ben benieuwd naar jullie ervaring/visie.
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Ik heb jullie expertise even nodig.

Vandaag, stilstaand voor het verkeerslicht na een rit van ongeveer één uur, begon het olielampje te knipperen. Er zat verre van een duidelijk patroon in. Aangezien ik vijf minuten van huis verwijderd was rustig doorgereden. Boven de 3.000 stopte het lampje met knipperen en bleef het uit tot ik weer tot stilstand kwam...

Oliepijl etc. zijn allemaal zoals ze horen. Ik heb het blok nagekeken en op het eerste gezicht is er geen lekkage of dergelijke te zien.

Ik heb het blok enkele uren af laten afkoelen en daarna opnieuw gestart. Ook nu begon het lampje weer sporadisch te knipperen... Hij doet het nu dus zowel bij een warm als koud blok. Het betreft een 990 SMT uit 2010 met ong. 37.000 op de klok.

EDIT: Een zoekslag op Google vertelde mij dat er regelmatig problemen zijn (geweest) met de oliedruksensor bij de LC8 maar ben benieuwd naar jullie ervaring/visie.

Wat is je koel vloeistof peil?

Ik vermoed eerder lekke waterpomp kering waardoor je olie filter is vervormd.
 
Bedankt voor het aanbod Rick.
Moet ff puzzelen met Gassie die mijn Oranje dekseltje wil. We wonen helaas niet in de buurt.
PM me even wat je wil hebben voor het dekseltje. Vast bedankt.

@Mich69, mocht Kire geen interesse hebben, dan heb ik hier nog wel een origineel dekseltje liggen. Heb hem ooit eens vervangen voor een oranje.
 
Klinkt idd als iets wat met oliedruk te maken kan hebben.
Hoe hoger het toerental hoe hoger de oliedruk.
Zou dus idd heel goed je oliedruksensor kunnen zijn. Ik denk niet dat er een mechanish probleem is wat voor een lagere oliedruk zou kunnen zorgen. Het is wel zo'n lampje waar je de kriebels van krijgt als het aan gaat. Onlangs je olie vervangen, fiets lang stil gestaan met oude olie? Misschien dat een oliebeurt met nieuwe filters wonderen doet, het proberen waard en je motor wordt er zeker niet slechter van. Succes.


Heren (en misschien ook dames),

Ik heb jullie expertise even nodig.

Vandaag, stilstaand voor het verkeerslicht na een rit van ongeveer één uur, begon het olielampje te knipperen. Er zat verre van een duidelijk patroon in. Aangezien ik vijf minuten van huis verwijderd was rustig doorgereden. Boven de 3.000 stopte het lampje met knipperen en bleef het uit tot ik weer tot stilstand kwam...

Oliepijl etc. zijn allemaal zoals ze horen. Ik heb het blok nagekeken en op het eerste gezicht is er geen lekkage of dergelijke te zien.

Ik heb het blok enkele uren af laten afkoelen en daarna opnieuw gestart. Ook nu begon het lampje weer sporadisch te knipperen... Hij doet het nu dus zowel bij een warm als koud blok. Het betreft een 990 SMT uit 2010 met ong. 37.000 op de klok.

EDIT: Een zoekslag op Google vertelde mij dat er regelmatig problemen zijn (geweest) met de oliedruksensor bij de LC8 maar ben benieuwd naar jullie ervaring/visie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan