KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Moer +1

ucNSfjW.jpg
 
Duidelijk verhaal dus.
Jij hebt een soort van afdekplaatje over je voortandwiel zitten.
Bij mij zit er alleen aan de bovenkant van het tandwiel een soort van covertje.
Denk dat de rest nog bij de vorige eigenaar ligt :X
Zou je daar eens een close up van kunnen delen?
Thanks.

KTM Genuine Spare Parts Finder

Maak eens een foto want normaal is een cover enkel over de bovenkant onderdeel van de framebeschermer...
 
Euh is bij mij ook, hoor. Lijkt normaal
[afbeelding]

Ik heb net nog gekeken en die schroef draad is veels te kort om een moer te monteren (dus er zit schroefdraad in de plaat)en dit is onderdeel van de optionele middenbok dus part fiche nakijken kan niet

Maar het lijkt een gevalletje hoe de dealer het gemonteerd heeft in 2010 toen ik de motor nieuw kocht. Dus ik lig er niet wakker van ;)

Dit is de andere kant van de motor, het is namelijk 1x lange bout door het blok heen. Kan zijn dat er gewoon weg te weinig spoed op de bout zit waardoor er 3x ring gemonteerd zit.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net nog gekeken en die schroef draad is veels te kort om een moer te monteren (dus er zit schroefdraad in de plaat)en dit is onderdeel van de optionele middenbok dus part fiche nakijken kan niet

Maar het lijkt een gevalletje hoe de dealer het gemonteerd heeft in 2010 toen ik de motor nieuw kocht. Dus ik lig er niet wakker van ;)

Dit is de andere kant van de motor, het is namelijk 1x lange bout door het blok heen. Kan zijn dat er gewoon weg te weinig spoed op de bout zit waardoor er 3x ring gemonteerd zit.
[afbeelding]

die lange bout gaat er bij mij dus van links in...maar drie ringetjes zodat er aan de andere kant te weinig draad zit vind ik absurd...kan volgens mij nooit de bedoeling zijn...
 
Effe wat anders...
Het is een beetje swearing in ze church :P want ziet er uit als een japaner blabla etceteraetcetera ...Tijdje geleden op vakantietripje toevallig tijdens de perstest van de 790Duke het ding echt in levende lijve gezien en gehoord en het was liefde op het eerste gezicht :+
Heb m'n dealer, Motor2000 in Heinkenszand, gebeld en er 1 besteld, had kunnen gaan shoppen maar kom al 17 jaar bij de lui en bevalt me nog steeds uitstekend. Had al een afspraak gemaakt voor een grote beurt van de SMT (staat op 32.000km) en kreeg belletje dat de 790 klaarstond. 990 gebracht, 790 meegenomen.
Wat kan ik ervan zeggen....het is 1 groot feest, wat een gaaf apparaat. Stuurt echt als een scheermes :} :} :} Blok is ook super, slipperkoppeling, dus terugschakelen onder remmen gaat geweldig, als ik hetzelfde doe met de 990 staat gelijk het achterwiel dwars, ook gaaf....als je er op voorbereid ben ;)
De quickshifter is echt genifukkingjaal het lijkt gvd wel een automaat. Ding klinkt standaard al geweldig, met Akra klinkt ie slechter :') , dus de standaardpijp blijft er lekker op zitten. Aan de vering/demping is behalve voorspanning op schok niets in te stellen, maar dat hoeft in mijn geval ook niet. De remmen zijn wel van het minder krachtige soort.
Afgelopen donderdag de 790 weggebracht voor z'n 1000km beurt en de SMT weer meegenomen. Naast de oliewissel heeft de 790 ook een carterpakkingswissel nodig ding lekte beetje olie. Maar ja dit is m'n 5e KTM en de 4 vorige waren geen van alle 100% vloeistofdicht _O- ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Die bout zit je blok mee vast in het frame, daar hoort zeker een moer op!
En aan die ene kant horen ook geen drie ringen te zitten zoals hierboven al gezegd werd.

Frame 990 Supermoto T 09-11

Nummer 7 is de bout, en nummer 14 de moer.
 
Laatst bewerkt:
Die bout zit je blok mee vast in het frame, daar hoort zeker een moer op!
En aan die ene kant horen ook geen drie ringen te zitten zoals hierboven al gezegd werd.

Frame 990 Supermoto T 09-11

Nummer 7 is de bout, en nummer 14 de moer.

Dat is met de originele montage en ja dan heb je die moer nodig. niet met optionele middenbok want er zit schroefdraad in de buitenste plaat van de middenbok.
Je kan de moer wel toe passen als extra borging maar alleen bout met loctite 243 komt ook niet los
 
Zag het al op het andere groep van de 790. Ben benieuwd wil binnenkort ook eens test gaan rijden

Effe wat anders...
Het is een beetje swearing in ze church :P want ziet er uit als een japaner blabla etceteraetcetera ...Tijdje geleden op vakantietripje toevallig tijdens de perstest van de 790Duke het ding echt in levende lijve gezien en gehoord en het was liefde op het eerste gezicht :+
Heb m'n dealer, Motor2000 in Heinkenszand, gebeld en er 1 besteld, had kunnen gaan shoppen maar kom al 17 jaar bij de lui en bevalt me nog steeds uitstekend. Had al een afspraak gemaakt voor een grote beurt van de SMT (staat op 32.000km) en kreeg belletje dat de 790 klaarstond. 990 gebracht, 790 meegenomen.
Wat kan ik ervan zeggen....het is 1 groot feest, wat een gaaf apparaat. Stuurt echt als een scheermes :} :} :} Blok is ook super, slipperkoppeling, dus terugschakelen onder remmen gaat geweldig, als ik hetzelfde doe met de 990 staat gelijk het achterwiel dwars, ook gaaf....als je er op voorbereid ben ;)
De quickshifter is echt genifukkingjaal het lijkt gvd wel een automaat. Ding klinkt standaard al geweldig, met Akra klinkt ie slechter :') , dus de standaardpijp blijft er lekker op zitten. Aan de vering/demping is behalve voorspanning op schok niets in te stellen, maar dat hoeft in mijn geval ook niet. De remmen zijn wel van het minder krachtige soort.
Afgelopen donderdag de 790 weggebracht voor z'n 1000km beurt en de SMT weer meegenomen. Naast de oliewissel heeft de 790 ook een carterpakkingswissel nodig ding lekte beetje olie. Maar ja dit is m'n 5e KTM en de 4 vorige waren geen van alle 100% vloeistofdicht _O- ;)

[afbeelding]
 
Dat is met de originele montage en ja dan heb je die moer nodig. niet met optionele middenbok want er zit schroefdraad in de buitenste plaat van de middenbok.
Je kan de moer wel toe passen als extra borging maar alleen bout met loctite 243 komt ook niet los

Dat verklaart een hoop
 
Effe wat anders...
Het is een beetje swearing in ze church :P want ziet er uit als een japaner blabla etceteraetcetera ...Tijdje geleden op vakantietripje toevallig tijdens de perstest van de 790Duke het ding echt in levende lijve gezien en gehoord en het was liefde op het eerste gezicht :+
Heb m'n dealer, Motor2000 in Heinkenszand, gebeld en er 1 besteld, had kunnen gaan shoppen maar kom al 17 jaar bij de lui en bevalt me nog steeds uitstekend. Had al een afspraak gemaakt voor een grote beurt van de SMT (staat op 32.000km) en kreeg belletje dat de 790 klaarstond. 990 gebracht, 790 meegenomen.
Wat kan ik ervan zeggen....het is 1 groot feest, wat een gaaf apparaat. Stuurt echt als een scheermes :} :} :} Blok is ook super, slipperkoppeling, dus terugschakelen onder remmen gaat geweldig, als ik hetzelfde doe met de 990 staat gelijk het achterwiel dwars, ook gaaf....als je er op voorbereid ben ;)
De quickshifter is echt genifukkingjaal het lijkt gvd wel een automaat. Ding klinkt standaard al geweldig, met Akra klinkt ie slechter :') , dus de standaardpijp blijft er lekker op zitten. Aan de vering/demping is behalve voorspanning op schok niets in te stellen, maar dat hoeft in mijn geval ook niet. De remmen zijn wel van het minder krachtige soort.
Afgelopen donderdag de 790 weggebracht voor z'n 1000km beurt en de SMT weer meegenomen. Naast de oliewissel heeft de 790 ook een carterpakkingswissel nodig ding lekte beetje olie. Maar ja dit is m'n 5e KTM en de 4 vorige waren geen van alle 100% vloeistofdicht _O- ;)

[afbeelding]

Ik wens je veel plezier ermee...ik persoonlijk had een andere keuze gemaakt, ieder zijn ding natuurlijk...
 
Ik wens je veel plezier ermee...ik persoonlijk had een andere keuze gemaakt, ieder zijn ding natuurlijk...

Ik weet dat je dweept met een MT-09 ;) ...maar die heb ik al gehad.
Leuke fiets en 1 keer is meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je dweept met een MT-09 ;) ...maar die heb ik al gehad.
Leuke fiets en 1 keer is meer dan genoeg.

Dweept is een groot woord maar mocht mijn SMR gepikt worden of platgereden dan denk ik dat ik idd naar de MT zou overstappen...kwestie van prijs/kwaliteit verhouding, 1290 Superduke is ook mooi maar ben niet zo helemaal gecharmeerd van de zithouding, tov de SMR dan. Bovendien, wat moet ik met 170 pk, kan de 116 van de SMR al niet temmen op de openbare weg...en dan nog de prijs... :N
 
Dweept is een groot woord maar mocht mijn SMR gepikt worden of platgereden dan denk ik dat ik idd naar de MT zou overstappen...kwestie van prijs/kwaliteit verhouding, 1290 Superduke is ook mooi maar ben niet zo helemaal gecharmeerd van de zithouding, tov de SMR dan. Bovendien, wat moet ik met 170 pk, kan de 116 van de SMR al niet temmen op de openbare weg...en dan nog de prijs... :N

Ik heb met plezier op de MT-09 gereden. Het blok is echt heerlijk :Y , rijwielgedeelte minder, zeker met de standaard vering, veel te slap. Icm die lage uitlaat was het nemen van een stoeprand geen goed idee. Op hoge snelheden voelde het ding niet stabiel. Met Hyperpro Streetbox was het al een stuk beter, maar werd nooit 100%. En de looks van de nieuwe spreken me niet aan :N
Maar voor een japaner zeker een leuke motor :P Moest ik nu een Jap kopen dan werd het die Kawa Z900RS Cafe Racer, die vind ik kwa looks dan wel weer heel gaaf. :9~
 
Na lang zoeken heb ik eindelijk een mooie en complete smr 990 gekocht. Motor rijd helemaal top, alleen... er zijn een paar kleine dingetjes waar ik vragen over heb.
Zo hoor ik een hoge pieptoon zodra ik gas geef, zowel stilstand als rijdend.
De tankdop gaat erg moeilijk los, het lijkt erop dat het rubber in de dop is uitgezet.
Ik krijg het zadel met geen mogelijkheid los, ik draai de sleutel naar links en ondanks dat ik flink veel kracht zit blijft deze vast.
Een hoop vragen voor een eerste post, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
 
Na lang zoeken heb ik eindelijk een mooie en complete smr 990 gekocht. Motor rijd helemaal top, alleen... er zijn een paar kleine dingetjes waar ik vragen over heb.
Zo hoor ik een hoge pieptoon zodra ik gas geef, zowel stilstand als rijdend.
De tankdop gaat erg moeilijk los, het lijkt erop dat het rubber in de dop is uitgezet.
Ik krijg het zadel met geen mogelijkheid los, ik draai de sleutel naar links en ondanks dat ik flink veel kracht zit blijft deze vast.
Een hoop vragen voor een eerste post, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Qua tank en zadel, druk met je linkerhand hard op de tankdop en draai met je andere hand aan de sleutel. Zadel idem, druk hard op de achterkant en draai aan de sleutel. Dit mag niet te veel kracht van de sleutel vragen.
Omschrijf de pieptoon eens? Is dat een mechanisch geluid, waar komt het geluid vandaan, tankontluchting in orde?
 
Dweept is een groot woord maar mocht mijn SMR gepikt worden of platgereden dan denk ik dat ik idd naar de MT zou overstappen...kwestie van prijs/kwaliteit verhouding, 1290 Superduke is ook mooi maar ben niet zo helemaal gecharmeerd van de zithouding, tov de SMR dan. Bovendien, wat moet ik met 170 pk, kan de 116 van de SMR al niet temmen op de openbare weg...en dan nog de prijs... :N

Ik vind een MT09 ook een geweldige motor, en dan met name vanwege de 3 cilinder. Tracer staat ook op mijn verlanglijst maar qua budget zit het er nog niet in. Grote nadeel van de MT09 vind ik vooral de slappe vering. Dat kan niet tippen aan het WP paket op de SM's. Hangend in een bocht over een drempel knallen zorgt geheid voor een ongezonde stoot adrenaline op een MT. Brrrrr. En als je niet in het fileverkeer hoeft mee te sjokken is het KTM blok bruter dan het MT blok. Maar goed, het zijn beide fijne fietsje. :]
 
Afgelopen zaterdag alles maar weer in elkaar gebouwd en daarna even een testritje gemaakt om te kijken of alles goed werkte en of hij nu wel z'n vloeistoffen binnen kon houden.

Achter het eerste kan een vinkje geplaatst worden. Motor pakt een stukje mooier op nu er een schoon luchtfilter in zit. Ook heeft het verwijderen van de 2nd flies verschil gemaakt.

Op dat tweede moet ik nederlaag erkennen. De olie lekt er nog in hetzelfde tempo uit. Na controle komt het niet uit de oliedruksensor, maar waar het wel uit komt kan ik niet ontdekken.
Ik denk er over om hem maar naar naar Eibergen te brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan