KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik rij al heel wat jaren motor maar die piep toon van jou kan ik moeilijk duiden. Maar wat het ook is, als het zo hard is dan doe je er verstandig aan even naar een garage te rijden ipv af te gaan op gebedoelde hulp op afstand. Mischien is er iets in de soep aan het draaien in je blok.

Zadel, is het slot uberhaupt nog wel verbonden aan het sluitingsmechanisme? Kabeltje los mss? Ik heb zelf een SMT dus weet ff niet hoe het bij een SMR zit, denk hetzelfde.

Ik ben langs een motorzaak gereden, zij verdenken de waterpomp. Advies was spoelen en nieuwe koelvloeistof erin.
Motor heeft ook meer stil gestaan dan dat hij heeft gereden.
Er stond 4400 km op de teller, dot code banden zijn 4909...
Motor krijgt dus een grote beurt.
 
Dit is overigens het luchtfilter en de block off plates, kan het luchtfilter zo gauw niet vinden op het internet. Iemand enig idee?

Ander dingetje, een hoop boutjes op het blok hebben last van roest. Is het gebruikelijk om deze opnieuw te laten verzinken of koop je deze gewoon nieuw?

9rh2oez79h.jpg

l0uetnrbk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is overigens het luchtfilter en de block off plates, kan het luchtfilter zo gauw niet vinden op het internet. Iemand enig idee?

Ander dingetje, een hoop boutjes op het blok hebben last van roest. Is het gebruikelijk om deze opnieuw te laten verzinken of koop je deze gewoon nieuw?

[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een motohooligan
 
Ik snap het inmiddels :$ Er is een verschil tussen de SMR en SMT deksels.
[afbeelding]
Zijn de framebeschermers dan later geintroduceerd op de SMR? Of was dat een optie?
Deksels! :+

Er is geen verschil tussen SM of SMT deksel het blok en frame is immers hetzelfde.
De frame beschermer met half open tandwiel kap is/was een optie. Ik heb ook op mijn SMT
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik het eigenlijk al geprobeerd, zadel krijg ik gewoon niet los.
Tankdop wel na een hoop gewurm...

Pieptoon is behoorlijk hoog en veranderd af en toe ook van frequentie, er zit alleen geen regelmaat in..
Geluid is zelfs zo hoog dat ik het rijdend hoor terwijl ik oordoppen draag en er geen db killers in de uitlaat zitten.

Zitten de secundaire gas kleppen er nog in bij jou?
Je hebt immers een open motohooligan filter dus het inlaat geluid is heel duidelijk hoorbaar en ik vermoed dat die secundaire kleppen bij bepaalde openingen een hoog frequent inlaat geluid produceren. En je zit half boven het filter dus dit is heel duidelijk hoorbaar.

Ik heb zelf een CPR filter maar mijn secundaire kleppen zijn verwijderd
lc8.nl :: Bekijk onderwerp - CPR luchtfilter
 
Laatst bewerkt:
Zitten de secundaire gas kleppen er nog in bij jou?
Je hebt immers een open motohooligan filter dus het inlaat geluid is heel duidelijk hoorbaar en ik vermoed dat die secundaire kleppen bij bepaalde openingen een hoog frequent inlaat geluid produceren. En je zit half boven het filter dus dit is heel duidelijk hoorbaar.

Ik twijfel of dit het fluitende geluid (pieptoon) veroorzaakt. Bij mijn motor hoor ik geen fluitend geluid en ik heb ook een open luchtfilter en ook nog de secundaire kleppen er in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel of dit het fluitende geluid (pieptoon) veroorzaakt. Bij mijn motor hoor ik geen fluitend geluid en ik heb ook een open luchtfilter en ook nog de secundaire kleppen er in zitten.

Heb jij foam (CPR/ITG) of zo’n motohooligan filter?
Ik weet niet of zo’n aluminium deksel voor een bepaalde resonantie kan gaan zorgen?

En heb je nog de originele secundaire kleppen of de kleinere die motohooligan aanbied?
En tevens is de secundaire klep stand in de ECU mapping nog hetzelfde als origineel?
 
Heb jij foam (CPR/ITG) of zo’n motohooligan filter?
Ik weet niet of zo’n aluminium deksel voor een bepaalde resonantie kan gaan zorgen?

En heb je nog de originele secundaire kleppen of de kleinere die motohooligan aanbied?
En tevens is de secundaire klep stand in de ECU mapping nog hetzelfde als origineel?

Foam filter van Rottweiler (heette vroeger CPR?). Originele secundaire kleppen, maar rij wel met ik meen de akra mapping (ik wil de SMR nog altijd een keer laten afstellen op de testbank).
 
Ik twijfel of dit het fluitende geluid (pieptoon) veroorzaakt. Bij mijn motor hoor ik geen fluitend geluid en ik heb ook een open luchtfilter en ook nog de secundaire kleppen er in zitten.


Ik herken het fluitende geluid WEL! heb zelf een 2009 990 smr.
Het vreemde is dat ik het geluid alleen hoor als de motor uit staat. Het klinkt bij mij als het geluid van de benzinepomp die op druk blijft staan. Het is iig niet de tankdop. Die heb ik de eerste keer er geopend en het geluid bleef.

Het geluid komt onder het zadel/ tank vandaan. Het hoor het niet onder het rijden. Heb er zelf geen verder onderzoek naar gedaan want de motor doet het gewoon goed en het geluid stop na een paar minuten.

Mogelijke ooorzaken: ontluchting koelsysteem? benzinepomp? een klein electrisch motortje van ehhhhhh???? ontluchting van het SAS (als dat uberhapt kan??).
 
Dat fluitgeluid heb ik zelf ook gehad, bij mij stopte het fluiten als ik met het ontluchtingslangetje van de tankdop klootte, dan ging het weg. Maar een week later hoorde je hem weer na het rijden. Nooit meer aandacht aan besteed eigenlijk.

Een vraag voor de 950 rijders hier.

Mijn KTM 950 Supermoto 2007 moet ik de remhendel van vervangen, het stelmechaniekje dat daar in zit is er uit getrild. Nu is een originele hendel van Brembo €95 (The fuck). Zijn die Aliexpress dingen iets? Mij boeit het niet veel als het maar werkt.

For KTM 990 950 640 Adventure Motorcycle Accessories Adjustable Folding Extendable Brake Clutch Levers-in Levers, Ropes & Cables from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Brake Clutch Lever For KTM 990/950/640 Adventure Motorcycle Accessories Adjustable Folding Extendable Black-in Levers, Ropes & Cables from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Ik heb heb hendels van e bay, geen verstelbare maar shorty's.
Werkt perfect, hou er wel rekening mee dat je het asje die los tussen je hendel en pomp zit overgezet moet worden. Dit geld ook voor de busjes van de scharnierpunten. (Ik weet niet wat je kwijt bent, maar je krijgt ze dus exact zoals afgebeeld, zonder losse delen ;)
 
Ah, hetgeen wat ik kwijt ben is dat wieltje op de hendel met 1 2 3 4, de verstelling ervan. Nu zit ie tegen het handvat aan en rem je amper dan omdat je heel geen effectieve slag hebt. Rest is er nog gelukkig
 
bel Brouwer even, die verkoopt hendels met bossen tegelijk aan al die crossers. Ik heb ook wel eens mijn 990 hendel laten vervangen daar, prima spul en echte fractie van de prijs van die absurd geprijsde originele
 
Die China hendels zijn in principe prima, zelf ook al verschillende sets gehad. Op de 640 sm was het inderdaad wel even prutsen omdat je paar onderdelen van de originele hendel moet overzetten.
 
Voor diegenen die hun KTM bij Verpalen in Krommenie vandaan hebben of deze daar in onderhoud hebben:
Klopt het dat ze er per 1 juni mee stoppen als KTM dealer?
Zou zonde zijn!
 
Zo! Weet iemand daar meer vanaf? Hebben goede naam. Zal wel met centen vanuit het Oostenrijkse te maken hebben ?
 
Zo! Weet iemand daar meer vanaf? Hebben goede naam. Zal wel met centen vanuit het Oostenrijkse te maken hebben ?

Karin (van die zaak) plaatste een berichtje op LinkedIn:
"Wij gaan binnenkort ons ktm dealerschap stoppen. Hierdoor houd ik tijd over om 2 dagen per week extern te werken. Per 1 juni ben ik dus vrij flexibel 2 dagen beschikbaar."
 
Vandaag heb ik met vrienden een toertje gedaan met de Good Fellas uit Utrecht. Helemaal leuk en gezellig maar het tempo lag nogal laag. Lange stukken 40 a 50 kmh, dan weer stoppen etc.
Ik reed op mn Cagiva, een vriend op mn Ktm.
Op een bepaald moment begon de kati in te houden en sloeg hij af. Vervolgens gestopt en de carburateurs waren zo heet, daar kon je met je handen niet aan zitten. Is dit normaal?
Na ca 15 minuutjes ben ik opgestapt en ben ik probleemloos 50km naar huis gereden, geen klap verkeerd.
De temperatuur kwam soms even een streepje boven de helft dus niet extreem. Koeling sloeg gewoon aan. Olie en koelvloeistof niveau zijn goed.

Heeft iemand een idee?
Het is een Ktm 950 SE, met een 990 SD blok met carburateurs.
 
Vandaag heb ik met vrienden een toertje gedaan met de Good Fellas uit Utrecht. Helemaal leuk en gezellig maar het tempo lag nogal laag. Lange stukken 40 a 50 kmh, dan weer stoppen etc.
Ik reed op mn Cagiva, een vriend op mn Ktm.
Op een bepaald moment begon de kati in te houden en sloeg hij af. Vervolgens gestopt en de carburateurs waren zo heet, daar kon je met je handen niet aan zitten. Is dit normaal?
Na ca 15 minuutjes ben ik opgestapt en ben ik probleemloos 50km naar huis gereden, geen klap verkeerd.
De temperatuur kwam soms even een streepje boven de helft dus niet extreem. Koeling sloeg gewoon aan. Olie en koelvloeistof niveau zijn goed.

Heeft iemand een idee?
Het is een Ktm 950 SE, met een 990 SD blok met carburateurs.

Oh ja. Stationair loopt hij mooi en rustig en constant. Maar als als ik de gashandel aanraak tijdens het starten komen er harde klappen alsof hij backfire'd. Ook zoiets raars..
 
Terug
Bovenaan Onderaan