KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4671&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ik heb in mijn 990 zowel de 10W60 als 10W50 gehad, Motorex. Altijd de Powersynt, nu (na wisseling dealer) de Crosspower.

Ah super, hier kan ik wat mee. Ga ik gewoon voor de 10w50 van motorrex.
 
Ah super, hier kan ik wat mee. Ga ik gewoon voor de 10w50 van motorrex.

Mits er altijd volsynthetische olie in heeft gezeten dan wel. Als ie altijd op minerale olie heeft gelopen dan ook weer max. halfsynthetische olie erin, anders ga je problemen krijgen.
 
Dodemansknop :9

Zit er een tilt sensor in? Bij de SuperDuke wel, dus vermoed bij de andere 990 modellen ook.
 
ik heb wel eens het idee dat bij mij de tilt sensor van slag is, soms start ie pas als ik em even rechtop zet of juist naar de standaard kantel :?
 
Maar als die stuk is dan start de motor wel. Je kan alleen niet wegrijden...

Weet je dat zeker? Volgens mij start ie dan alleen als ie neutraal staat, niet in de versnelling. Want als die sensor stuk is dan denkt het management dat de zijstandaard uitgeklapt staat. Toch?
 
Ik heb destijds voor m'n 950AdvS ooit een tanktas gekocht van Teuertech en daar past A4 formaat papier in, dus laptop wellicht ook? Alleen is Teuertech vorig jaar failliet gegaan. Tassen werden overigens voor TT gemaakt door Kahedo. Gebruik dezelfde tas nog steeds op de SMT

Bedankt voor uw reactie. Ik heb nu een Kriega US30 gekocht met de intentie om die aan het bagagerek achterop de Adv te binden.
 
Weet je dat zeker? Volgens mij start ie dan alleen als ie neutraal staat, niet in de versnelling. Want als die sensor stuk is dan denkt het management dat de zijstandaard uitgeklapt staat. Toch?
Je hebt gelijk! Net geprobeerd en met de jiffy uit start de motor ook niet...
Ik was in de war met m'n Japanse gebakje denk ik :z
 
Vriend van me zegt dat ie hij helemaal geen neutraal lampje meer krijgt.

Zou dan ook nog eventueel de gear position sensor kunnen zijn, achter de jiffy sensor, links onder op het blok. Toch zou ik eerst die jiffy sensor proberen, daarna pas de gear position sensor...betreft het jouw motor?
 
Sorry, ik kom er even tussendoor met een hele andere vraag.

Banden. Ik ga in juni met m'n 990 Adventure 3 dagen offroad rijden in Sardinie. Ik ga daar op m'n huidige set Scorpions heen. Maar wil/ga daar wisselen naar hetzij TKC 80 of TKC 70. Ik ben geen die-hard offroad rijder, begin het net een beetje te ontdekken.

Als het zou kunnen zou het heel prettig zijn als ik op de betreffende TKC-set naar huis kan rijden zonder nog een keer te wisselen. Dat wordt 1300 km snelweg.

Ik kon niet direct veel vinden over de TKC 70 onder een 990. TKC 80 lijkt niet helemaal geschikt voor de thuisreis, of toch wel?

Wat zouden jullie adviseren?
 
Kun je daar de scorpions er terug onder laten zetten voor de thuisreis? Na 1300 km zijn je nieuwe banden wel vlak.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik kom er even tussendoor met een hele andere vraag.

Banden. Ik ga in juni met m'n 990 Adventure 3 dagen offroad rijden in Sardinie. Ik ga daar op m'n huidige set Scorpions heen. Maar wil/ga daar wisselen naar hetzij TKC 80 of TKC 70. Ik ben geen die-hard offroad rijder, begin het net een beetje te ontdekken.

Als het zou kunnen zou het heel prettig zijn als ik op de betreffende TKC-set naar huis kan rijden zonder nog een keer te wisselen. Dat wordt 1300 km snelweg.

Ik kon niet direct veel vinden over de TKC 70 onder een 990. TKC 80 lijkt niet helemaal geschikt voor de thuisreis, of toch wel?

Wat zouden jullie adviseren?

Is de Heidenau K60 Scout geen optie? Heb er vorige jaar 4000km mee gereden in Marocco waarvan meer als de helft onverhard en zelfs een dag in de sahara. Op snelweg geen enkel probleem! Bandjes waren denk ik halverwege na de tijd, wel met een iets tammere Transalp ;)
 
Is de Heidenau K60 Scout geen optie? Heb er vorige jaar 4000km mee gereden in Marocco waarvan meer als de helft onverhard en zelfs een dag in de sahara. Op snelweg geen enkel probleem! Bandjes waren denk ik halverwege na de tijd, wel met een iets tammere Transalp ;)


Helemaal mee eens
vorig jaar rondje noordkaap gereden (heen via finland) op de 1190R met de k60 scouts. prima banden voor zowel het lichtere offroad werk als lange asphalt ritten. Hebben het uiteindelijk 14.000km uitgehouden (vierkanter kon denk ik niet meer :P
 
Dank jullie wel :t Jullie reacties bevestigen een beeld dat zich na nog wat lezen vanavond aan het vormen was. Ik denk dat ik inderdaad voor de K60 Scout ga.
 
*O* *O* *O* !ZE ZIJN WEER THUIS! *O* *O* *O*

IMG-20180517-_WA0007.jpg

IMG-20180517-_WA0010.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan