KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Pfff, 4 weken wachten om een olielekkage te repareren... Het is maar één o-ring. Hoe moeilijk kan het zijn.
 
Net terug van Ruud. Knallen is weg en weer wat pk’s erbij.

Leovince dempers alleen gaven al ruim 3,5 pk en 3 Nm extra. Na wat runs en afstelling nog een beetje meer.
Knallen weg, soepele gasrespons en flink wat power. Lekker hoor :]
 
Net terug van Ruud. Knallen is weg en weer wat pk’s erbij.

Leovince dempers alleen gaven al ruim 3,5 pk en 3 Nm extra. Na wat runs en afstelling nog een beetje meer.
Knallen weg, soepele gasrespons en flink wat power. Lekker hoor :]

Goed om te horen. Moet nog steeds een afspraak maken. Wat was je kwijt als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Net terug van Ruud. Knallen is weg en weer wat pk’s erbij.

Leovince dempers alleen gaven al ruim 3,5 pk en 3 Nm extra. Na wat runs en afstelling nog een beetje meer.
Knallen weg, soepele gasrespons en flink wat power. Lekker hoor :]

Ik laat die van mij afstellen bij Motorcentrum Eibergen. Iemand ervaring met het afstellen daar?
Bij snelheden onder de 50 km is de gashendel net een schakelaar aan/uit.
(en ja dan moet je harder rijden... maar woon in een 30 km zone.... nabij een school... dus is niet te doen helaas ;( }) :z )

Het verwijderen van de SAS en tweede gasklep... heeft dat effect op het verminderen van de aan uit reactie?
Of zijn er nog andere tips (progressieve gashendel las ik ook).
 
Ik heb 2x een run laten doen 1x met mijn 640 SM en 1x met mijn 950 SM. Beide wel carb. fietsen. Ze zijn erg zorgvuldig, ik weet niet wat de ervaring is met mappings voor een 990.
 
Zelf doen geen optie dan? :)

Had ik eigenlijk wel moeten doen. Maar ik reed er weer eens te lang mee door en toen stond er al weer een vakantie voor de deur. Dus anderhalve week voor de vakantie naar de dealer gebracht om het te laten repareren met de gedachte dat de motor na de vakantie wel weer gerepareerd zou zijn, want voor die tijd had ik er zelf geen tijd meer voor. Tijdens de vakantie nog gebeld of hij al klaar was, maar ze zouden vorige week dinsdag pas de o-ring binnen krijgen. Nu dik een week later nog niks gehoord.

Nu heb ik de komende tijd toch geen tijd om te rijden, maar het is wel frustrerend dat er voor een klusje van 2 uur de motor er een maand moet staan.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen. Moet nog steeds een afspraak maken. Wat was je kwijt als ik vragen mag?

Dit was de tweede keer dat ik er was.

Eerste keer was nog met originele dempers; doel was toen de gasrespons prettiger te maken, soepeler.
Dat is toen gelukt + 15 extra pk's ofzo (was geen doel, ik had er al meer dan genoeg voor hoe ik rijd). € 250.
Nu met nieuwe dempers (en toevallig ook 16 tands VWT) opnieuw afstelling (+runs) € 75 (super service)
Losse run kost € 45 meen ik.

Iedere cent waard *O*

Plus hij is een aardige, bescheiden & kundige vent.
 
Laatst bewerkt:
Dit was de tweede keer dat ik er was.

Eerste keer was nog met originele dempers; doel was toen de gasrespons prettiger te maken, soepeler.
Dat is toen gelukt + 15 extra pk's ofzo (was geen doel, ik had er al meer dan genoeg voor hoe ik rijd). € 250.
Nu met nieuwe dempers (en toevallig ook 16 tands VWT) opnieuw afstelling (+runs) € 75 (super service)
Losse run kost € 45 meen ik.

Iedere cent waard *O*

Plus hij is een aardige, bescheiden & kundige vent.


klinkt goed!
 
Dit was de tweede keer dat ik er was.

Eerste keer was nog met originele dempers; doel was toen de gasrespons prettiger te maken, soepeler.
Dat is toen gelukt + 15 extra pk's ofzo (was geen doel, ik had er al meer dan genoeg voor hoe ik rijd). € 250.
Nu met nieuwe dempers (en toevallig ook 16 tands VWT) opnieuw afstelling (+runs) € 75 (super service)
Losse run kost € 45 meen ik.

Iedere cent waard *O*

Plus hij is een aardige, bescheiden & kundige vent.


klinkt goed! en exact zelfde setting. 16 tands en leo's.
 
Dan zal je blij gemaakt worden :]

Laat je niet afschrikken door de waakhonden :')


En dat is dan Ruud in Eibergen?
Moet mn 950 ook nog eens af laten stellen.
1 op 12 moet beter kunnen...

Vandaag tussen de bedrijven door bij Goedhart in Alphen geweest. Jeeeemig wat heeft die een mooi spul, Ktm Duc Africa Twin Triumphy etc.
Leuk om de motoren naast elkaar te zien, ieder merk heeft toch zn eigen idee hoe een motor in elkaar moet zitten.
 
Ruud Fredriks is zeker een goed adres om je motor goed te laten af stellen en om heel veel extra peekaas te krijgen......................op papier want z'n bank wijkt wel een procentje of 10 af...naar boven ;)
 
Laatst bewerkt:
Ruud Fredriks is zeker een goed adres om je motor goed te laten af stellen en om heel veel extra peekaas te krijgen......................op papier want z'n bank wijkt wel een procentje of 10 af...naar boven ;)
Kroeg-pk's heb je dan ook veel meer aan dan echte pk's! *D
 
Ruud Fredriks is zeker een goed adres om je motor goed te laten af stellen en om heel veel extra peekaas te krijgen......................op papier want z'n bank wijkt wel een procentje of 10 af...naar boven ;)

LB _O- Als het maar lekker rijdt, daar gaat het mij om.

Vreemd eigenlijk; je vergelijkt toch met een "nulmeting", dus dan valt de afwijking toch (bijna) weg?
Als je niet naar het absolute getal zoekt dan, maar naar de vermogenswinst.

Maar slechte ervaringen dan?
 
Laatst bewerkt:
Waar ben jij nou op uit gekomen? Ik op 123.6pk. (Akra's met DB)

125,5 pk & 107,3 Nm (koppel is wat afgenomen na laatste aanpassing, was ruim 110 na plaatsing nieuwe Leo's)
Met DB-killers BTW.

Net nog even nagekeken;
Origineel 119,0 pk & 103,6 Nm. Met Leo's (zonder finetuning) 122,6 pk & 110,2 Nm.
A/F 12 en vanaf 5k RPM 12,5. Best wel rijk vlgs mij :? Origineel zat rond de 13.
Dus geen +15 pk :$

Maar dit is op de Tovami van Ruud. Blijkbaar wijkt die af O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan