KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Argh rot nieuws! Sterkte met herstel Tok, volgens mij ben je een bikkel, komt goed. Net als met de 990.
 
Werd vanmiddag voor het Velperbroek in Arnhem nog aangesproken door iemand op een 990sm. Hij was met 2 andere KTM's aan het rijden, iemand van hier toevallig?
 
Zo heren, gisteren de motor wezen bekijken, veel beschadigd maar geen vitale delen zoals frame, vork of velgen dus...ik heb opdracht gegeven om hem weer helemaal op te bouwen, dalijk als ie klaar is dan is hij nieuwer dan nieuw, chef-monteur zei ook dat het weliswaar duur is maar absoluut de moeite waard, aangezien de motor in absolute nieuwstaat is. Dus ze gaan er nu rustig mee aan de slag dus komend voorjaar rijdt Tok wederom SMR, wat een geweldige motor is het ook...nu zelf verder werken in de sportschool aan mijn herstel wat ook heel voorspoedig gaat. Grootste probleem zijn de huidzenuwen waardoor het aanvoelt alsof ik een grote brandwond heb op mijn schouderkop maar ook dat gaat na verloop van tijd weg...
 
Goed om te horen dat de motor weer opgebouwd gaat worden. Zoals je op het forum overkomt ben je inderdaad weg van de/je SMR, dus dat gaat helemaal goed komen!

En veel succes met je eigen herstel!!
 
Goed om te horen dat de motor weer opgebouwd gaat worden. Zoals je op het forum overkomt ben je inderdaad weg van de/je SMR, dus dat gaat helemaal goed komen!

En veel succes met je eigen herstel!!

Ja, vandaag op de intermot geweest maar er is niks wat me echt kan bekoren buiten mijn eigen SMR, de Yamaha mt 09 is best leuk maar erg klein, een Ducati monster is het echt niet in vergelijk met mijn SMR en de superduke is duur terwijl ik met al dat vermogen echt niks kan op de openbare weg, bovendien is de zithouding op de SMR veel beter voor de korte sprints en het agressieve rijden...maw...KTM SMR rules...
 
... de Yamaha mt 09 is best leuk maar erg klein, een Ducati monster is het echt niet in vergelijk met mijn SMR en de superduke is duur terwijl ik met al dat vermogen echt niks kan op de openbare weg, bovendien is de zithouding op de SMR veel beter voor de korte sprints en het agressieve rijden...maw...KTM SMR rules...

Dit is zo herkenbaar. MT09, uitgeprobeerd, te laag. Ducati Hypermotard gaf me niet de kick die de SMR wel geeft, superduke is prachtig maar kost best wel wat. De SMR is (voorlopig in ieder geval) een blijvertje.
 
Vanaf vandaag is het voor mij SMT rules 😀 net vers gehaald. Zelfde als SMR m.u.v kuipje toch?
Ik miste de SE maar niet de onderbemeten remmen van dat ding dus nu een leuke fiets die snel vooruit gaat en wel pittig remt.
Alleen.... kom ik er net achter dat de linkpipe gescheurd is... Iemand ervaring mee?
Is TIG lassen een optie?
 
Vanaf vandaag is het voor mij SMT rules 😀 net vers gehaald. Zelfde als SMR m.u.v kuipje toch?
Ik miste de SE maar niet de onderbemeten remmen van dat ding dus nu een leuke fiets die snel vooruit gaat en wel pittig remt.
Alleen.... kom ik er net achter dat de linkpipe gescheurd is... Iemand ervaring mee?
Is TIG lassen een optie?

Nou, wel iets meer verschil tussen SMT en SMR, tenminste het 2010/2011 model SMR want die heeft de monoblocks brembos welke extreem veel bijtkracht hebben en natuurlijk vooral de gesmede marchesini velgen welke de moto extreem licht laten sturen, op dat punt is een SMR dan ook amper te verslaan wanneer korte bochten zich aandienen...een wereldfiets die SMR...
 
Vanaf vandaag is het voor mij SMT rules 😀 net vers gehaald. Zelfde als SMR m.u.v kuipje toch?
Ik miste de SE maar niet de onderbemeten remmen van dat ding dus nu een leuke fiets die snel vooruit gaat en wel pittig remt.
Alleen.... kom ik er net achter dat de linkpipe gescheurd is... Iemand ervaring mee?
Is TIG lassen een optie?

Wel echt een super leuke fiets en nog steeds de beste 'fit' die ik ooit heb gehad. Heerlijk dat hoge zitten.
Mosseltje had er een sm van gemaakt, maar dan moet je eigenlijk hele rempartij vervangen voor de stopkracht van de SM(R/T)
full
 
Vanaf vandaag is het voor mij SMT rules 😀 net vers gehaald. Zelfde als SMR m.u.v kuipje toch?
Ik miste de SE maar niet de onderbemeten remmen van dat ding dus nu een leuke fiets die snel vooruit gaat en wel pittig remt.
Alleen.... kom ik er net achter dat de linkpipe gescheurd is... Iemand ervaring mee?
Is TIG lassen een optie?

Is prima te lassen. Bij smt van mijn maat ook gehad. Bij demontage bleken de dempers niet mooi spanningsvrij gemonteerd te zijn. Goed opletten bij de montage dus.
 
Damn it, na 5.000 km (inclusief 2 weekenden Duitsland) toch wat olie uit de SMT. Nu net onder minimum. Iemand enig idee hoeveel L een bepaalde afstand betekent?
 
Vandaag ook op de beurs geweest. Die 790 zit wel lekker moet ik zeggen toch ga ik volgend jaar eens testrijden. Kijken of ie kan tippen aan de Smt.
De mt09 vond ik niet mooi en ook niet goed zitten.
 
Damn it, na 5.000 km (inclusief 2 weekenden Duitsland) toch wat olie uit de SMT. Nu net onder minimum. Iemand enig idee hoeveel L een bepaalde afstand betekent?
Hmm, ik ben nu ook op dat punt gekomen... De mijne is de 50.000 gepasseerd en ik moet nu olie gaan bijvullen tussen de beurtjes in.

Ik weet nog niet wat het verbruik precies is, daar kom ik volgend jaar pas weer achter.
 
Damn it, na 5.000 km (inclusief 2 weekenden Duitsland) toch wat olie uit de SMT. Nu net onder minimum. Iemand enig idee hoeveel L een bepaalde afstand betekent?

Is niks bijzonders, De mijne heeft pas 17000km gelopen en verbruikt ook een beetje. Op 1500km zo maar een halve liter.
Op tijd bij vullen, verder niks om zorgen over te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan