KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Heb je recent fotootje van je SE? Benieuwd hoe die er nu bij staat.

Het hebt even geduurd maar nu in de gelegenheid geweest om poser foto's in het zonnetje te maken. :+

b8kURJ.jpg

HFzkwS.jpg

opif27.jpg



En het speledingetje van mijn vriendin. _O-

mQzK9m.jpg
 
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een ktm 950 sm met circa 32d km op de teller. Ik overweeg om de mijne te verkopen. Vorig jaar grondig nagekeken en nieuwe remschijven gemonteerd. Alle milieuzooi is afgedopt, loopt remt en schakelt als een gek. Ik moet er nog een advertentie voor maken. Vraagprijs 5000 euro.
1379838


Reden verkoop: na een 4, 1 en 2 cilinder wil ik nu een 3 cilinder proberen in de zoektocht naar de grootste funbike.
 
Voor diegene die het interesseert?
Hier een verschil foto van het grote tussen een CPR/ITG en DNA MK3 airbox
78E4B3FC-A92F-4E91-AE53-B6C974631501.jpeg


Ik zit alleen nog op een paar onderdelen te wachten zodat ik weer kan rijden B|




Misschien een keer een mini meet/rit organiseren in zuiden van Nederland. Lijkt me wel leuk met een paar forum leden een stukje door de Ardennen te rijden
 
hehe ik hou me aanbevolen.

Zo te lezen rij je weer Tok? Geheel hersteld?

Ja Harry, weer helemaal hersteld, verleden vrijdag de SMR weer eens uitgelaten...ging perfect. Heel misschien einde van het jaar nog die plaat eruit maar dat zie ik dan wel weer...🤔
 
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een ktm 950 sm met circa 32d km op de teller. Ik overweeg om de mijne te verkopen. Vorig jaar grondig nagekeken en nieuwe remschijven gemonteerd. Alle milieuzooi is afgedopt, loopt remt en schakelt als een gek. Ik moet er nog een advertentie voor maken. Vraagprijs 5000 euro.
Bekijk bijlage 1379838

Reden verkoop: na een 4, 1 en 2 cilinder wil ik nu een 3 cilinder proberen in de zoektocht naar de grootste funbike.

De grootste funbike ga je verkopen nu, tenminste dat is mijn ervaring/bescheiden mening.
 
De grootste funbike ga je verkopen nu, tenminste dat is mijn ervaring/bescheiden mening.
Misschien wel ja, maar daar kom je maar op 1 manier achter. Ik mis een beetje het vertrouwen om hem echt plat te gooien, komt deels doordat je zo hoog zit. Vering staat ook nog niet helemaal lekker dus dat is misschien de oorzaak. Ook de hele korte versnellingen steekt een beetje, je blijft maar schakelen en ik heb een pols die snel opspeelt. Tenslotte door de motorrem ga ik eigenlijk altijd wat langzamer een bocht in dan dat ik eigenlijk zou willen.

Maar absoluut de leukste motor die ik al gehad heb, geen enkele spijt van een gaat alleen voor het juiste bedrag weg.
 
Het hebt even geduurd maar nu in de gelegenheid geweest om poser foto's in het zonnetje te maken. :+

....

En het speledingetje van mijn vriendin. _O-

...

Wat een prachtapparaat :9~

Ik rijd zelf (nog) geen LC8, maar ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe allroad/dual sport om mijn Dl650 op in te ruilen. Rijdt prima, maar hij is toch vrij topzwaar en de veerwegen zijn gauw op.

Nu oriënteer ik mij dus op de KTM adventure 950/990 en op de BMW F650GS/F800GS. Ik hoop komende weken een aantal proefritjes op de eerder genoemde motoren maken.

Bij de 950 trekt me de carburateur, bij de 990 de ABS. Ik ben verre van een goede offroad rijder dus ik denk dat de S/R versies niet aan mij besteed zijn :)

Iemand nog tips/specifieke zaken waarop ik moet letten bij een proefrit op deze modellen?
 
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een ktm 950 sm met circa 32d km op de teller. Ik overweeg om de mijne te verkopen. Vorig jaar grondig nagekeken en nieuwe remschijven gemonteerd. Alle milieuzooi is afgedopt, loopt remt en schakelt als een gek. Ik moet er nog een advertentie voor maken. Vraagprijs 5000 euro.
Bekijk bijlage 1379838

Reden verkoop: na een 4, 1 en 2 cilinder wil ik nu een 3 cilinder proberen in de zoektocht naar de grootste funbike.

Je hebt een bericht!
 
Ik vond de 950 sm eigenlijk heerlijk voor het betere gooi en smijtwerk bijna eindeloze grondspeling. Drempels betekend gas bij. Het wat topzwaar aanvoelen vind ik juist meevallen het is wel hoe hoger het tempo is des te meer de fiets tot zijn recht komt.
 
Dat is ook hoe ik er over denk, inderdaad gooi- en smijtfiets eerste klas. Durfde er juist platter mee dan met andere motoren die ik heb gehad. Wel beetje hooligan neigingen.....wheelies....etc. Is ook reden geweest om m te verkopen. Ging meer woon-werk verkeer doen destijds en wilde me wat "netter" gaan gedragen en wat meer comfort en ABS en wat minder banden/ketting slijten. Toen een Tiger800 gekocht. Prima fiets maar niet zo spannend.
 
Heren vraagje over de remblokjes voor. Wil dit weekend ze gaan vervangen want heb een beetje golvend effect met remmen.
Zijn er verschillen tussen de standaard geleverde van ferodo of toch gaan voor de brembo
Ga niet voor organisch maar voor gesinterd
 
Laatst bewerkt:
Heren vraagje over de remblokjes voor. Wil dit weekend ze gaan vervangen want heb een beetje golvend effect met remmen.
Zijn er verschillen tussen de standaard geleverde van ferodo of toch gaan voor de brembo
Ga niet voor organisch maar voor gesinterd
Golvend effect zit niet in de blokken hoor. Schijf hoeft niet krom te zijn, meestal komt het door oneven afzet van remblok-materiaal op het oppervlak van de schijf.
Als je nieuwe blokken zet zorg dan dat je het oppervlak van de schijf even weer goed 'dood' schuurt en dan weer netjes inremmen.
Elk merk heeft ook weer allerlei types, gewoon gesinterde nemen van een gerenommeerd merk, dat remt prima ;)
 
Heren vraagje over de remblokjes voor. Wil dit weekend ze gaan vervangen want heb een beetje golvend effect met remmen.
Zijn er verschillen tussen de standaard geleverde van ferodo of toch gaan voor de brembo
Ga niet voor organisch maar voor gesinterd

Reinig eerst de schijven eens met thinner, dan is het waarschijnlijk al goed...pas wel op voor je lak...
 
Reinig eerst de schijven eens met thinner, dan is het waarschijnlijk al goed...pas wel op voor je lak...

Waarom zou je het risico willen lopen met Thinner in de buurt van je velgen?
Remreiniger vind ik dan een stuk betere keus.

Denk overigens niet dat schoonmaken iets oplevert aan een golvend effect in je remmen.

Ik zou eerst gewoon de voorkant optillen, het wiel draaien en de schijf controleren op wapperen. Schijf moet namelijk vrij lopen van de klauwen/blokken. Hoor je een diepe constante veeg, zou ik de klauwen eens goed schoonmaken van binnen/reviseren. Hoor je die veeg maar ééns per rotatie is je schijf toch krom, of je wiellager kapot of wat dan ook.

Op hoop van zege dingen gaan vervangen ben ik niet zo'n groot voorstander van :P
 
Waarom zou je het risico willen lopen met Thinner in de buurt van je velgen?
Remreiniger vind ik dan een stuk betere keus.

Denk overigens niet dat schoonmaken iets oplevert aan een golvend effect in je remmen.

Ik zou eerst gewoon de voorkant optillen, het wiel draaien en de schijf controleren op wapperen. Schijf moet namelijk vrij lopen van de klauwen/blokken. Hoor je een diepe constante veeg, zou ik de klauwen eens goed schoonmaken van binnen/reviseren. Hoor je die veeg maar ééns per rotatie is je schijf toch krom, of je wiellager kapot of wat dan ook.

Op hoop van zege dingen gaan vervangen ben ik niet zo'n groot voorstander van :P
Hoe kun je evt controleren of je wiel lager kapot is.
 
Hoe kun je evt controleren of je wiel lager kapot is.

Optakelen aan het balhoofd, aan een zijde van het voorwiel gaan zitten, een hand links aan de band, een hand rechts van de band en bewegen, kijken of er speling is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan