KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hoi! Ik overweeg om een 950 adventure te kopen, zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Red ik het met 4500 euro budget? Wat raden jullie aan als maximale km-stand? Ik wil er volgend jaar mee naar Istanboel rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Na verwoede pogingen bij diverse webshops is het mij niet gelukt om een Supersprox 41 tands achtertandwiel te bemachtigen. Het lijkt er op dat deze uit de productie zijn gehaald, helaas. :N

Mag deze trouwens in de OP? *D
full
 
Zo dat feest was van korte duur -O-
minder dan 40 km op de teller, een dikke spijker in de (nieuwe) achterband.
niet meer op te pompen zelfs, dus dinsdag weer richting brouwer :(
 
Blijft een gave fiets die 701SM, als ik toch eens ruimte had in de garage.... :') :+

Ja hij is echt heel gaaf. Als ik niet in jatgraag amsterdam had gewoond zou ik hem ernaast houden.
Ik heb die witte handkappen er nu ook af, dat is visueel nog sterker. echt een sexy strakke fiets.
Als enige fiets mis ik de power van de 990, hoop ik te vinden in de 790 adv straks.
 
Laatst bewerkt:
Zo dat feest was van korte duur -O-
minder dan 40 km op de teller, een dikke spijker in de (nieuwe) achterband.
niet meer op te pompen zelfs, dus dinsdag weer richting brouwer :(

Lekker weer vers rubber. 40 km ga je natuurlijk wel al zien :+

Hopelijk laatste ongein en vanaf nu alleen nog maar genieten :)
 
Vanmorgen ketting laten spannen ... toch nog maar nieuwe kettingset besteld voor weekje Wales straks.

Zo'n 25k op de teller, originele set nog.

Ga nu direct over op 16 tandjes voor (en gewoon 41 achter).
 
Heren, foto's in de OP doe ik een dezer dagen, momentel ff erg druk...komt goed. :t
 
Lekker een weekje de Eifel en het Zwarte Woud onveilig gemaakt:

Q4ZS4tG.jpg

dk0fdHR.jpg

wKCZF7J.jpg

cuqF2zQ.jpg


Helemaal in zijn element die SMT ;)
 
De Michelin Pilot Road 4's die er op zitten zijn helemaal op. (althans achter dan) Nu ben ik niet echt super impressed met hoeveel grip ze geven als je wat harder door rijdt.

Heeft iemand al de Michelin PR5 geprobeerd?

Las ook dat mensen hier de Pirelli Angel GT een goede band vinden?
 
Laatst bewerkt:
De Michelin Pilot Road 4's die er op zitten zijn helemaal op. (althans achter dan) Nu ben ik niet echt super impressed met hoeveel grip ze geven als je wat harder door rijdt.

Heeft iemand al de Michelin PR5 geprobeerd?

Las ook dat mensen hier de Pirelli Angel GT een goede band vinden?

Ik was ook niet kapot van die MPR4, nu AngelGT en die bevallen uitstekend onder alle omstandigheden.
Is het eerste type band onder mijn huidige SMT die, als deze set versleten is, vervangen wordt door exact zelfde bandjes.
 
Onder mijn SMR zit (volgens mij al sinds de aflevering) Conti Sport Attack.
Ondertussen versie 3 en die bevallen mij prima.
Vorig voorjaar na een lekke band in Duitsland even een setje Michelin Power er onder gehad omdat de KTM dealer daar geen Conti's had liggen.
Met de Michelins had ik het gevoel dat de motor toch wat meer de bocht in viel.
De Conti's hebben dat niet en geven mij in ieder geval veel vertrouwen, zowel op een droge als natte weg.
 
net een setje metzeler roadtec 01 besteld voor de SMT. de huidige dunlop roadsmart III's zijn bijna op :Y

7zIgjw8.jpg

betere bandjes dan ik ze credit voor gaf, al blijft dunlop niet mijn merk. Jarenlang met Pilot Road 3/4 gereden, ben benieuwd naar de metzelers
 
Ik heb zelf Pilot Roads 3 en 4 onder mijn SMT gehad. Zeer fijne banden maar het voelde ook inderdaad alsof de motor bij grotere hellingshoeken de neiging had om "door te vallen". Vooral met de 3.

Ik ben net terug van een weekend Sauerland op Metzelers Roadtecs 01.
Super banden, zeer neutraal stuurgedrag, makeklijk corrigeren in de bocht, lengterichels voel je niet, makkelijk insturen en totaal geen omval neiging in de bocht.
Was nooit een fan van Metzelers naar dit zijn de beste banden to nu toe ooit.
Ik vond de Pirelli Angel GT's onder mijn Tuono ook hele fijne banden, maar qua grip voelen de Metzelers beter. Maar goed, een Tuono en SMT is appels met peren vergelijken.
 
Iemand ervaring met de Puig tour ruit voor de SMT?

Voor vetrek naar Duitsland zo'n scherm gemonteerd maaar holy moly, wat een ellende op de autobahn.
Vanaf 150 begon de voorkant te pendelen/zwabberen, zo erg dat tegen de 170/180 ik het gevoel kreeg alsof de voorkant zou kunnen worden weggevaagd. Het voelde alsof ik in een orkaan reed terwijl het echt niet hard waaide. Bloedlink vond ik het.Alsof de voorkant aan het kwispelen was.
Ik had welliswaar mijn vering niet heel strak staan qua ingaande demping achter (vind ik fijner voor de sommige hobbel weggetjes in het achterland) maar dat zou toch niet echt heel erg van invloed mogen zijn denk ik.

Ik ben geen 200+ kandidaat maar ik heb wel eens "relaxter" over de autobahn gekacheld.
Iemand een gelijksoortige ervaring?
 
Iemand ervaring met de Puig tour ruit voor de SMT?

Voor vetrek naar Duitsland zo'n scherm gemonteerd maaar holy moly, wat een ellende op de autobahn.
Vanaf 150 begon de voorkant te pendelen/zwabberen, zo erg dat tegen de 170/180 ik het gevoel kreeg alsof de voorkant zou kunnen worden weggevaagd. Het voelde alsof ik in een orkaan reed terwijl het echt niet hard waaide. Bloedlink vond ik het.Alsof de voorkant aan het kwispelen was.
Ik had welliswaar mijn vering niet heel strak staan qua ingaande demping achter (vind ik fijner voor de sommige hobbel weggetjes in het achterland) maar dat zou toch niet echt heel erg van invloed mogen zijn denk ik.

Ik ben geen 200+ kandidaat maar ik heb wel eens "relaxter" over de autobahn gekacheld.
Iemand een gelijksoortige ervaring?
Die lijkt heel erg op de ktm hoge ruit. Die had ik voorheen wel, maar wat jij omschrijft had ik alleen met koffers op die snelheden. Ging prima je hebt alleen de hele rijstrook nodig :+.

Ik heb nu de Givi ruit, maar die is bijna 10 cm lager. Zit nu vol met m'n kop in de wind. Weet nog niet of ik er blij mee ben.
 
Ik heb er net een week de puig ruit op zitten en eergisteren met dik 170km/h over de autobahn gekomen en nergens last van gehad , nu heb ik de vering dus wel op sport stand staan !

dus zou eens de vering wat strakker zetten en het weer testen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan