KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Die bank is erg positief, maar belangrijkste is gewoon dat de a/f goed is en je fiets lekker loopt.
Plus dat Ruud wel aardig weet wat hij doet.
Die van mij is ook een stuk soepeler geworden sinds hij eraan geknutseld heeft.
 
Dat kan aardig kloppen met een spec van 115pk / 97 Nm volgens fabriek. :t

Belangrijkste is dat je fiets er lekkerder door gaat lopen. RF heeft meer dan genoeg fietsen afgesteld dus die weet heus wel wat hij doet, alleen die getallen zijn tamelijk nutteloos. Ben wel benieuwd hoe het met het verbruik zit na de aanpassing?

Ik vind dat mijn 990 lekker loopt dus heb nooit de behoefte gehad om em te laten afstellen. Misschien iets voor volgend jaar _O-
 
Ik was vorige keer al erg tevreden over zijn afstelling en nu weer. Cijfers zijn ook voor mij niet interessant. Hoe het rijdt des te meer. Verder vertrouw ik hem zeker, volgens mij weet hij heel goed wat hij doet. En het is een liefhebber. Gunfactor is er.

Na een tankbeurt kan ik nog niet zoveel zeggen over het verbruik. Ik zat rond de 1:15. Zal nu iets stijgen nog, denk ik. Gezien de a/f ratio nu.
 
Laatst bewerkt:
Volgende week vertrek ik naar de eifel, net een verse michelin pp3 laten leggen, alleen wiel er nog terug in. Hoeveel snelweg kilometers haal je ongeveer met een 950 SM? Je hebt geen waarschuwingslampje en ook geen reserve toch?

Moet alleen nog een bagagerek maken en een bagagerol aanschaffen.
 
Volgende week vertrek ik naar de eifel, net een verse michelin pp3 laten leggen, alleen wiel er nog terug in. Hoeveel snelweg kilometers haal je ongeveer met een 950 SM? Je hebt geen waarschuwingslampje en ook geen reserve toch?

Moet alleen nog een bagagerek maken en een bagagerol aanschaffen.

Heeft wel een waarschuwingslampje en dan nog wat liters. Bij de smr nog 3, bij de gewone SM, weet ik het niet...
 
Okay, ik kom terug gisteravond na een rondje gummen, vind ik mijn middenbok verankert in mijn achterbrug! :(

full



Kennelijk is er iets afgebroken of losgetrilt van de bok dat had moeten voorkomen dat de poten mijn achterbrug raken.
Achterbrug naar de klote dus, dikke vette groeven er in. Bok zat muurvast.
Iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hoewel een middenbok me vaak handig lijkt, vind ik het voor de SMT een lelijke oplossing.
Gekozen om het niet te monteren. Dus geen ervaring met problemen gelukkig ...
Ziet er knap naar uit. Achterbrug te fixen of afgeschreven?
 
Okay, ik kom terug gisteravond na een rondje gummen, vind ik mijn middenbok verankert in mijn achterbrug! :(

[afbeelding]


Kennelijk is er iets afgebroken of losgetrilt van de bok dat had moeten voorkomen dat de poten mijn achterbrug raken.
Achterbrug naar de klote dus, dikke vette groeven er in. Bok zat muurvast.
Iemand ervaring mee?

Mooi balen, maar eigen schuld. Een KTM behangen met een middenbok moest strafbaar zijn. Das iets voor een GS :+
 
Mooi balen, maar eigen schuld. Een KTM behangen met een middenbok moest strafbaar zijn. Das iets voor een GS :+

Ik ben ook van minder is meer maar dat gehannes met een paddock stand om je ketting te smeren is ook niet alles. Handig in het buitenland ook :+
Zo'n geintegreerde paddock stand is zo gek nog niet, als hij niet je achterbrug om zeep helpt :X
 
Volgende week vertrek ik naar de eifel, net een verse michelin pp3 laten leggen, alleen wiel er nog terug in. Hoeveel snelweg kilometers haal je ongeveer met een 950 SM? Je hebt geen waarschuwingslampje en ook geen reserve toch?

Moet alleen nog een bagagerek maken en een bagagerol aanschaffen.

Ik doe meestal rond de 200 km tot het lampje, soms 210. Dan volgens mij inderdaad nog 3 liter tot einde tank.
 
Hier ook maar weer even meelezen :W


Mijn Adventure staat alweer een tijdje duimen te draaien, ik ben er na verhuizingen en nog wat andere verbouwingsmeuk gewoon niet meer aan toe gekomen het allemaal te fixen.



Oorspronkelijke dingetje, koppakkingen checken en waterpomp vervangen. Ik dacht ik haal even het blok eruit, da's handiger. De as zat dermate vast dat die nu vaster dan ooit zit en niet voor of achteruit wil, maar wel een stukje verschoven is dus ik kan het ook niet zo laten. Is ergens een topic van, maar swa :P

Hoe dan ook, die as is binnenkort aan de beurt en zodra ie eruit is heb ik het ding binnen een dag weer gangbaar. Mocht eens tijd worden zeg, mis m'n alleskunnertje best wel naast de Bandit :P


En oh ja, een Adv mag gewoon een middenbok hebben vind ik, mooi is ie toch al niet :+
 
Okay, ik kom terug gisteravond na een rondje gummen, vind ik mijn middenbok verankert in mijn achterbrug! :(

[afbeelding]


Kennelijk is er iets afgebroken of losgetrilt van de bok dat had moeten voorkomen dat de poten mijn achterbrug raken.
Achterbrug naar de klote dus, dikke vette groeven er in. Bok zat muurvast.
Iemand ervaring mee?

De eindstoppen zijn verdwenen. Ik zie een gat zitten vlak bij het scharnier punt. Hier hoort een prop/stop gelast te zijn. Bij mij heb ik hier een aantal jaren geleden ook aan 1 zijde een haar scheur ontdekt en deze laten door lassen.

Ik bedoel de 2x puntjes aan de linker zijde
full
 
Okay, ik kom terug gisteravond na een rondje gummen, vind ik mijn middenbok verankert in mijn achterbrug! :(

[afbeelding]


Kennelijk is er iets afgebroken of losgetrilt van de bok dat had moeten voorkomen dat de poten mijn achterbrug raken.
Achterbrug naar de klote dus, dikke vette groeven er in. Bok zat muurvast.
Iemand ervaring mee?
Oh kak! Dat is zonde zeg!
Alle bouten willen nog wel eens los lopen, maar dat die pikkies afbreken heb ik nog niet gezien. Gelijk maar even controleren de volgende keer...
 
De eindstoppen zijn verdwenen. Ik zie een gat zitten vlak bij het scharnier punt. Hier hoort een prop/stop gelast te zijn. Bij mij heb ik hier een aantal jaren geleden ook aan 1 zijde een haar scheur ontdekt en deze laten door lassen.

Ik bedoel de 2x puntjes aan de linker zijde
[afbeelding]

Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten! '( Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.
 
Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten! '( Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.

Ik heb ooit met iemand van KTM gemaild over de middenbok omdat er al eerder problemen zijn geweest.
Maar of deze persoon er nog werkt?
Je hebt een PB

lc8.nl :: Bekijk onderwerp - Middenbok verloren
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten! '( Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.
Ik ben de middenbok van mijn toenmalige motor (SMT 2012) al eens kwijtgeraakt en de dealer aansprakelijk gesteld. Middenbok zat er nog niet heel lang op, en ik had de motor daar in regelmatig onderhoud. Proberen ze de schuld eerst op mij te schuiven, “ja, je moet wel alles even natrekken af en toe.” Ik ben toch zeker niet die onderhoudsmonteur! Ik heb dat ding niet geplaatst, en ik verwacht van een professionele, officiële KTM dealer dat die de zaakjes goed voor elkaar heeft, en bv de bouten met loctite vastzet. Was kennelijk niet gebeurd dus. Uiteindelijk heb ik er wel weer een middenbok opgekregen, ze hadden nog wel ergens een oudje liggen.
Punt is dat KTM er zo langzamerhand wel van op de hoogte moet zijn. Je zou verwachten dat ze dealers beter instrueren over de voorkeurmontage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan