KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Omdat deze originele KTM parts in de weg liggen en men fiets al meer dan een jaar weg is zet ik deze parts maar even in dit topic . Bij interesse zend je maar pm . Gaat om een tuneboy kabel/ denk carter bescherming en gps houder . Graag alles in een keer weg ,want wil er nu toch eens vanaf.

7atnyzjvtxww.jpg
Kan je mij pmen over de carbon bescherming?
Lijkt mij voor de dynamodeksel?
(Kan de pm functie zo 123 niet vinden...)
 
Omdat deze originele KTM parts in de weg liggen en men fiets al meer dan een jaar weg is zet ik deze parts maar even in dit topic . Bij interesse zend je maar pm . Gaat om een tuneboy kabel/ denk carter bescherming en gps houder . Graag alles in een keer weg ,want wil er nu toch eens vanaf.

7atnyzjvtxww.jpg


Zou je graag een pb willen sturen maar het lukt niet. Kunt u mij contacten?
Gr
 
Gister eindelijk een 990 smr gekocht! Hij heeft 24000 km dus ik ga hem een beurt geven en de klepspeling controleren. Ik wil ook de SAS gaan verwijderen en de bovenste luchtinlaat kleppen. De gashendel wil ik aanpassen en misschien nog het rottweiler luchtfilter of de namaak versie ervan.

Zijn er mods die jullie aanbevelen of een goedkope manier voor deze mods? Welke olie gebruiken jullie? Motorex 10w50 cross power of power synth?
 
SAS verwijderen op een goedkope manier is zelf 2 aluminium plaatjes maken en uitschakelen in Tune ECU. Hierin kun je de bovenste luchtkleppen ook uitschakelen.
Kabels kosten bij elkaar 2 a 3 tientjes vanuit China en mijn ervaring daarmee is goed.
 
Ik heb het idee dat de afbeelding niet helemaal correct is als ik de maatschets bekijk die ik zojuist ontvangen heb .
Ik zal vanavond eens meten hoe ver deze dan uitsteekt. Hoe ver steekt jouw scherm boven de bovenkant van de lamp uit?

y4m6qDLmigjSw7fBxni1agYuRqCJtW8JZmz-6Zj0YxwIvT0Ze9yN8TBa8ZBCE_u0DvdGyfJHw5MZQWCOH3W4RFIx6GD5zK5MNll96TEjG-XOS10EBrwNBo17eJDIpyFhXvkTXZgXEivb_cpa7ZzRcIzDbnbnaqfTNBQymRG8ehSr6cSrsk9OnkHg_FyzOSGxp04Txvn3ceeBZPcBJzR_IArZg

Ga ik doen. Zal kijken of het het weekend lukt... Wordt vervolgd.
 
Gister eindelijk een 990 smr gekocht! Hij heeft 24000 km dus ik ga hem een beurt geven en de klepspeling controleren. Ik wil ook de SAS gaan verwijderen en de bovenste luchtinlaat kleppen. De gashendel wil ik aanpassen en misschien nog het rottweiler luchtfilter of de namaak versie ervan.

Zijn er mods die jullie aanbevelen of een goedkope manier voor deze mods? Welke olie gebruiken jullie? Motorex 10w50 cross power of power synth?

10w50 powersynth...
 
Die had ik inderdaad gelezen , thanks!
Ik heb bij crosshelmen.nl 5 liter olie met verzenden besteld voor 77 euro, volgens mij de goedkoopste die er is.
Gister de motor helemaal schoon gemaakt, vooral de ketting en tandwielen met bijna versteend smeer erop.

Vanavond beginnen aan het demonteren :)
 
Ben op zoek naar de originele zijtassen voor de 990 smt. Via de dealer zijn ze helaas niet meer te krijgen. Ze staan wel op verschillende websites aangeboden maar blijken dan ook niet meer leverbaar. Iemand ervaring met alternatieven zoals die voor de 690 duke? Die lijken er veel op maar weer niet of ze passen.
 
Ik heb alleen akradempers en akra Y-pipe. Zou eigenlijk wel een compleet systeem willen dus als iemand een x iets tegenkomt hoor ik het graag :)
Bij mij zitten dan wel nog de kats erin?

Het demonteren gaat lekker de box is er al helemaal af, ook de onderkant. Dit weekend ook de bovenste gaskleppen eruit.
Voor het luchtfilter bestel ik mijn baseplate en sas plates nu trouwens hier linkje, dan heb ik het voor 50 euro, en nog een foam filter voor 80 euro ben je klaar.
 
Ben op zoek naar de originele zijtassen voor de 990 smt. Via de dealer zijn ze helaas niet meer te krijgen. Ze staan wel op verschillende websites aangeboden maar blijken dan ook niet meer leverbaar. Iemand ervaring met alternatieven zoals die voor de 690 duke? Die lijken er veel op maar weer niet of ze passen.
Ik heb ook nog een setje liggen. Liggen al een paar jaar op zolder. Misschien 3x gebruikt. Interesse?

Ik vond ze er erg tof bij staan, maar heb de beugels verwijderd dus ga ze eigenlijk niet meer gebruiken...
 
Zo net de originele Clutch slave cilinder gerepareerd. Stelt niet veel voor met de goede O-ring (heb nu een zak vol, per 1 moeilijk aan te komen).

Vind het ontwerp alleen wel een beetje instabiel en nu wil ik er zelf een nieuwe (hopelijk betere) zuiger/plunjer voor gaan draaien, maar heb weinig zin om een systeem dat ik net in elkaar en ontlucht heb weer uit elkaar te halen.
Er is hier niet toevallig iemand die een oude (al dan niet beschadigde) zuiger/plunjer heeft die ik kan gebruiken als voorbeeld?
 
Ik overweeg om een windscherm op mijn KTM 950sm te monteren. Ik heb die van de 990sm al eens gemonteerd maar deze gaf ontzettend veel turbulentie rond mijn helm. Nu kwam ik op internet een hoger windscherm tegen die gebaseerd is op het scherm van Puig als ik hem zo zie.

Heeft iemand ervaring met dit specifieke scherm? Loster - windscherm KTM950sm
Je hoeft inderdaad echt niet de hoogte in, ik heb zelf het 'pretender' scherm er op. Even foto gejat:
IMG_0053_edited.jpg


Met mijn 1.86 perfect, hij vangt de wind van mijn lichaam af en mijn hoofd blijft uit de turbulentie (maar wel nog in de wind). Ik had hem gekocht voor op vakantie te gaan, maar rijd eigenlijk niet meer zonder :X , zodra je boven de 100 km/u komt rijdt het zoveel lekkerder als je niet van de motor wordt getrokken.
 
Gisteravond even bezig geweest op de draaibank.
8 aluminium busjes gemaakt, 4 voor de nieuwe kofferplaat, 2 die de handvaten naast het zadel naar kofferplaat vervangen (is niet meer nodig, zijkofferrek is nu het handvat) en 2 busjes die de originele demperophanging vervangen.

Ten eerste om het geheel beter te laten passen en nog een gewichtsbesparing van 450 gram op de kofferbevestiging :t

927634fb-8e96-4af5-bfc9-ad1495d53ae2.jpg

6dacf8f0-c15b-4eb0-968c-21b3e0a9ccc6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan