KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Heren, ik zie regelmatig een tas van ktm langskomen die achterop dat bagagerek is geplaatst. Weet iemand of je dat zo kan plaatsen of moet er nog een andere grond plaat op oid?
60012978000.jpg
 
Ik heb interesse in een 950 SM maar er is wat opvallends. Er zit een 2007 kappenset (stickers) op maar het is een 2006 model (grijs frame).
Zouden er bij jullie alarmbellen rinkelen of is hier een logische verklaring voor?

Ben bang dat er mee gevallen is en er nieuwe kappen op gegaan zijn

≥ KTM 950 SUPERMOTO (bj 2006) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl

Wat ik altijd deed was het framenummer vragen en die laten checken bij de KTM dealer. KTM zet al het onderhoud in het systeem. Zo kwam ik er ook achter dat er een het laatste onderhoud bij 44xxx had gehad terwijl die daar stond met 24xxx.. Dus is wel een goeie om dat even te bekijken!
 
Wat ik altijd deed was het framenummer vragen en die laten checken bij de KTM dealer. KTM zet al het onderhoud in het systeem. Zo kwam ik er ook achter dat er een het laatste onderhoud bij 44xxx had gehad terwijl die daar stond met 24xxx.. Dus is wel een goeie om dat even te bekijken!

Ja, een NAP voor motoren zou niet slecht zijn. Mijne had bij 60000km een lekkende voetpakking die ik wilde laten verhelpen, meteen opdracht gegeven om als het blok uit mekaar lag dan maar alles aan te pakken wat ze tegen kwamen en dat is gebeurd. Kostte wel €2500,- maar dan is ie weer als nieuw. Wat betreft valpartijen, ben de afgelopen vier jaar twee maal aangereden met een schuiver tot gevolg, niks geen frameschade of vorkschade dus alles iedere keer met nieuwe componenten hersteld, ding is met zijn 7 jaar in nieuwstaat, zit geen krasje op. Nog nooit zo'n lekkere beestachtige motor gehad als mijn SMR...hij is het gewoon waard!
 
Ja, en het is allemaal hetzelfde spul van de eerste 950 tot de laatste 990... Zo'n set is net zo handig, ik had aanvankelijk eerst alleen de seal en shaft, maar m'n lagers bleken ook verrot (was water bij gekomen door de lekke seal). Just change it all :)
 
Ik een beetje aan het rondkijken voor een airbox, zoals die van Rottweiler, Motohooligan en DNA stage 3. Nu kwam ik op diverse fora ook de volgende optie tegen: een 'baseplate' kopen (er moet iemand zijn in Griekenland die zulke dingen maakt) en daarop een ITG filter monteren. Heeft iemand daar ervaring mee? Zowel het bestellen van die 'baseplate' als de combinatie met het ITG filter. Wat doet het met het geluid en dergelijke?
 
Alle open filters maken meer lawaai, vooral als je het gas op en trekt. De base-plate is gewoon een vlakke plaat die je vast zet en daar overheen komt een ITG foam filter. Vaak hou je wel een losse slang van je carterontluchting over met zo een oplossing.

Je kunt ook een MWR foam inleg filter pakken en je snorkel + zijplaten van de box verwijderen. X-bikes (zoek maar eens op fora) doet dit veel en ik heb de mod ook naar volle tevredenheid in mn 950 zitten.

Met welke reden wil je een ander filter?
 
Alle open filters maken meer lawaai, vooral als je het gas op en trekt. De base-plate is gewoon een vlakke plaat die je vast zet en daar overheen komt een ITG foam filter. Vaak hou je wel een losse slang van je carterontluchting over met zo een oplossing.

Je kunt ook een MWR foam inleg filter pakken en je snorkel + zijplaten van de box verwijderen. X-bikes (zoek maar eens op fora) doet dit veel en ik heb de mod ook naar volle tevredenheid in mn 950 zitten.

Met welke reden wil je een ander filter?

Ik zal jouw optie ook eens gaan bekijken dan, bedankt!

De reden dat ik een ander filter wil is dat ik wel meer aanzuiggeluid wil horen
 
De 2 driehoeken aan de zijkant van je box wegtrekken kon wel eens genoeg doen voor jou. Behoudt je je originele filter kwaliteit en is gratis.

Kwa bestellen heb ik hele goede ervaring met de Griek.
 
ik heb zelf recent de itg baseplate uit Griekenland gemonteerd. Nog niet getest. Prijs is erg netjes. Vind alleen de plaats voor de temperatuur sensor en breather hole slecht gekozen.
Rottweiler is duurder maar waarschijnlijk netter.
Als ik het weer zou doen zou ik de baseplate bestellen met enkel gaten voor de throttle body.
 
Ik zal jouw optie ook eens gaan bekijken dan, bedankt!

De reden dat ik een ander filter wil is dat ik wel meer aanzuiggeluid wil horen
Als je het alleen voor het geluid doet scheelt het zeker al een heel stuk. De snorkel dempt daarnaast ook nog aardig, die kan er dan ook nog af.
 
Ik een beetje aan het rondkijken voor een airbox, zoals die van Rottweiler, Motohooligan en DNA stage 3. Nu kwam ik op diverse fora ook de volgende optie tegen: een 'baseplate' kopen (er moet iemand zijn in Griekenland die zulke dingen maakt) en daarop een ITG filter monteren. Heeft iemand daar ervaring mee? Zowel het bestellen van die 'baseplate' als de combinatie met het ITG filter. Wat doet het met het geluid en dergelijke?

Ik heb die een paar maanden geleden besteld en gemonteerd. Ziet er super netjes uit en je kan veel makkelijker daarna nog een x bijvoorbeeld kleppen stellen omdat je niet die hele box er af hoeft te halen. Je kan dan ook voor 5 euro de SAS blanking plaatjes bij hem bestellen. De plaat kost 45 euro. Dan heb je nog het filter nodig: ITG JC30/80 luchtfilter (90 euro) en filter olie voor 17 euro. En je kan meteen bij hem de benzinepomp service kit kopen voor 25 euro die normaal 100 kost volgens mij?

Ik heb hem zonder breatherhole genomen. Daar heb ik een extra mini luchtfiltertje van aliexpress op gedaan.
 
iemand al eens demperwol vervangen van een aluminium uitlaat?
zoja, welke popnagels heb je gebruikt, je hebt aluminium en rvs popnagels die overal wel te krijgen is.
maar je hebt ook waterdichte aluminium/rvs popnagels, die zijn moeilijker te vinden.
iemand ervaring hiermee?
 
Ik denk dat je gas dichte popnagels bedoelt... Maar dat is een beetje onzin. Heb regelmatig uitlaten losgehad en zeker open uitlaten bouwen veel te weinig druk op om door normale popnagels te gaan lekken. Heb altijd gewone alu popnagels gebruikt en die hebben nooit gelekt :)
 
Beste mensen,

Ik ga morgen kijken naar een SM-T 990. Er staan 80.000 km op de teller. De volledige onderhoudshistorie zou er bij zitten, en op de foto’s ziet hij er vooralsnog heel net uit.
Mocht hij bevallen ga ik hem uiteraard goed nalopen.
Toch roept die hoge km stand een soort twijfel bij me op. Zijn jullie ervaringen dan de SM-T bij zulke hoge km standen meer problemen gaan geven?
Kortom, bij voorbaat al niet doen of zeker een kans geven?
 
Ik heb een 990 Adventure. Heb wat probleempjes met de tps gehad en bij aankoop was een oliedruk sensor lek. Verder in 4K weinig noemenswaardigs gehad.
 
Beste mensen,

Ik ga morgen kijken naar een SM-T 990. Er staan 80.000 km op de teller. De volledige onderhoudshistorie zou er bij zitten, en op de foto’s ziet hij er vooralsnog heel net uit.
Mocht hij bevallen ga ik hem uiteraard goed nalopen.
Toch roept die hoge km stand een soort twijfel bij me op. Zijn jullie ervaringen dan de SM-T bij zulke hoge km standen meer problemen gaan geven?
Kortom, bij voorbaat al niet doen of zeker een kans geven?
Ik neem aan dat de prijs er ook naar is.
Ja je hebt meer kans op ellende, daarom betaal je minder. Durf je het aan? Kan je zelf klussen? Heb je backup €€€ voor geval er iets defect gaat? Hoeveel km rij je zelf per jaar?
Anders lagere kmstand fiets kopen

Mits goed onderhouden hoeft er niets mis mee te zijn..
 
De prijs is er uiteraard naar. (€6000)
Sleutelen is mijn vak dus dat is geen probleem. Ik begrijp natuurlijk goed dat je bij een hogere km stand meer kans hebt op problemen. Bij het ene merk/model heb je veel meer of minder kans op een kat in de zak dan bij het andere merk/model.
Ik vroeg me vooral af of hoe groot de kans bij dit type is.
 
dan mijn laatste zin. mits goed onderhouden hoeft er niets mis te zijn. Ik ken een aantal 100K+ motoren die in onderhoud zijn bij Brouwer die nog geen grote revisie nodig hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan