KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Was vroeger wel een fan van die oude PP. Die 1 keer onder de SMT gehad maar was er niet kapot van. Met die AngelGT zelf zeer tevreden, ook nog een dagje PVI Lelystad mee gedaan, doet eigenlijk alles goed.
 
Heeft er iemand ervaring met een setje Michelin Pilot Power 2ct’s onder een SMT?
In het verleden dikwijls gebruikt onder mijn supersport motoren en dat beviel goed.
Alhoewel je met een SMT leuk de bocht om kunt is het natuurlijk geen R1 of Duc 999.

Ligt aan de bocht natuurlijk, in de korte bochten is in ieder geval de SMR in zijn voordeel...
 
Was vroeger wel een fan van die oude PP. Die 1 keer onder de SMT gehad maar was er niet kapot van. Met die AngelGT zelf zeer tevreden, ook nog een dagje PVI Lelystad mee gedaan, doet eigenlijk alles goed.
Was vroeger wel een fan van die oude PP. Die 1 keer onder de SMT gehad maar was er niet kapot van. Met die AngelGT zelf zeer tevreden, ook nog een dagje PVI Lelystad mee gedaan, doet eigenlijk alles goed.
Geen stap verkeerd😉 F340709D-983F-442D-9C78-F9B8C4D0CE6E.jpeg4AB7BE99-EDB6-431C-A77C-B178B6D2AACF.jpeg
4AB7BE99-EDB6-431C-A77C-B178B6D2AACF.jpeg
 
Goedemorgen, misschien dat hier iemand weet welke kant ik moet zoeken? Mijn 950 sm lijkt soort in te houden bij een cruise snelheid van 120km/u, aangezien ik bijna nooit op de snelweg kom viel het mij gisteren op tijdens een stukje verplicht snelweg rijden. Hij valt terug naar 115 en dan gaat hij weer naar 120. Is dat afstelling, luchtfilter, carburateur oid? Iemand een idee? BVD!

Check ook even of je accupolen goed vast zitten (keer los getrild bij mij - geeft ook zo'n effect)...
 
Heeft er iemand ervaring met een setje Michelin Pilot Power 2ct’s onder een SMT?
In het verleden dikwijls gebruikt onder mijn supersport motoren en dat beviel goed.
Alhoewel je met een SMT leuk de bocht om kunt is het natuurlijk geen R1 of Duc 999.

Heb ze altijd onder mijn 950 sm gehad. Zijn prima banden. Heb nu de Dunlop sportssmart 2 op mijn SMT. Die doen het helemaal super.
20180912_111658.jpg

Zelfs offroad...
 
Binnenkort heb ik een motor nodig voor woon-werk verkeer...twee maal daags zo’n 10 a 15 km snelweg en dan de binnenstad in.

Nu twijfel ik tussen een adventure of supermoto, en dan ook nog tussen de 950 en 990.

Nu snap ik dat de een zich iets meer leent voor stunten en de andere voor touren, maar toch hoor ik graag jullie ervaringen?

Ik ben overigens 1.96 lang, dus wellicht van belang om mee te nemen in de overwegingen?
 
Voor zo'n afstand, pak gewoon de fiets.
Als het enkel voor woonwerk is, dan is de 950Adventure imho nog de beste keus. 950's zijn zuiniger dan de 990 injectiefietsen. Maar ik zou zo'n ding nooit kopen enkel om als woonwerkfiets te gebruiken, daarvoor zijn ze veel te leuk. Koop een of andere suffe jap.
 
...maar ik ben niet op zoek naar zuinig of een ouwe Jap, en ik heb ook geen zin om te fietsen?
 
Binnenkort heb ik een motor nodig voor woon-werk verkeer...twee maal daags zo’n 10 a 15 km snelweg en dan de binnenstad in.

Nu twijfel ik tussen een adventure of supermoto, en dan ook nog tussen de 950 en 990.

Nu snap ik dat de een zich iets meer leent voor stunten en de andere voor touren, maar toch hoor ik graag jullie ervaringen?

Ik ben overigens 1.96 lang, dus wellicht van belang om mee te nemen in de overwegingen?
Wil je er ook mee off-road? Dan is een adventure een betere keus. Je hebt ook nog de SMT optie als compromis... De SM is de meeste speelse keus.
Qua verbruik vraag ik me af of het veel scheelt, de 950 is ook niet bepaald een zuinigheids-wonder.
 
Muah, ik hoor regelmatig wat de 990's kunnen verbruiken en dan doet m'n 950 het zo slecht niet. Ik rijd gemiddeld 1:15, maar da's wel lompe boer stijl (kan me nooit inhouden op de KTM). Als ik met groepen meerijd doet ie 1:18 en soms beter...
 
Ik zit ook tussen de 1:15-1:17 met de 950 smr(afgesteld op de bank met foam filter en akra's), veelal gecombineerd, maar zeker geen grandpa-style.

Ben wel benieuwd wat de 990's doen hier? :)

edit: En is dat dan met custom mapping of standaard?
 
Momenteel zitten er Dunlop Roadsmart III banden onder, kan mij niet bekoren.
Het is net of hij bij iedere bocht doorvalt naar binnen.
ik heb deze er net op liggen bevallen mij prima :Y
Hiervoor had ik Metzler Z8 interact en daar ben ik nooit echte vrienden mee geworden, wel grip maar een beetje vage feedback dus zit tussen mijn oren niet lekker (P.S ik heb nog de achterband met 4mm profiel te koop O-) )

Voor de Metzler had ik al diverse Dunlop Roadsmart 1 versleten alleen de achterband hield het bij mij maar 6k KM uit dus vandaar dat ik een keer iets anders heb geprobeerd.
 
Ik zit ook tussen de 1:15-1:17 met de 950 smr(afgesteld op de bank met foam filter en akra's), veelal gecombineerd, maar zeker geen grandpa-style.

Ben wel benieuwd wat de 990's doen hier? :)

edit: En is dat dan met custom mapping of standaard?

standard filter met akra map ~1:13-1:15
Nu met airbox en custom map ~1:14-1:17
vaak gaat het reserve lampje aan bij ~250km en dan heb je nog 4 liter reserve dus meer als genoeg voor een lange dag rit.
 
Ik zit ook tussen de 1:15-1:17 met de 950 smr(afgesteld op de bank met foam filter en akra's), veelal gecombineerd, maar zeker geen grandpa-style.

Ben wel benieuwd wat de 990's doen hier? :)

edit: En is dat dan met custom mapping of standaard?

plm 1:15 bij stevig tempo...vorig jaar onderweg in/naar de Auvergne 1:18/19 maar dat was dan ook vaak rustig tempo, je wilt tenslotte ook iets zien...
 
Ben op zoek naar een werkplaats handboek op pdf van een 990 smt van 2010. Misschien iemand hier die dat heeft?
 
Heeft hier iemand zijn gashendel van een SMT vervangen voor die van een RC8? Scheelt dit veel op lage snelheid?
 
Motobatt? Die bevalt mij iig wel goed en is niet te duur.
En is bij mij na anderhalf jaar hartstikke stuk.
Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor leven de accu heeft. Misschien is die van mij wel een keer goed leeg geweest.
Er staat nou iig een Intact Bike-Power GEL Accu in bestelling.
 
Heeft hier iemand zijn gashendel van een SMT vervangen voor die van een RC8? Scheelt dit veel op lage snelheid?
Ja heb ik een paar weken terug gedaan. Scheelt een stuk maar je moet wel verder doordraaien tot vol gas. Hij reageert dus minder vlot op het gas omdat je voor dezelfde gasklepopening verder moet draaien. Daardoor is ie dus wel een stuk makkelijker op lage snelheid te rijden. Als je je pols wat beweegt omdat je door een kuil rijdt, heb je dus niet gelijk een felle reactie van het blok. Ik ben er blij mee.
 
Ja heb ik een paar weken terug gedaan. Scheelt een stuk maar je moet wel verder doordraaien tot vol gas. Hij reageert dus minder vlot op het gas omdat je voor dezelfde gasklepopening verder moet draaien. Daardoor is ie dus wel een stuk makkelijker op lage snelheid te rijden. Als je je pols wat beweegt omdat je door een kuil rijdt, heb je dus niet gelijk een felle reactie van het blok. Ik ben er blij mee.

Weet jij toevallig zo het part nummer van de hendel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan