KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Tsja je wil een motor van 11.000Euro kopen, dan ga je niet de hoofdprijs voor je 7 jaar oude SMT vangen. Zowiezo altijd accesoires los verkopen, die brengen echt 0 Euro op bij inruil.
 
Vandaag gereden op de 790 duke.
Rijdt wel erg lekker.
Viel me erg mee op de snelweg. Ook rustig rijden prima te doen.
Alleen wat ik terug kreeg voor mijn 2012 model ktm met Akra, hyperpro, led achterlicht en ledknippers en carter bescherming en 25000 km viel tegen .
Bij inruil op een nieuwe 6500 euro. Bij inruil op een 2de hands 6100.
Nu dus in een geestelijke spagaat of ik het wel of niet moet doen.

Greetz Richard

Dus 6500 euro inruil op 12000 aanschaf? is 5500 bijlappen.
Je kan er sowieso 5% vanaf lullen bij de meeste dealers (standaard bij molenaar bijvoorbeeld), dus 11400, moet je hem voor meer dan 5900 op marktplaats verkopen.. Met 2012 met akra en 25K op de teller? No brainer; op naar marktplaats!
 
Tsja je wil een motor van 11.000Euro kopen, dan ga je niet de hoofdprijs voor je 7 jaar oude SMT vangen. Zowiezo altijd accesoires los verkopen, die brengen echt 0 Euro op bij inruil.
11? ik dacht 12. sowieso even paar weekjes leuren op MP
 
TE KOOP.

ROTTWEILER Luchtfilter voor KTM SMT 990.
zit er een jaartje op en heeft misschien 1500 km zijn werk gedaan.

Gaat weg ivm aanschaf DUKE 790.

Vraag prijs 175 Euro

Greetz Richard
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Die zou ik er dan weer lekker op laten zitten. De fiets moet ook weer opnieuw gemapped worden dan toch?
 
Afgelopen middag mijn motor verkocht..... Daarom nu te koop:





 
Hierbij een plaatje van het filter.
 

Bijlagen

  • 20180320_172703.jpg
    20180320_172703.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 6
Wat is wijsheid? Ecu tune? Of powercommander?
Heb MIVV oval Carbon einddempers en een sport luchtfilter. Heb nu te weinig trekkracht in lage toerentallen, een aan-uit gasreactie en dikke klappen van onverbrande brandstof in de uitlaat.
 
Wat is wijsheid? Ecu tune? Of powercommander?
Heb MIVV oval Carbon einddempers en een sport luchtfilter. Heb nu te weinig trekkracht in lage toerentallen, een aan-uit gasreactie en dikke klappen van onverbrande brandstof in de uitlaat.

Sas verwijderen of afdoppen en Akra map laten laden (of zelf doen), tevens uitlaatsysteem controleren op gasdichtheid...onder 3500rpm is de 990 geen wonder, kwestie van wennen en gas open...tis geen toermotor maar een sportmotor met een licht vliegwiel...gassen dus...
 
Van wat ik zo gezien heb normaal, viel me niets aan op. Zal wel een foto maken bij het weer monteren :)

Feit blijft dat koud happen niet de standaard is :P

5952519E-76EA-4B6E-8E90-0D2E2DEB4465.jpeg



Gisteren de nieuwe booster opgehaald en gelijk gemonteerd, vandaag motort mee naar het werk genomen. Ik balanceer m'n banden eigenlijk nooit en dit is de eerste keer dat ik dat merk, lijkt wel een hobbelpaard bij 70km/u. Toch nog ff doen :+

Maar goed, de koppeling dus. Werkt weer helemaal perfect, hapt niet meer; ook koud niet. Heeft een ruim 'kruip' deel en het daadwerkelijke aangrijpen is vloeiend en duidelijk. Zou nog een foto van de koppelingskorf maken dus bij deze, hoewel de (m.i. normale) slijtage daar hier dus niets mee van doen heeft.


FD721616-C52F-490D-8896-EF9E93428A24.jpeg3B88A502-362D-4854-A20F-21D486B88A65.jpeg

78C1F292-C41B-4BC2-8886-84A4F50BE66C.jpegDA50AB83-B13F-4670-8ACC-6F20EEBB857C.jpeg
12E59562-88C3-4CF6-9934-500E2C87725C.jpeg7E1B05E8-CD5B-4DD3-BE05-34C75BF5FCAF.jpeg

De booster was wel degelijk wat afgesleten (vooral het binnendeel), maar niet gigantisch. Hij moest vooral vervangen worden vanwege die @$! busjes. De veerring was nog niet echt in de aanliggende stalen plaat gevreten dus dat was de oorzaak ook niet dit keer. Ik denk dat het schoonmaken van de koppelingssproeier het meeste effect heeft gehad, want die zat echt wel aardig dicht.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het weer werkt! Dat happen is dus puur te wijten aan de 3 nokken en zittingen? Het ziet er niet gelijk uit alsof het stroef zou moeten lopen eigenlijk.
 
Bekijk bijlage 1399060


Gisteren de nieuwe booster opgehaald en gelijk gemonteerd, vandaag motort mee naar het werk genomen. Ik balanceer m'n banden eigenlijk nooit en dit is de eerste keer dat ik dat merk, lijkt wel een hobbelpaard bij 70km/u. Toch nog ff doen :+

Maar goed, de koppeling dus. Werkt weer helemaal perfect, hapt niet meer; ook koud niet. Heeft een ruim 'kruip' deel en het daadwerkelijke aangrijpen is vloeiend en duidelijk. Zou nog een foto van de koppelingskorf maken dus bij deze, hoewel de (m.i. normale) slijtage daar hier dus niets mee van doen heeft.


Bekijk bijlage 1399058Bekijk bijlage 1399059

Bekijk bijlage 1399061Bekijk bijlage 1399062
Bekijk bijlage 1399064Bekijk bijlage 1399063

De booster was wel degelijk wat afgesleten (vooral het binnendeel), maar niet gigantisch. Hij moest vooral vervangen worden vanwege die @$! busjes. De veerring was nog niet echt in de aanliggende stalen plaat gevreten dus dat was de oorzaak ook niet dit keer. Ik denk dat het schoonmaken van de koppelingssproeier het meeste effect heeft gehad, want die zat echt wel aardig dicht.


Ik zie duidelijk dat er groeven in je korf zitten.
Hierdoor kunnen de koppelingsplaten niet goed vrijkomen. Die moet je vlakvijlen.
Maar mooi dat het al een stuk beter is.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als jouw, de mijne heeft nu 53000km gereden.
 
Ik zie duidelijk dat er groeven in je korf zitten.
Hierdoor kunnen de koppelingsplaten niet goed vrijkomen. Die moet je vlakvijlen.
Maar mooi dat het al een stuk beter is.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als jouw, de mijne heeft nu 53000km gereden.
Die 'deukjes' (groeven vind ik het niet) zie ik ook natuurlijk, maar ze hebben minimaal effect op de werking van de koppeling. Dat ga je bij elke (alu) koppelingskorf die niet meer nieuw in de doos zit tot op zekere hoogte wel zien :)

Met deze slijtage erin, werkt het ding exact zoals ie dat zou moeten doen... dus je maakt mij niet wijs dat ze een gigantische invloed hebben ;) Welk probleem heb jij precies? Happen? Dan beginnen met de laatste stalen plaat checken op groeven en de sproeier schoonmaken. Dat is alles bij elkaar een uurtje werk en kun je prima thuis :t
 
Die 'deukjes' (groeven vind ik het niet) zie ik ook natuurlijk, maar ze hebben minimaal effect op de werking van de koppeling. Dat ga je bij elke (alu) koppelingskorf die niet meer nieuw in de doos zit tot op zekere hoogte wel zien :)

Met deze slijtage erin, werkt het ding exact zoals ie dat zou moeten doen... dus je maakt mij niet wijs dat ze een gigantische invloed hebben ;) Welk probleem heb jij precies? Happen? Dan beginnen met de laatste stalen plaat checken op groeven en de sproeier schoonmaken. Dat is alles bij elkaar een uurtje werk en kun je prima thuis :t

Dat heb ik allemaal al gedaan, ook al veel onderzoek gedaan. Het enigste wat een beetje hielp is de korf glad vijlen. Mijn korf zag er nog beter uit dan die van jouw, heb geen fotos.
Het is nog niet helemaal goed , als je em in de versnelling doet hoor je een klak geluid en is het net of de motor even weg wil rijden. Hetzelfde als wat jij omschrijft eigenlijk.
Dus als laatste moet toch de clutch booster vervangen worden die 270 euro kostte hé?
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen middag mijn motor verkocht..... Daarom nu te koop:






Het filter en de gear indicator worden morgen opgehaald. De rest is er nog ;-)
 
Dat heb ik allemaal al gedaan, ook al veel onderzoek gedaan. Het enigste wat een beetje hielp is de korf glad vijlen. Mijn korf zag er nog beter uit dan die van jouw, heb geen fotos.
Het is nog niet helemaal goed , als je em in de versnelling doet hoor je een klak geluid en is het net of de motor even weg wil rijden. Hetzelfde als wat jij omschrijft eigenlijk.
Dus als laatste moet toch de clutch booster vervangen worden die 270 euro kostte hé?
Mja dan kom je wel aan dat dure ding toe ja...
 
Vanwege een incidentje is de kuipruit van mijn 990 Adventure overleden. Iemand die iets heeft liggen of een mooie upgrade weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan