KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Watskebeurt? En lichaam in orde?

We reden in Zuid-Spanje op de TET op een soort van onverharde dijkweg. Zaten 2 flinke kuilen in de weg. De eerste gaf een mooie jump, dus voor de 2e ging ik er voor. Maarja, helaas zat daar een waterafvoer in (zo'n betonrand) die door het zand eigenlijk niet zichtbaar was.

Knalde ik dus met het voorwiel tegenaan, sloeg met m'n helm tegen t kuipruit, viel terug in het zadel wat resulteerde in een stuiterende achterkant. Hierdoor had ik de motor niet meer en ging ik aan de zijkant er af. M'n vriendin reed achter me en zag het gebeuren. Ik werd van de motor afgeslingerd die daarna 2x over de kop ging.

Lichamelijk een tijd een zere onderrug gehouden, maar niks ernstigs.

Eindresultaat was m'n jerrycan lek, subframe achterste deel krom, knipperlicht stuk en kuipruitje stuk (pas bij het rechtop zetten). En zoals ik vanmiddag uitgevonden heb dus ook een zekering _O-
 
In de categorie: Nu we toch bezig zijn!

Ik heb nog een paar USB laad unit'jes liggen. Nu wil ik er één of twee van op m'n 990 Adventure bouwen. Echter is mijn ACC 1 groep al wel redelijk aan de limiet van wat je er op moet willen.
Hierom wil ik op de ACC 2 groep verder, maar ik heb zo nog niet op de motor kunnen vinden waar je daar met goed fatsoen op in kunt takken. Weten jullie dat zo waar dat mooi kan?
 
In de categorie: Nu we toch bezig zijn!

Ik heb nog een paar USB laad unit'jes liggen. Nu wil ik er één of twee van op m'n 990 Adventure bouwen. Echter is mijn ACC 1 groep al wel redelijk aan de limiet van wat je er op moet willen.
Hierom wil ik op de ACC 2 groep verder, maar ik heb zo nog niet op de motor kunnen vinden waar je daar met goed fatsoen op in kunt takken. Weten jullie dat zo waar dat mooi kan?

ACC2 stekkertjes zitten op dezelfde plek als de andere volgens mij, ook achter de koplamp.
 
Even ON topic; wat is die 990 SMT toch een dikke fiets. Verveelt (zelfs na 8 jaar) nog steeds niet, heerlijk ge BROAAAPPPt gisteren :)

Nou inderdaad, vorig weekend een ritje gedaan van 500km. En dan stap ik gewoon fris en fruitig af, er is nog steeds geen andere fiets waar ik zo lekker op zit.
Jammer dat er nooit een echte opvolger voor de 990SMT is gekomen.
 
Gister terug gekomen van een weekje vakantie. De SMT heeft het weer perfect gedaan.

yHZzPN1.jpg
 
Kettingspannen:

Het advies van ktm is 7mm tussen brug en ketting (makkelijk te meten met een 7mm boortje).
Dit is een advies bij 17 tands voor en 42 achter neem ik aan.
Ik heb een 16 tands voortandwiel. Ik vind mijn ketting relatief vaak tegen mijn brug klapperen.

Hoe strak zetten jullie de ketting met 16 tands?
 
Kettingspannen:

Het advies van ktm is 7mm tussen brug en ketting (makkelijk te meten met een 7mm boortje).
Dit is een advies bij 17 tands voor en 42 achter neem ik aan.
Ik heb een 16 tands voortandwiel. Ik vind mijn ketting relatief vaak tegen mijn brug klapperen.

Hoe strak zetten jullie de ketting met 16 tands?

Mja, ik zou de 7mm gewoon aanhouden, ik heb ook 16 tands en probeer altijd de ketting goed op te spannen.
 
Kettingspannen:

Het advies van ktm is 7mm tussen brug en ketting (makkelijk te meten met een 7mm boortje).
Dit is een advies bij 17 tands voor en 42 achter neem ik aan.
Ik heb een 16 tands voortandwiel. Ik vind mijn ketting relatief vaak tegen mijn brug klapperen.

Hoe strak zetten jullie de ketting met 16 tands?

Ik zou indien je twijfelt twee personen op jouw motor zetten en dan zorgen dat de ketting nog enige speling heeft, dus niet snoerstrak staat...dat zou voldoende moeten zijn. Vervolgens onbelast afstand meten tot de achterbrug...
 
Eh? Er dient speling te zijn als de brug exact in lijn staat met center tandwiel. Garandeer dat maar eens met 2 man erop..
 
Eh? Er dient speling te zijn als de brug exact in lijn staat met center tandwiel. Garandeer dat maar eens met 2 man erop..

dat klopt. Maar door er met twee man op te gaan zitten zakt de motor ver in, als je dan de ketting dan zodanig spant dat ie strak staat maar niet snoerstrak voorkom je dat teveel kracht op de uitgaande as van de versnellingsbak komt te staan. Daarna onbelast nameten. Ik zou me overigens gewoon houden aan de 7mm opgegeven in het wphb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan