KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

dat klopt. Maar door er met twee man op te gaan zitten zakt de motor ver in, als je dan de ketting dan zodanig spant dat ie strak staat maar niet snoerstrak voorkom je dat teveel kracht op de uitgaande as van de versnellingsbak komt te staan. Daarna onbelast nameten. Ik zou me overigens gewoon houden aan de 7mm opgegeven in het wphb...
Klopt dus niet... :)
Als de achterbrug in lijn staat met de 2 tandwielen, staat de ketting dus op z'n strakst. Als er 2 personen op zitten en de achterbrug zakt voorbij dit punt, staat de ketting dus niet meer op het strakste punt. Als je op dit punt de speling opmeet, heb je de kans dat je de mist in gaat.
Wat je misschien kunt doen, is de motor met een spanband naar de grond (of het achterwiel naar het subframe) trekken tot het punt dat je, te controleren met een lange lineaal, de boel in 1 lijn hebt.
 
Ik meet niet eens. Ik zet de spanning op het oog tussen de 5-7mm. Klapperen van de ketting heb ik weinig last van of ik moet de motor wel erg ver in de toeren laten terug vallen. Ik rij met een 17-43 combi. Als je helemaal geen klapperen wilt dan zul je naar een 17-44 combi moeten. Dan staat de ketting ver genoeg van de achter brug af en heb je hetzelfde effect als een 16-42 combi kwa gearing
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames?),

Voor een nieuwe motor ging mijn voorkeur een tijdje al uit naar de superduke 990 (2008 model). Meerdere test ritjes al gehad en erg fun. Toch neig ik naar de SMT te kijken vanwege dat de motor groter is. Ik ben namelijk 2 meter en stevig gebouwd. Nu ben ik benieuwd wat de verschil is in rijstijl. Ik vrees namelijk dst de SMT te saai is? Iemand ervaring met de twee varianten?

PS: SMT 990 identieke injectie blok als de superduke 990?
 
Heren (en dames?),

Voor een nieuwe motor ging mijn voorkeur een tijdje al uit naar de superduke 990 (2008 model). Meerdere test ritjes al gehad en erg fun. Toch neig ik naar de SMT te kijken vanwege dat de motor groter is. Ik ben namelijk 2 meter en stevig gebouwd. Nu ben ik benieuwd wat de verschil is in rijstijl. Ik vrees namelijk dst de SMT te saai is? Iemand ervaring met de twee varianten?

PS: SMT 990 identieke injectie blok als de superduke 990?

SMT is zeker niet saai! Erg levendige machine, rij nu in de Eiffel (400km/dag) samen met een 1290 SD GT en beide machines doen hier niet voor elkaar onder.
 
SMT is zeker niet saai! Erg levendige machine, rij nu in de Eiffel (400km/dag) samen met een 1290 SD GT en beide machines doen hier niet voor elkaar onder.

O ja, ik ben 1,93 en het zit prima. Maar hangt natuurlijk ook af van lengte benen etc.
 
SMT saai? 😂
Doe eens een proefrit, dan kom je er snel achter😉

Dat vind ik nou net lastig, smt zoeken voor proefrit.

Er zijn niet veel te koop bij dealers en die wachten niet op iemand die een SMT gewoon wilt uit proberen. Willen uiteraard alleen mogelijke kopers erop laten rijden. En om nou te doen alsof...
 
Dat vind ik nou net lastig, smt zoeken voor proefrit.

Er zijn niet veel te koop bij dealers en die wachten niet op iemand die een SMT gewoon wilt uit proberen. Willen uiteraard alleen mogelijke kopers erop laten rijden. En om nou te doen alsof...

Jij bent toch een mogelijke koper?
Gewoon proberen, sommige zaken laten je heus wel een proefrit maken.
 
Staat een smr bij goedhart, is net ingeruild, ff bellen en je kan zo een proefrit maken.

Dit inderdaad. Volgens mij is er geen zaak waar je makkelijker kan proefrijden dan bij Goedhart.

Al 2 keer mee geweest met iemand die wat ging kopen, en 2 keer gewoon een extra motor meegekregen. Want "samen rijden is toch gezelliger".

En alles is al gezegd; Een SMT en saai passen echt niet in 1 zin. Geweldige machine :]
 
Wat je inlevert op agressie krijg je erbij aan wendbaarheid, maar dat alles in kleine marge. Smt is topfiets
 
Inschrijving is niet bouwjaar.
Mooie kans om voor weinig een 950 smr te rijden. Niet opgeld van 15% vergeten, maar vermoed dat je onder 4000 een smr met akra kan bezitten.
Wel even gaan kijken naar de staat.
 
Inschrijving is niet bouwjaar.
Mooie kans om voor weinig een 950 smr te rijden. Niet opgeld van 15% vergeten, maar vermoed dat je onder 4000 een smr met akra kan bezitten.
Wel even gaan kijken naar de staat.

dat is juist mijn punt er staat heel weinig informatie, is wel een beetje een gok dan.
 
Welkom op de domeinen.
Goed inlezen, goed naar staat kijken, kijken of je kmstand kan achterhalen met accu.
Zelfs bij paar gebreken kan je ruim onder marktwaarde kopen en dus (laten) verhelpen.
Beetje gok is het altijd, bij een particulier kopen ook
 
Ik zag gisteren toch echt weer een hele mooie Adventure vanuit Utrecht de A27 op rijden, stukkie bij gereden. 950 of 990, iemand van hier? Echt een zgan oranje.
 
Inschrijving is niet bouwjaar.
Mooie kans om voor weinig een 950 smr te rijden. Niet opgeld van 15% vergeten, maar vermoed dat je onder 4000 een smr met akra kan bezitten.
Wel even gaan kijken naar de staat.

iets meer, 4500 uiteindelijk. mooie prijs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan