KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Even mezelf checken, of jullie hetzelfde idee hebben.
Inlaatspruitstuk gescheurd, welke kleur worden de bougie en de Lambda sonde dan...?
 
Valse lucht via inlaat kan je toch makkelijk testen door met draaiende motor even een klein beetje Remmenreiniger oid rond te inlaatrubbers te spuiten?
 
@Klaas-Marten
Inmiddels weer even bezig geweest. Zelfde idee gehad als jou.
- De O2 sensor met de te hoge waarde is achter. Net als de cilinder met de hoogste druk (minste vacuüm).
- Ik krijg ze niet synchroon gedraaid, volledige uitslag van de stelschroef is niet genoeg Er blijft ca 130 mBar verschil. Of de drukmeters van de KTM kloppen niet (lijkt me stug gezien ze verder wel mooi mee lopen) of er zou toch inlek moeten zijn. Inlaat rubbers zijn al besteld, maarja dat duurt helaas.
- Inmiddels de motor nogmaals gestart. Helaas gaat hij ook nu net als eerst aan de haal, zelfs met de O2 sensors uitgeschakeld. Ik heb nog wel mijn twijfel bij de achterste Lambda sensor, maar ik denk niet dat die de schuldige is van dit probleem.
Je krijgt de synchronisatie dus niet goed? Dan kan eigenlijk alleen maar als er een lek is tussen de cilinders en synchronisatienippels (of hoe je die dingen noemt), dus met een cilinder die echt significant minder vacuum trekt. En daar zitten zo ongeveer alleen je kleppen?
 
IMG_3106[1].JPGIMG_3102[1].JPGIMG_3103[1].JPGIMG_3104[1].JPGIMG_3105[1].JPG

Te koop katvervanger Akra, originele uitlaatset en uitlaatbeschermers/tasmontagepunt (niet op de foto). Uitlaten zijn voor zover ik weet nooit gemonteerd geweest. Tegen elk aannemelijk (maar wel fatsoenlijk) bod. Hoort bij een SMT (2013)
 
Laatst bewerkt:
Originele dempers? Die moet je in de schuur leggen voor als je de fiets inruilt, verkoop je je aftermarket uitlaten los. Zo zijn ze niets waard.
 
Nee zeker waar, hooguit 150 euro. En dan moet je nog leuren en demonteren enzo.
 
:X Ik mag niks zeggen..

De 890 is gewoon een doorontwikkelde 790. De 790 gaat eruit. Eerst platform testen en dan doorontwikkelen. Dat is een beetje wat KTM de laatste jaren doet.

Kijk eens goed naar de voorvork van die 890smt. En dan vooral het voorspatbord.
🕵️‍♂️
 
:X Ik mag niks zeggen..

De 890 is gewoon een doorontwikkelde 790. De 790 gaat eruit. Eerst platform testen en dan doorontwikkelen. Dat is een beetje wat KTM de laatste jaren doet.

Kijk eens goed naar de voorvork van die 890smt. En dan vooral het voorspatbord.
🕵️‍♂️

Waarom mag je niks zeggen ben je een journalist ofzo
 
:X Ik mag niks zeggen..

De 890 is gewoon een doorontwikkelde 790. De 790 gaat eruit. Eerst platform testen en dan doorontwikkelen. Dat is een beetje wat KTM de laatste jaren doet.

Kijk eens goed naar de voorvork van die 890smt. En dan vooral het voorspatbord.
🕵️‍♂️
Het spatbord is een iets grotere versie van die van de 790. Maar het lijkt ook op mijn smt spatbord
 
Goedemorgen lc8 mannen/dames,

Na regelmatig mee lezen toch maar een account aangemaakt. Ik ben Ray uit het Westland en eigenaar van een 2007 Ktm950 sm. Bedankt voor alle gedeelde info alvast💪
 
Hoi allemaal, sinds een paar weken ben ik eigenaar van een SM van 2005. Geen moment spijt van gehad :) ik lees hier ook al even mee.
Het enige wat ik me afvraag is hoe mensen wat bagage meenemen. Want fijne motor als het is komt hij natuurlijk prima tot zijn recht in de bergen. Om daar te komen ben je even onderweg en zal je waarschijnlijk ook ergens willen overnachten. Mijn voorkeur gaat uit naar camperen, maar de huidige opzet van de motor geeft weinig opties tot het meenemen van spullen. Zijn er hier mensen die hier mooie oplossingen voor hebben gevonden?
 
Maar betekent dat de 890 100cc meer cilinderinhoud heeft? (T.o.v. de 790)
Kan ook 90cc zijn, de 790 is 799cc;)
KTM is al geruime tijd de 890 Duke aan het testen. Staan al voldoende plaatjes op het wwweb van Jeremy McWilliams op het circuit op de Duke. En McW gaat echt geen ge-updatete 790 testen. Die testfiets heeft ook instelbare vering en setje Brembo's voor.
Hoeveel cc die wordt...we gaan het zien. De Kawa Z900 is ook een 950 cc...beetje valsspelen mag, wat mij betreft maken ze er gelijk een 990 van...maar da's wellicht te verwarrend8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan