KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Wat moeten ze er dan met de volgende update mee? Elke keer groeit de inhoud weer een beetje, als ze nu gelijk naar 990 springen is het concept mid-size direct weer de prullenbak in. Vind ik met 890 eigenlijk ook wel, maximaal 800cc is dat toch wel. Ik begrijp het wel, 'high-strung' motoren lopen minder schoon dus maken ze hem groter voor hetzelfde vermogen.

Schijtmilieumeuk. Maar goed, tuners halen de milieuzooi er af en dan is het gewoon meer vermogen :+ Ze gaan de komende 10 jaar niet zomaar iets weer 990 noemen denk ik, dat heeft inderdaad teveel associatie met de LC8. Toch een beetje een instituut...
 
Hoi allemaal, sinds een paar weken ben ik eigenaar van een SM van 2005. Geen moment spijt van gehad :) ik lees hier ook al even mee.
Het enige wat ik me afvraag is hoe mensen wat bagage meenemen. Want fijne motor als het is komt hij natuurlijk prima tot zijn recht in de bergen. Om daar te komen ben je even onderweg en zal je waarschijnlijk ook ergens willen overnachten. Mijn voorkeur gaat uit naar camperen, maar de huidige opzet van de motor geeft weinig opties tot het meenemen van spullen. Zijn er hier mensen die hier mooie oplossingen voor hebben gevonden?

2x Givi Dolomiti 36L koffers gebruik ik. Ideaal.
 
Kan ook 90cc zijn, de 790 is 799cc;)
KTM is al geruime tijd de 890 Duke aan het testen. Staan al voldoende plaatjes op het wwweb van Jeremy McWilliams op het circuit op de Duke. En McW gaat echt geen ge-updatete 790 testen. Die testfiets heeft ook instelbare vering en setje Brembo's voor.
Hoeveel cc die wordt...we gaan het zien. De Kawa Z900 is ook een 950 cc...beetje valsspelen mag, wat mij betreft maken ze er gelijk een 990 van...maar da's wellicht te verwarrend8-)

en een 1990 superduke!
 
2x Givi Dolomiti 36L koffers gebruik ik. Ideaal.
Tnx, maar op een adventure is het inderdaad wel iets anders dan een SM. Ik denk dat het misschien wel passend te krijgen is maar vrij prijzig en past ook niet heel erg bij de look van de motor (hoewel ze voor koffers nog best tof zijn). Ik denk eraan om zelf een rekje te (laten) maken waar ik eventueel tassen aan kan hangen (of goed genoeg om niet tegen de uitlaat te laten komen). Mogelijk heeft iemand hier al zoiets gemaakt of zijn er mensen met tips?
 
Hoi allemaal, sinds een paar weken ben ik eigenaar van een SM van 2005. Geen moment spijt van gehad :) ik lees hier ook al even mee.
Het enige wat ik me afvraag is hoe mensen wat bagage meenemen. Want fijne motor als het is komt hij natuurlijk prima tot zijn recht in de bergen. Om daar te komen ben je even onderweg en zal je waarschijnlijk ook ergens willen overnachten. Mijn voorkeur gaat uit naar camperen, maar de huidige opzet van de motor geeft weinig opties tot het meenemen van spullen. Zijn er hier mensen die hier mooie oplossingen voor hebben gevonden?

O.a. Sw Motech heeft een kofferset (zij en top). Versch merken hebben tanktassen. Plek zat. Ik kampeer met zn 2en met een motor (950SMR)...
 
P1010601small.jpg
 
Ik zou gewoon kijken naar een rek dat er voor gemaakt is. Vaak voor ca 150 euro heb je t dan perfect pas. Als je zelf gaat beunen schiet t ook lekker op naar de 100 en meestal net niks.

Koffers zijn op enkele uitzonderingen na veel praktischer dan tassen, zeker bij t kamperen.
 
Kijk of je ergens de beugels van een smt kan krijgen. Die worden nog best regelmatig aangeboden.

Ik heb een paar weken geleden een originele ktm zijtassenset gekocht voor 40 euro.
 
O.a. Sw Motech heeft een kofferset (zij en top). Versch merken hebben tanktassen. Plek zat. Ik kampeer met zn 2en met een motor (950SMR)...
Die was ik online ook tegengekomen maar staan niet meer te koop op de site van de motech. Ik geloof dat de sm markt voor bagage niet zo groot is ofzo. Ik zal nog even verder kijken of ik op eBay oid wat tegenkom.
Bedankt voor de input.
 
Kijk of je ergens de beugels van een smt kan krijgen. Die worden nog best regelmatig aangeboden.

Ik heb een paar weken geleden een originele ktm zijtassenset gekocht voor 40 euro.
Passen die op een sm? Is toch een ander beestje?

Edit, even een vraagje gesteld op de site of deze passen (en waaruit de set bestaat, beschrijving geeft weinig duidelijkheid) CARRIER SYSTEM 990SM - 950/990 Supermoto - Reizen - KTM Onderdelen Straat | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen
 
Laatst bewerkt:

Voor een SMR moet de tank veel vlakker. Maar goed, gisteren nog 310 km met de SMR in de Ardennen gereden, heerlijk die motor, elke bocht een feest, dat gevoel wanneer je een bocht uit accelereert...onbetaalbaar
 
Ik heb nog een setje SMT beugels liggen (origineel voor de tassen), nette staat voor 75 euro voor de set
 
Ik heb nog een setje SMT beugels liggen (origineel voor de tassen), nette staat voor 75 euro voor de set
Nice, maar passen die dan ook op een SM uit 2005? Geen idee of het subframe hetzelfde is maar er zijn nogal wat zaken anders.
 
@trip
Die was ik online ook tegengekomen maar staan niet meer te koop op de site van de motech. Ik geloof dat de sm markt voor bagage niet zo groot is ofzo. Ik zal nog even verder kijken of ik op eBay oid wat tegenkom.
Bedankt voor de input.
Ik heb evt dezelfde 2 koffers en zijrekken als Kire heeft het enige wat je dan zelf maakt is het beugeltje wat op de motor zit. Maar daar zou kire je me kunnen helpen.
Ik verkoop de complete set voor 450 €.
Dus 2 trax zijkoffers en 2 beugels. Evt heb ik ook nog een topkoffer met onderplaat voor je. Maar dan kom je op 600 € uit.

En de beugels passen op de sm want ze hebben dezelfde art. Nr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan