KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Dat is mijn oude SMR ;) (zie mijn avatar)
Ik heb er niet aan gebeund. Ik had ook het originele zadel. Onder de Akra stickers zitten wat plekjes. Nieuwe stickers daar terugplaatsen.
Zo te zijn zijn de carbon beschermkapjes van de uitlaat er ook niet meer. Kentekenplaatverlichting is er niet meer omdat ik het kenteken destijds verhoogd heb. Staat mooier. Hoeveel KM staat er nu op? Ik had hem van 2013 t/m 2015. Ruilde hem in met 21.000 KM. Zelf er 9.000 KM mee gereden.
Zo te zien zijn er ook andere wielen ingedaan. Ik was tweede eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mijn oude SMR ;) (zie mijn avatar)
Ik heb er niet aan gebeund. Ik had ook het originele zadel. Onder de Akra stickers zitten wat plekjes. Nieuwe stickers daar terugplaatsen.
Zo te zijn zijn de carbon beschermkapjes van de uitlaat er ook niet meer. Kentekenplaatverlichting is er niet meer omdat ik het kenteken destijds verhoogd heb. Staat mooier. Hoeveel KM staat er nu op? Ik had hem van 2013 t/m 2015. Ruilde hem in met 21.000 KM. Zelf er 9.000 KM mee gereden.
Zo te zien zijn er ook andere wielen ingedaan.

Wat heb je nu Harry, de 690R nog steeds?
 
Fijn ding zo een SMR, ooit op exact zo een gereden. Erg vet.

Vandaag deze van marktplaats afgehaald. Op LC8.nl een bekende motor.
Bewust terug naar carbs gegaan ipv injectie.

Al in contact met de motorzaak voor nieuwe bandjes en ketting/tandwielen.
Denk de Anakee Adventure en dan 2e set wielen vinden en nopjes erop.
En ander ruitje erop, teveel turbulentie met deze icm mijn lengte.

IGRxZa36hGlg45TZpcuZlIOg.jpg
 
Vanmiddag heb ik weer een 990 smr gekocht, vorig jaar heb ik er ook een gehad waar ik veel aan had veranderd. Dit keer wil ik dat niet doen haha.

Hij zat verborgen onder een laag stof dus even opgepoetst en nu ziet die er weer erg strak uit op de akrapovic stickers na die er bijna af vallen.

Is er iemand die nog een zo goed als nieuw standaard zadel en wil ruilen? Ik vind dat toch iets praktischer dan mijn ergoseat.
Ook lijkt het alsof mijn achtervering verlaagd is ingesteld? Weet iemand of dit ook echt zo is? (Er is flink aangebeunt helaas.)


Bekijk bijlage 1479030
Bekijk bijlage 1479031

Ik vind hem er wel "verlaagd" uitzien, maar misschien vertekent dat met het zadel en zo op de bok. Daarentegen zijn deze dingen natuurlijk direct afgeveerd, dus om het aan te passen moet je schokbreker uit elkaar.
 
Fijn ding zo een SMR, ooit op exact zo een gereden. Erg vet.

Vandaag deze van marktplaats afgehaald. Op LC8.nl een bekende motor.
Bewust terug naar carbs gegaan ipv injectie.

Al in contact met de motorzaak voor nieuwe bandjes en ketting/tandwielen.
Denk de Anakee Adventure en dan 2e set wielen vinden en nopjes erop.
En ander ruitje erop, teveel turbulentie met deze icm mijn lengte.

IGRxZa36hGlg45TZpcuZlIOg.jpg
Dat is nogal een ruit inderdaad... kun je er gemakkelijk een andere op kwijt? De koplampsituatie is wel ff wat anders dan standaard...
 
Dat is mijn oude SMR ;) (zie mijn avatar)
Ik heb er niet aan gebeund. Ik had ook het originele zadel. Onder de Akra stickers zitten wat plekjes. Nieuwe stickers daar terugplaatsen.
Zo te zijn zijn de carbon beschermkapjes van de uitlaat er ook niet meer. Kentekenplaatverlichting is er niet meer omdat ik het kenteken destijds verhoogd heb. Staat mooier. Hoeveel KM staat er nu op? Ik had hem van 2013 t/m 2015. Ruilde hem in met 21.000 KM. Zelf er 9.000 KM mee gereden.
Zo te zien zijn er ook andere wielen ingedaan. Ik was tweede eigenaar.

Onder de akra stickers zitten bij mij geen plekjes, dus ik weet niet of het echt de jouwe is maar zou kunnen haha.

Ik vind hem er wel "verlaagd" uitzien, maar misschien vertekent dat met het zadel en zo op de bok. Daarentegen zijn deze dingen natuurlijk direct afgeveerd, dus om het aan te passen moet je schokbreker uit elkaar.

Normaal zit er nog ruimte tussen de uitlaat en het achterwiel als je van de zijkant kijkt. Maar bij mij is dat niet het geval.
Hoe bedoel je dat de schokbreker uit elkaar moet? Is het niet alleen een kwestie van aan die schijf die boven de veer zit draaien? Ik ga eens even filmpjes zoeken hopen dat het ergens uitgelegd staat. Vind het echt veel minder mooi zo namelijk, hij mist nu de uitstraling dat het een grote supermoto is, lijkt meer een naked bike nu.
 
Heb je dit nou al gecontroleerd dan, je kunt filmpjes en foto's kijken, maar in de handleiding staat precies hoe het werkt zoals eerder aangegeven.

Wiel van de grond, ring terugdraaien met de tool uit de toolset tot de spanning van de veer af is en dan 11mm opdraaien, desnoods tot 13 voor zware last.
1585552244568.png
 
Heb je dit nou al gecontroleerd dan, je kunt filmpjes en foto's kijken, maar in de handleiding staat precies hoe het werkt zoals eerder aangegeven.

Wiel van de grond, ring terugdraaien met de tool uit de toolset tot de spanning van de veer af is en dan 11mm opdraaien, desnoods tot 13 voor zware last.

Ga ik zo snel mogelijk doen, ik heb zelf die tool helaas niet, maar overturn gelukkig wel.
 
Ga ik zo snel mogelijk doen, ik heb zelf die tool helaas niet, maar overturn gelukkig wel.
Ja doe maar niet met een hamer en een drijver, dat is al te vaak gedaan helaas zo te zien :N.

Als het goed is heb je hem dan weer mooi op originele hoogte. (wel belangrijk om de veer onbelast te hebben, dus je zult dan de achterkant even 'vrij moeten hangen' , een paddockstand werkt dan niet.
 
Dat is nogal een ruit inderdaad... kun je er gemakkelijk een andere op kwijt? De koplampsituatie is wel ff wat anders dan standaard...

6 schroefjes ;) Is al vervangen door de oude originele ruit welke blauw is gespoten, in kleur van de motor.

De koplamp is Touratech. Mis helaas het ruitje wat er standaard bij hoort, die wil ik nog zoeken ergens.
Even als een Hepco top koffer. Met de zijkoffers ga ik geen file rijden.
 
Ik heb in een lompe actie 1 van mijn sleutels gebroken. Er zit natuurlijk een transponder in. Heeft iemand ervaring met een andere sleutel bestellen en de transponder over zetten? Nieuwe sleutels zijn ongeveer 130 euro en dat vind ik wel weer veel :P

Ben nog opzoek naar de handleiding die als boekje bij mijn motor hoort, vind het altijd netjes om erbij te hebben. Dus als iemand er nog één over heeft*D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor een aantal auto’s gewoon sleutels besteld en alles omgebouwd. Als je voorzichtig en secuur werkt gaat het goed.

Zal dus afhankelijk zijn van hoe de opbouw is :)
 
Ik heb nu de juiste kabel voor TuneECU en het werkt. Ik wil graag de SAS verwijderen en hier plaatjes opzetten vanmiddag. Wie kan mij exact vertellen hoe ik dit in TuneECU uitschakel? Is dat de SAI? (en hoe zet ik dit dan uit?)

Bvd
 
Bij map edit. Map readen naar je laptop/pc, doen wat ik net zei en dan opslaan op je laptop/pc onder een iets andere naam, dan DOWNLOADEN naar de motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: SMT
Weten jullie nog een site waar een map te downloaden is voor een 2008 smr met akra , kn filter en geen second flies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan