KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Valt of staat met onderhoud, geschiedenis bekend?
Prijs?
Algemene indruk?
Bij normaal gebruik/ warmrijden moet zo'n blok toch makkelijk over een ton heen kunnen?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er hier eigenaren bijzitten met echt hoge km standen.

Blok zelf prima. Van mij gaat dit jaar over de ton.
 
Advertentie ziet er goed uit, zo te lezen best wel wat aan gedaan op een goede manier.
Pilot 4 banden zal pilot Road 4 zijn dus sport/tour, misschien wat meer langere stukken/ ww gereden?
Alhoewel sm, kleine tank??
Gewoon gaan kijken en naast de motor over de centjes praten.
Succes.
 
Advertentie ziet er goed uit, zo te lezen best wel wat aan gedaan op een goede manier.
Pilot 4 banden zal pilot Road 4 zijn dus sport/tour, misschien wat meer langere stukken/ ww gereden?
Alhoewel sm, kleine tank??
Gewoon gaan kijken en naast de motor over de centjes praten.
Succes.
Ga morgen kijken, is van een rijschool eigenaar geweest die hem gebruikte voor plezier trips naar Oostenrijk.
Lijkt mij dat dit beter voor een blok is dan dat het een wheelie fiets was.
Maar was benieuwd of er nog andere aandachtpunten zijn
 
Bij mijn weten niet echt, meest gangbare is volgens mij aangepakt.
Ik vind de prijswel aan de hoge kant, kocht zelf verleden jaar een SMT voor 7500 bij een dealer met 1 jaar garantie, toch al 2 keer terug geweest voor wat kleine dingetjes.
Piepende remmen, nieuwe remblokken achter.
Waterpomp deksel lekte, beetje lak aangevreten, nieuw deksel en pakking.
Storingslampje gaf af en toe een melding, bleek dat er eeweerstandje tussen sas was gefrommeld, ook goed verholpen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200418-151712_Chrome.jpg
    Screenshot_20200418-151712_Chrome.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 8
Even een vraagje, een ktm 990 sm met 52.000 km op de teller is dat veel?
En ik weet dat het een hele algemene vraag is, maar ik ben wel benieuwd wat bij dit soort ktm's een hoge stand is.

Zijn er ook aandachtspunten behalve de pomp?

ik heb vorige week voor 6600,- een 990 sm uit 2008 verkocht met 22.000 km op de teller inclusief modernere akrapovic evolution, handvatverwarming, oberon, swingarm en subframe zwart gecoat, dealer onderhouden met bonnen. ding was echt zo goed als nieuw.
Ter referentie.
 
Deze zijn er ook, heb ik zelf ook maar destijds bij Touratech gekocht. Zelf gespoten, maar dat slijt er natuurlijk wel een beetje af.
Grappig genoeg slijt het frame zelf totaal niet*, dus waarom zou je dat doen? :P


*M'n Adv doorstaat toch al een slordige ton de allroad laarzen. Die lieve straatlaarsjes van de meeste mensen doen echt niet meer schade :+
 
Ik heb de frame protectors ook. Geen nut, wel cool.
 

Bijlagen

  • 20190909_092024.jpg
    20190909_092024.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 13
ik heb vorige week voor 6600,- een 990 sm uit 2008 verkocht met 22.000 km op de teller inclusief modernere akrapovic evolution, handvatverwarming, oberon, swingarm en subframe zwart gecoat, dealer onderhouden met bonnen. ding was echt zo goed als nieuw.
Ter referentie.
Zojuist testrit gedaan en eigenlijk heel erg blij mee, rijdt erg goed en bij langzamer rijden gewoon een versnelling hoger gaat prima.
Nog 500 van de prijs afgegaan dus 5400,-
Enige wat ik me afvraag is of rijden zonder kat en lambda sonde in het buitenland is toegestaan?
 
Is ''toegestaan'' niemand gaat het zien of controleren. Als jij een CE gekeurde uitlaat en DB killers hebt heb je het dik voor elkaar.
Ik rij met kat omdat hij anders wel erg luid is.
 
Is ''toegestaan'' niemand gaat het zien of controleren. Als jij een CE gekeurde uitlaat en DB killers hebt heb je het dik voor elkaar.
Ik rij met kat omdat hij anders wel erg luid is.
Ja de hele akra set is E keur, dus dan zit het wel goed.
Zal natuurlijk pas echt gaan spelen als je al aan de kant staat, dan zullen ze wel weer hun best doen om alles te vinden.
 
Waar is dat?
Ziet er erg mooi uit daar!
Afgelopen september op de passo sella.
Was prachtige dag met eerste sneeuw.

Zou dit jaar weer gaan, maar ben bang met het C virus dat het niks gaat worden.

Af en toe maar foto's kijken...
 

Bijlagen

  • 20190909_122124.jpg
    20190909_122124.jpg
    1 MB · Weergaven: 5
Eh nee. In het buitenland sowieso niet echt als je geen enorm kabaal bij je hebt.

Ik heb afgelopen jaren best wat reizen en uitstapjes gemaakt op de motor waarbij ik niet 1x onterecht of lullig ben aangehouden.
1x 10 dagen en 1x 4 dagen in Nepal niks (1x te hard in Nepal, 120 ipv 60, wel terecht dus).
6 weken retourtje vanaf hier naar Marokko en gedeeltelijk terug, niks.
Maand Thailand, niks.
Tig uitstapjes naar Duitsland, niks.

Ik ben wat dat betreft een echte KTM rijder, bijna altijd aan het gas hangen, flink doorrijden enz enz. De motor is niet te luid, maar zeker niet stil.
 
Wel tof om met zo'n beest tussen de enduro's te rijden! zullen wel paar lastige stukken tussen zitten in de bosjes? je bent immers ietsje groter dan de anderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan