Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vorige rit opeens een autopilot functie (motor gaf gas zonder dat m’n rechterhand bewoog) op mijn 990 SMT. Das best bijzonder voor een KTM en zeker vervelend. Even stoppen, opnieuw starten en daarna ging het aardig.
Vandaag zelfde euvel en maar eens de 15-minuten reset geprobeerd. Daarna half uur gereden en lijkt opgelost.
Iemand vergelijkbare ervaringen?
Da's toevallig.Vorige rit opeens een autopilot functie (motor gaf gas zonder dat m’n rechterhand bewoog) op mijn 990 SMT. Das best bijzonder voor een KTM en zeker vervelend. Even stoppen, opnieuw starten en daarna ging het aardig.
Vandaag zelfde euvel en maar eens de 15-minuten reset geprobeerd. Daarna half uur gereden en lijkt opgelost.
Iemand vergelijkbare ervaringen?
Da's toevallig.
Ik had het bij mijn 2012 990smt laatste rit ook. Motor remde niet echt af bij gas los. Toen ik bij het eerste beste stoplicht stil ging staan, liep ie 3000rpm stationair. Na keer aan en uit zetten was het over.
Heb begrepen dat er een stationair motortje op zit die wel eens stuk gaan. Ga dat eens proberen uit te zoeken.
Dit heb ik ook. Hoe kouder het is hoe meer hij dit heeft. Apart detail is dat hij het alleen in de versnellingen heeft en dat hij in de vrij keurig terug loopt. Zodra ik hem in een versnelling zet loopt hij weer op.,
Stationair stappenmotortje had er niks mee te maken. Die heb ik nl in Tune-Ecu uitgeschakeld gehad en bleef hij gewoon zo hoog lopen.
Ik heb het idee dat het in de TPS zit. Die geeft in de kou wat hoge waarden (hoger dan toen ik hem ingesteld had bij 20 a 25 graden). Verklaart mij echter niet dat hij zo hoog blijft lopen.
Wat ik er verder aan gedaan heb.
- Beide inlaatrubbers vervangen.
- Beide slangetjes naar de MAP sensoren vervangen (de map sensoren wil ik sws nog vervangen). Hier leek het probleem destijds te zitten en het is ook lang weg geweest. Tot de kou weer.
- TPS had ik daarvoor al vervangen om slecht lopen onderin (wegvallen etc bij bepaalde gasstanden). Dat heeft het een lange tijd (retourtje Marokko) goed gedaan.
- De map tijdelijk aangepast gehad zodat hij altijd naar de gasstand kijkt ipv de MAP sensoren (je kunt het overname moment tussen de maps instellen). Toen was het ook volledig weg.
- 02 sensoren uitgeschakeld gehad, bracht geen verandering (iets andere loop, maar probleem bleef gelijk).
- SAS heb ik lange tijd uit.
- Is ook pas een tijd gekomen nadat ik het onderlangse GPR uitlaat systeem had gemonteerd. Niet het gevoel dat het daarmee te maken had.
Mooi, dan trek ik de pomp er tussenuit en komen er verse remleidingen op
Als mijn SMT een paar dagen stil staat heb ik nagenoeg geen druk op mijn koppeling, paar keer knijpen en alles weer oké.
Onder het rijden merk ik eigenlijk niets.
Iemand suggesties?
Zie: KTM 950/990 Adv UNDERSEAT TANK
Je kan ook de huidige remleidingen gebruiken, je moet ze alleen netjes omleiden. Heb ‘t ook gedaan en werkt prima. Kan je ook eventueel makkelijk de boel weer terugbouwen.
Wist niet dat dit bestond... ook voor de 950SM (SE). Helaas niet meer gevoerd... Misschien nog iemand een exemplaar voor een SE liggen...?