KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ben ik bij mijn 950 SM ook ooit achter gekomen... maar gelijk een hele nieuwe achteras er in gestampt, was niet duur. Mijne was nog niet gebroken, had alleen een scheur.

en reden? Tjah, oude eigenaar die misschien iets te enthousiast heeft aangedraaid oid? Geen idee.
 
Mijn schakel probleem kwam inderdaad door te oude olie in koppelingsysteem..
Slave was nog prima inorde dus schoon gemaakt goed in het vet gezet. Wel was het kogeltje al op 1 plek beetje ingesleten.

Toen de master leeg gezogen ( zaten echt dikke klodders en drap tussen de olie. Master schoongemaakt met wattenstaafjes en verse in dit geval nieuwe blood van magura erin (had al besteld voordat ik de tip van goedkope olie zag)
Overigens was hij door de dealer niet met blood (rood) maar door een blauwe ollie afgevuld.

Het erin klatsen van vrij naar 1 is nog wel iets aanwezig maar lang niet zo als eerst. Helaas nog wel iets zwaar tussen de 4 en 5 😑
Denk dat ik een vork krom heb gedrukt.🤔😥
 

Bijlagen

  • 20200514_113352.jpg
    20200514_113352.jpg
    608,7 KB · Weergaven: 13
  • 20200514_121344.jpg
    20200514_121344.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 13
  • 20200514_121215.jpg
    20200514_121215.jpg
    842,5 KB · Weergaven: 13
  • 20200514_124905.jpg
    20200514_124905.jpg
    605,8 KB · Weergaven: 13
  • 20200514_121500.jpg
    20200514_121500.jpg
    977,1 KB · Weergaven: 20

Hi Kleynveldt,
Heb ff de video van Rade bekeken, maar de vulopening komt inderdaad achter het zadel terecht, onder (bij mij) de bagageplaat. Dat gaat helaas niet werken voor mij. Tnx voor het meedenken en de foto!
 
Heren, heeft iemand hier nog een paar originele Ktm spiegels voor mij liggen waar ie vanaf wil? Ik hoor het graag...
 
Heren, heeft iemand hier nog een paar originele Ktm spiegels voor mij liggen waar ie vanaf wil? Ik hoor het graag...

ik heb nog van die ronde 'micky mouse' dingen. Ik wil ze binnenkort vervangen voor wegklapbare, maar heb nog niets op het oog wat een beetje normale prijs heeft (geen Double Take prijzen :N) Zitten op een 990 Adventure.

Mijn 990 is ondertussen na 3 weken klussen en wachten op onderdelen geschikt voor het betere werk. Her en der wat gewicht verloren door het verwijderen van de ABS, remmerij en een enkele demper. Overstap van K60 Scouts naar Anakee Wilds is ook een beter stap, een pak meer grip op het onverhard :Y


2020-05-23,11.01.18.jpg
2020_0522_16240300.jpg
2020-05-23,11.02.06.jpg
 
Nice! Enig idee hoeveel gewicht je kwijt bent en merk je dat tijdens het rijden?

Hoe doen die Anakees het? Veel verbetering in het zand?
 
ik heb nog van die ronde 'micky mouse' dingen. Ik wil ze binnenkort vervangen voor wegklapbare, maar heb nog niets op het oog wat een beetje normale prijs heeft (geen Double Take prijzen :N) Zitten op een 990 Adventure.

Mijn 990 is ondertussen na 3 weken klussen en wachten op onderdelen geschikt voor het betere werk. Her en der wat gewicht verloren door het verwijderen van de ABS, remmerij en een enkele demper. Overstap van K60 Scouts naar Anakee Wilds is ook een beter stap, een pak meer grip op het onverhard :Y


Bekijk bijlage 1503782Bekijk bijlage 1503783Bekijk bijlage 1503784
ziet er heel goed uit zo! Ik heb was even benieuwd die kentekenplaat verhogen heb je het origineel verzaagd of is dit zo te bestellen? Lijkt zo veel mooier! In die van mij heeft de vorige eigenaar helaas een verslavingsveer gezet, die staat nu in de hoogste stand maar mij nog niet hoog genoeg. Ik heb hem het liefst zo hoog als een R staan maar dat kan technisch gezien volgens mij niet met een “gewone” adventure.
 
Verslavingsveer _O-

Nee er zit een fysieke begrenzing in de veer van de normale adventure. Je kunt hem wel laten ombouwen, maar dan moet voor natuurlijk ook en heel goedkoop is het niet :)
 
ik heb nog van die ronde 'micky mouse' dingen. Ik wil ze binnenkort vervangen voor wegklapbare, maar heb nog niets op het oog wat een beetje normale prijs heeft (geen Double Take prijzen :N) Zitten op een 990 Adventure.

Mijn 990 is ondertussen na 3 weken klussen en wachten op onderdelen geschikt voor het betere werk. Her en der wat gewicht verloren door het verwijderen van de ABS, remmerij en een enkele demper. Overstap van K60 Scouts naar Anakee Wilds is ook een beter stap, een pak meer grip op het onverhard :Y


Bekijk bijlage 1503782Bekijk bijlage 1503783Bekijk bijlage 1503784

Cool!
Kun je wat meer vertellen over de uitlaat conversie? Is dit de Rotweiler?
 
Mijn schakel probleem kwam inderdaad door te oude olie in koppelingsysteem..
Slave was nog prima inorde dus schoon gemaakt goed in het vet gezet. Wel was het kogeltje al op 1 plek beetje ingesleten.

Toen de master leeg gezogen ( zaten echt dikke klodders en drap tussen de olie. Master schoongemaakt met wattenstaafjes en verse in dit geval nieuwe blood van magura erin (had al besteld voordat ik de tip van goedkope olie zag)
Overigens was hij door de dealer niet met blood (rood) maar door een blauwe ollie afgevuld.

Het erin klatsen van vrij naar 1 is nog wel iets aanwezig maar lang niet zo als eerst. Helaas nog wel iets zwaar tussen de 4 en 5 😑
Denk dat ik een vork krom heb gedrukt.🤔😥
Magura royal blood is blauw.

Ik weet niet hoe het bij de 9x0 serie zit, minerale of remolie in de koppeling?
 
Ik wil een USB aansluiting op mijn stuur (SMT) maken om mijn telefoon aan op te kunnen laden. Is er ergens een punt waar ik deze het best op aan kan sluiten of het beste een draad naar de accu trekken?
 
Nice! Enig idee hoeveel gewicht je kwijt bent en merk je dat tijdens het rijden?

Hoe doen die Anakees het? Veel verbetering in het zand?

Vergeleken met de K60 Scouts doen ze het echt veel beter. Voei/merkbaar meer grip en veel meer controle met driften in de bocht :Y Ik zal hem straks even op de weegschaal zetten, ben wel benieuwd wat hij nu ongeveer weegt.

ziet er heel goed uit zo! Ik heb was even benieuwd die kentekenplaat verhogen heb je het origineel verzaagd of is dit zo te bestellen? Lijkt zo veel mooier! In die van mij heeft de vorige eigenaar helaas een verslavingsveer gezet, die staat nu in de hoogste stand maar mij nog niet hoog genoeg. Ik heb hem het liefst zo hoog als een R staan maar dat kan technisch gezien volgens mij niet met een “gewone” adventure.

Ik heb het originele spatbord verzaagd. Ik heb online wel een ander spatbord met klein achterlicht gevonden maar was gelijk in carbon en 180 euro ongeveer. Ik moet nog een kleiner achterlicht binnenkregen en dan komt de plaat nog iets hoger te zitten.

Cool!
Kun je wat meer vertellen over de uitlaat conversie? Is dit de Rotweiler?

Ik heb de originele om laten lassen van een 2 in 2 naar een 2 in 1.

97998967_3641972265878462_5110181122759720960_o.jpg
99136407_3641972429211779_4884324155761098752_o.jpg
98185272_3641972565878432_6052396458152296448_o.jpg
97750379_3641973895878299_8313610487963058176_o.jpg
 
Korte update, hij is nu 202 kg met zo'n 3-4 liter benzine erin. Reservelampje ging 5 km geleden aan, geen idee hoeveel reserve er dan nog in zit :)

Mijn streven was sub-200 kg met vloeistoffen maar excl. benzine. Ik zal straks even een lijst maken met de aanwezige modificaties.
 
Nog even een speclijstje:
Michelin Anakee WIlds
Rechter remklauw + schijfrem verwijderd (standaard master op stuur gehouden)
ABS verwijderd & nieuwe korte stalen remleidingen geplaatst
Hoog voorspatbord
Voorvorkbeschermers
12v USB adapter achter de koplamp voor de tablet
Rammount op dashboard
Stuurverhogers
Samsung Tab Active navigatie
2-1 Leovince SBK uitlaat
Oberon koppelingslave
Ingekort spatbord achter
ITG luchtfilter met baseplate
SAS verwijderd
Handvatverwarming
Bijrijders handvatten en voetsteunen verwijderd.
Middenbok verwijderd
Plastic kappen uit de voorkappen verwijderd


Nice! Enig idee hoeveel gewicht je kwijt bent en merk je dat tijdens het rijden?

Hoe doen die Anakees het? Veel verbetering in het zand?

Veel meer grip dus zoals ik aangaf. Het leek allemaal een stuk soeper te gaan met rijden, dus dat kan aan het lagere gewicht liggen maar ik kan niet zo zeggen wow wat rijdt hij 100x beter. Hij voelt in ieder geval wel stabieler en fijner aan voor het korte stukje dat ik heb gereden. Binnenkort pak ik hier de TET vlakbij huis eens richting het zuiden om een beetje in te komen en daarna weer eens naar Brabant of Drenthe voor het zand.

Nu doorsparen voor een stuurdemper, een andere stuur zodat de stuurverhogers eraf kunnen, nieuwe kleding, en en en en :+
 
Vergeleken met de K60 Scouts doen ze het echt veel beter. Voei/merkbaar meer grip en veel meer controle met driften in de bocht :Y Ik zal hem straks even op de weegschaal zetten, ben wel benieuwd wat hij nu ongeveer weegt.



Ik heb het originele spatbord verzaagd. Ik heb online wel een ander spatbord met klein achterlicht gevonden maar was gelijk in carbon en 180 euro ongeveer. Ik moet nog een kleiner achterlicht binnenkregen en dan komt de plaat nog iets hoger te zitten.



Ik heb de originele om laten lassen van een 2 in 2 naar een 2 in 1.

Bekijk bijlage 1504121Bekijk bijlage 1504122Bekijk bijlage 1504123Bekijk bijlage 1504124
Mooi stukkie werk!
 
Ik wil een USB aansluiting op mijn stuur (SMT) maken om mijn telefoon aan op te kunnen laden. Is er ergens een punt waar ik deze het best op aan kan sluiten of het beste een draad naar de accu trekken?

Onder je stuur zit een kapje. Bij je balhoofd. Daar achter kun je bij je lampjes van koplamp.
Daar zitten 2 stekkertjes. 1 constante plus en 1 geschakelde plus.
Mijn handvatverwarming zit erop zonder aanpassing van zekering of bedrading dus kan best wat hebben.
 
Welke uitlaat zit er dan op? Nog effect op power of geluid? Zou verwachten dat er wat aan de afstelling moet eorden gedaan nu...

Leovince SBK demper zit erop. qua vermogen merk ik niet veel. Misschien meetbaar op de testbank als ik dit voor en na aanpassing had gedaan maar de 990 heeft al power zat :Y Afstelling wil ik binnenkort wel even laten checken. Er zit al een andere mapping in, maar ik zoek nog een testbank die ook overweg kan met TuneEcu maar ik kan in de buurt van Arnhem/Apeldoorn zo even niets vinden. Anders naar Ritzen in Weert of Frederiks in Goes maar dat moet ik nog even bekijken. Merk geen problemen met doortrekken in ieder geval, ook geen schokken met continu gas op een vaste snelheid of overmatge benzinegeur uit de uitlaat (al zegt dit natuurlijk niet veel).
 
Voor de koppeling olie discussie.
Ik gebruik hetzelfde Motorex 75 spul als de garage. Destijds 27 euro voor een liter betaald. Nu zit ie op 32 euro.
Wel duurder dan imitatie (waar ik totaal niet bang voor ben), maar voor t prijsverschil viel t nu wel mee. Gelijk voor t leven genoeg.
 
Moet nog steeds wennen aan die prijzen komende van oude motoren die 'gewoon' simpele half-syntheet lusten a 30 euro per 4 liter :) Heb nu voor Motul 7100 gekozen om de prijs nog enigszins fatsoenlijk te houden :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan