KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik vind van de Adventure wel een serieus nadeel dat ie geen 10w40 lust.

Buiten de prijs. Probeer in bijvoorbeeld Erfoud, Marokko maar eens een busje 10w60/15w50 te krijgen als je oliezeef deksel pakking besluit te gaan lekken...
 
Ik vind van de Adventure wel een serieus nadeel dat ie geen 10w40 lust.

Buiten de prijs. Probeer in bijvoorbeeld Erfoud, Marokko maar eens een busje 10w60/15w50 te krijgen als je oliezeef deksel pakking besluit te gaan lekken...

Dat is zeker ook een nadeel inderdaad.
 
Het lijkt erop dat mijn smt990 een beetje olie 'zweet'. Ik merk na een ritje dat er wel wat dunne olie aan de de olietank zit. Geen plasjes of zo iets.
Iemand een idee hoe dit kan?
 
Het lijkt erop dat mijn smt990 een beetje olie 'zweet'. Ik merk na een ritje dat er wel wat dunne olie aan de de olietank zit. Geen plasjes of zo iets.
Iemand een idee hoe dit kan?
De boel een keer goed schoonmaken en dan traceren waar het vandaan komt.
Kan van alles zijn, zwaartekracht en rijwind slingeren warme olie overal heen dus echt eerste even schoon beginnen!
 
Na een aantal jaren van afwezigheid toch weer terug.
alle dealers afgegaan of ze toevallig nog een overjarige SMR hadden staan.
kwam ik bij een Duitser in zijn garage terecht.
een 2010 990 SMR in nieuwstaat met 3900 km.
tot 2017 ieder jaar voor een beurt naar de dealer geweest.
40EFD12E-E259-4F90-A250-1E114E6A04B9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ronald! Leuk dat je terug bent, en met een onwijze beauty van een fiets!
Ik ben altijd lc8 blijven rijden, maar nu motorloos door corona
 
Dank je.
Heb alle 150 pagina`s terug gelezen.
Ben redelijk op de hoogte.
De laatste van je is weer ten prooi gevallen aan het dieven gilde.
 
Na een aantal jaren van afwezigheid toch weer terug.
alle dealers afgegaan of ze toevallig nog een overjarige SMR hadden staan.
kwam ik bij een Duitser in zijn garage terecht.
een 2010 990 SMR in nieuwstaat met 3900 km.
tot 2017 ieder jaar voor een beurt naar de dealer geweest.

Dat is een échte...🖒...2010/2011 model zijn er maar 150 origineel Nederlandse toegelaten...een verzamelaarsobject...
 
Ja, denk ook niet dat er nog veel te vinden zijn met zo weinig kms.
vandaag bij de RDW geweest.
BPM formulier op de post gedaan.
Nog een week of twee wachten op de gele plaat, dan kunnen we weer gaan oefenen.
Toch een jaar of 4 niet gereden.
6E483A80-4FFB-45BB-A994-D143D03F6E80.jpeg
 
Ik ga jullie niet verlaten, maar ga wel wisselen :D

 
Ik heb op mijn SMT wat last van roestige boutkoppen van carosserie, remklauwen, motorblok etc. Geen porem :P.

heeft iemand ervaring met RVS/Aluminium vervangingssets?

mij lijkt aluminium erg zwak materiaal eerlijk gezegd.
 
Originele bouten zijn best prijzig, ik heb bij rvspaleis.nl vervangingsbouten besteld en scheelde een vijfde van de prijs. Moet je wel handmatig alles opmeten en bestellen.
 
Wat monteer je dan terug? Staal?
Het frame is van een staallegering, zal wel iets met chroom erin zijn. Stalen boutjes werkt prima. Of, als je wil posen, Titanium kan altijd (geen galvanische corrosie met wat dan ook). Goud en zilver ook, maar die hebben verder niet echt de gewenste eigenschappen.
 
Ok, heb ik het goed gedaan bij de vervanging van de bouten van de voetsteunen : )

Van die M8 verzonken inbusbouten heb ik er nog een paar liggen als iemand die zoekt (in zwart).
 
Het frame is van een staallegering, zal wel iets met chroom erin zijn. Stalen boutjes werkt prima. Of, als je wil posen, Titanium kan altijd (geen galvanische corrosie met wat dan ook). Goud en zilver ook, maar die hebben verder niet echt de gewenste eigenschappen.
Zolang je een fatsoenlijke anti seize pasta gebruikt kan je prima rvs boutjes gebruiken.
En ook bij titanium is dat erg belangrijk, potentiaal verschil tussen alu en titanium is groter dan bij vele soorten rvs en alu dus juist met die combi heb je snel galvanische corrosie.
 
Wat monteer je dan terug? Staal?

RVS en dan gemonteerd met wat koperpasta. Zijn niet de meest bijzondere boutjes. Bijvoorbeeld voor de montage van het middenconsolebakjedingklephouder en die zes die normaliter zitten op de plek van de handvatbeugels achterop. Die vier bovenop het achterplastig krijgen binnenkort lusjes zodat ik hier een Kriega-tas op kan vastbinden :Y

Zadel krijgt binnenkort ook een nieuw dek, moet alleen nog even inspiratie opdoen. Morgen naar een wrapper om te kijken of de KTM moet gewrapt kan worden *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan