KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Zal me hier even melden, heb sinds kort ook een trotse eigenaar van een KTM met LC8 :) Motor is een KTM 990 Adventure S uit 2008 met 49k op de teller:
20200614_193009.jpg
 
Mooie fiets, daar krijg je geen spijt van.
Vraagje over je tank; is die zo gespoten of is het materiaal gepolijst?
Ik vraag dit omdat hij bij mij een mat uiterlijk heeft en ik wel meer van deze blinkende varianten tegenkom.
Is inderdaad een glimmende tank vanaf 2011. Deze is van 2012. Spijt krijg ik er zeker niet van. Is het 3e seizoen dat ik hem heb en ben hem nog niet zat. Hij rijdt weer top na het beurtje.
 
Alweer een bandenvraag?! Jazeker!

Iemand ervaring tussen de Mitas E-07 (of lijkende dezelfde Dakar versie) en de Heidenau K60 Scout?

De K60 is goed bevallen, maar was benieuwd of iemand de E-09 specifiek aanraad.
 
In de rij van kleine klusjes net even:
- Voorrem olie verwisseld.
- Handvat opnieuw gelijmd, hopen dat het deze keer wel vast zit na 8 uur drogen.
- Voetrem pedaal zit speling op. Losgemaakt, is de hele pushrod uitgelubberd. Iemand nog zo'n ding (semi) nieuw liggen? Zo niet bestel ik hem natuurlijk even, maar help er liever iemand van af. Ook ivm Corona levertijd.
e650e1c5-5b5d-4799-9911-e8bd95e1be03.jpg
 
Alweer een bandenvraag?! Jazeker!

Iemand ervaring tussen de Mitas E-07 (of lijkende dezelfde Dakar versie) en de Heidenau K60 Scout?

De K60 is goed bevallen, maar was benieuwd of iemand de E-09 specifiek aanraad.
Ik vind de scouts echt te glad met regen. Ook in blubber zijn ze snel verzadigd en lossen ze slecht.
Mijn favo band tot nu toe voor allroad is de tkc80 maar dan moet je wel bereid zijn om wat vaker de boel te vervangen.
 
Ik vind de scouts echt te glad met regen. Ook in blubber zijn ze snel verzadigd en lossen ze slecht.
Mijn favo band tot nu toe voor allroad is de tkc80 maar dan moet je wel bereid zijn om wat vaker de boel te vervangen.

Die zit er nu op. Slijt met mijn rijstijl te hard. Wel een fijne band al neem ik m niet snel weer. Ik reis er ook mee en dan zijn ze voor m'n bestemming op. Verder loost hij ondanks het profiel erg slecht in de drek, waar de K60's het opgegeven doet deze band het ook zegmaar.

Voor nu zit ik even in de K60/e-07 klasse te kijken, andere smaken daarin mogen natuurlijk ook.
 
Grip in de regen van de K60 vind ik voldoende. Beter dan de TKC80.

Anakee wilds gaan er de volgende keer dat er grof profiel onder moet op.

Toepassing zal voor nu veelal woon-werk (vooral niet regen dagen) en stukken TET zijn. De K60 voldeed daar eerder prima aan, maar was benieuwd of er nog rek/concurrentie in die klasse zit die een vergelijkbaar of beter compromis heeft.
 
Grip van de K60 Scouts op de tet is echt ondermaats van het voorwiel. Zelfs met aflaten van druk verlies je grip op meest gekke plekken.


Op asfalt/snelweg zijn ze wel fijn. Door weer en wind 15k gereden zonder problemen.

Een combinatie van een K60 scout achter en iets met meer grip voor zou een betere combi zijn.
 
Grip van de K60 Scouts op de tet is echt ondermaats van het voorwiel. Zelfs met aflaten van druk verlies je grip op meest gekke plekken.


Op asfalt/snelweg zijn ze wel fijn. Door weer en wind 15k gereden zonder problemen.

Een combinatie van een K60 scout achter en iets met meer grip voor zou een betere combi zijn.

Die ervaring komt mij wel bekend voor. Aanrader voor een lang meegaande band met wat meer grip voorop?
 
Niet in verdiept eigenlijk, maar dat komt omdat ik van 260km per dag terug ben gegaan naar nagenoeg 0. Op een af toe werkgerelateerde rit.


Kan ik hier iemand met een 9x0 adventure interesseren in een kofferset? In goede staat verkerende kofferset met rek voor de KTM 950 / 990 Adventure.

De koffers zijn van Konvoi, 40 liter en het rek van SW Motech.

Gebruikt, maar in goede staat. Niet scheef of zwaar beschadigd. Op het rek wat roest op twee beugels maar niets wat een spuitbus niet op kan lossen.

Staan op MP voor 400 maar ze mogen hier voor een LC8 prijsje weg van 350 euro :Y Meer foto's: ≥ Aluminium kofferset met rek voor KTM 950/990 adventure - Accessoires | Koffers en Tassen - Marktplaats.nl

IMG_20200618_164648.jpg
IMG_20200618_164703.jpg


Voor de TET 'ers heb ik ook nog een tablet met rammounthouder, die mag voro 130 euro van de hand.
Een Samsung Active 8.0 tablet. Zeer geschikt voor de TET en uitgebreid getest.. waterdicht en shockproof en blijft ook zitten bij vallen. Zelf getest
😂

Kale tablet met Rammount houder voor de tablet - €130 euro.

Dit is de rammount houder: https://www.emounting.nl/ram-mount-x-grip-universal-7-inch-tablet-houder-un.html

105291872_3008710005833406_8437231027334820813_n.jpg

104969518_3008709892500084_8866748834367125993_n.jpg
 
Hmm had twee weekjes eerder gekomen met die kofferset _O-



Net een eigen oplossing met Peli's geknutseld :)

308749C4-790C-4A3A-BF7D-E2D2E2AB81B8.jpeg9DF41408-ED42-45D3-9C81-9CFCCDF68EE5.jpeg


Wat daar dan wel weer tof aan is, is dat ik ze er af kan halen en dan gewoon met twee rolkoffertjes naar het gasthaus _O-
 
Alweer een bandenvraag?! Jazeker!

Iemand ervaring tussen de Mitas E-07 (of lijkende dezelfde Dakar versie) en de Heidenau K60 Scout?

De K60 is goed bevallen, maar was benieuwd of iemand de E-09 specifiek aanraad.

Hier de e07+.
Prima voor zand/gravelweg, diep zand of modder nog niet geprobeerd. Ik verwacht daar ook geen problemen want het profiel is open genoeg.
Nu zo'n 5k mee gereden, waarvan 90% asfalt. Ziet er naar uit dat er makkelijk nog 5k bij kan.

Minder goed in natte omstandigheden, wil nog wel eens een stapje opzij zetten als je te gretig bent op het gas.

YouTube kanaal Mototrek beschreef hem als een band die nergens in uitblinkt, maar gemiddeld presteert in elke omstandigheid. Daar ben ik het mee eens.
 
Goedemiddag!

vanmiddag helaas een schuivertje gemaakt en wat materiele schade opgelopen... (toch een bevestiging dat goede kleding zéér belangrijk is :})

ik ben op zoek naar een andere passagiers voetsteun rechts ( Part nr: 625 03 049 000) en de plastic kap waar de handvatten voor de passagier aan zitten (part nr: 625 08 018 000)

Heeft iemand of weet iemand waar ik deze onderdelen kan bestellen?
Kan ze namelijk niet zo snel vinden op de ktm shop...

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan