KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Die oranje dashboardjes is toch een stuk DNA dat KTM nu kwijtgeraakt is..
Vond vooral de combinatie van de gescheiden tellers en kleur leuk op m'n ouwe 950Adv.

Tegenwoordig lijken fabrikanten elkaar de loef te willen afsteken met zo fancy mogelijke dashboards/TFT screens. Ik heb ook nog een BMW Scrambler met enkel een snelheidsmeter en wat dagtellers en ik mis eigenlijk niks ;)
 
Ik heb een GEN 1 1290 GT, met analoge toerenteller en LCD schermpje.
Kreeg een GEN 2 mee, met tabletdashboard, dacht wow dat gaat iets zijn.
Basically gewoon exact hetzelfde, layout, menus, bediening, functies, .... weergegeven op een schermpje.
Nuttig...
 
Staat bij mij ook in de planning! Ik lees graag jouw bevindingen
Net opgehaald. Nog niet gereden, maar zit lekker en staat mooi. Kommer motors kootwijkerbroek. €205 voor de geïnteresseerden.

Kuil weg en daarmee zo'n 3,5 cm hoger op het laagste punt en 5 cm hoger ietsje naar achteren en mogelijkheid om hele zadel te gebruiken.
 

Bijlagen

  • 0B382A7C-E543-4E0E-9B3A-980061F04CFD.jpeg
    0B382A7C-E543-4E0E-9B3A-980061F04CFD.jpeg
    404,2 KB · Weergaven: 16
  • 898F3443-A9B8-4DBA-9684-82ABADEB9A47.jpeg
    898F3443-A9B8-4DBA-9684-82ABADEB9A47.jpeg
    384 KB · Weergaven: 20
  • F28C6FC2-7175-4661-B9A2-174C2E013146.jpeg
    F28C6FC2-7175-4661-B9A2-174C2E013146.jpeg
    325,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit. Is nog vlakker geworden dan mijn zadel. Heb je hem al uitgeprobeerd? Zie dat je net als mij voor het ruwe kunstleder voor de bovenkant hebt gekozen. Ik merk dat dat er voor zorgt dat ik niet meer naar voren glijd. Veel plezier er mee.
 
Ziet er mooi uit. Is nog vlakker geworden dan mijn zadel. Heb je hem al uitgeprobeerd? Zie dat je net als mij voor het ruwe kunstleder voor de bovenkant hebt gekozen. Ik merk dat dat er voor zorgt dat ik niet meer naar voren glijd. Veel plezier er mee.
Ga morgen rondje doen om te proberen 👍
 
Ga morgen rondje doen om te proberen 👍
Rondje was wat fris en daardoor niet heel lang, maar wel goed zadel kunnen testen. Zit veel meer ‘op’ de fiets ipv ‘in’ de fiets. Geeft gevoel van meer controle en zit ook boven de turbulentie in de schone lucht. Kortom: rij met meer vertrouwen en rustiger qua geluid van de rijwind.

Voor iedereen die zelf wil weten hoeveel hoger zijn zadel kan :

Werkt prima! Ik zit nu 5cm hoger en kan nog steeds met voeten plat op de grond.
 
Hela, ik heb nog een zwik onderdelen liggen van mijn 990. Om ruimte te maken voor een nieuw project mag het laatste beetje snel weg. Neem alles in één keer over en verkoop het zelf door, dan verdien je er nog wat aan :Y (en dan ben ik er vanaf :+ )

Wat heb ik onder andere nog liggen:
Slotenset €50,-
Koplamp € 35,-
Kabelboom € 35,-
Controls die op het stuur zitten € 35,-
Kappen voorkant (beschadigd, mogen gratis mee met de tanks)
Tanks incl benzinepomp maar zonder beschermkappen € 200,-
Remklauw achter € 35,-
Remleidingen geschikt voor ABS € 20,-
Toerenteller € 25,-
Dashboard (plastic deel waar de tellers in gaan) € 15,-
Steps € 15,-
Subframe € 45,-
Originele skidplate € 35,-
Olietank € 40,-
Radiateur € 45,-
Middenbok € 35.-
Zijstandaard € 25,-

Alles in één keer meenemen? Voor € 400,- mag je het zo ophalen :t
 
Hela, ik heb nog een zwik onderdelen liggen van mijn 990. Om ruimte te maken voor een nieuw project mag het laatste beetje snel weg. Neem alles in één keer over en verkoop het zelf door, dan verdien je er nog wat aan :Y (en dan ben ik er vanaf :+ )

Wat heb ik onder andere nog liggen:
Slotenset €50,-
Koplamp € 35,-
Kabelboom € 35,-
Controls die op het stuur zitten € 35,-
Kappen voorkant (beschadigd, mogen gratis mee met de tanks)
Tanks incl benzinepomp maar zonder beschermkappen € 200,-
Remklauw achter € 35,-
Remleidingen geschikt voor ABS € 20,-
Toerenteller € 25,-
Dashboard (plastic deel waar de tellers in gaan) € 15,-
Steps € 15,-
Subframe € 45,-
Originele skidplate € 35,-
Olietank € 40,-
Radiateur € 45,-
Middenbok € 35.-
Zijstandaard € 25,-

Alles in één keer meenemen? Voor € 400,- mag je het zo ophalen :t
PB-tje voor de skidplate en middenbok 😍
 
Weet iemand met toeval wat meer van deze 990 bij Motorcenter Venlo:

Of deze bij Frans Motoren:

Zit toch te kijken naar een 990 en evt. m'n 390 Adventure inruilen. 990SMR zou mooi zijn maar heb geen zin in particuliere koop of verkoop.
 
Mooi apparaat @KTM Nick Zie dat de clutch slave al geupgrade is. Ik ken hem niet, maar als ik jouw was zou ik de bekende zwakke punten opzoeken (zijn er niet veel) en lekker gaan proefrijden. Is een stuk meer motor dan een 390.
 
Ik heb 6 jaar een oranje 950SM gereden, een 990 heeft toch niet echt zwakke punten behalve de eeuwige brandstofpomp en slave cilinder?
 
Weet iemand met toeval wat meer van deze 990 bij Motorcenter Venlo:

Of deze bij Frans Motoren:

Zit toch te kijken naar een 990 en evt. m'n 390 Adventure inruilen. 990SMR zou mooi zijn maar heb geen zin in particuliere koop of verkoop.

Zou weg blijven bij de 2e.

Mocht je meer info willen, graag via prive bericht.
 
Ik ga het bedrijf hier niet zwart maken.
Maar schademotoren + verkoop.
1+1=2
Moet dat perse slecht zijn dan?
Een 990 die een flinke schuiver/valpartij/salto maakt heeft best wat oppervlakte schade. Zoveel dat 2 linker handen er geen heil in zien, paar kapjes en een subframepje verder (2e hands, maar is de rest van de motor toch ook?) is het weer een fatsoenlijke motor.
Of moeten we iedere motor die een keer asfalt heeft gezien verschredderen?
 
Hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn, als men er maar eerlijk over is en dat schort er nogal eens aan.
 
Moet dat perse slecht zijn dan?
Een 990 die een flinke schuiver/valpartij/salto maakt heeft best wat oppervlakte schade. Zoveel dat 2 linker handen er geen heil in zien, paar kapjes en een subframepje verder (2e hands, maar is de rest van de motor toch ook?) is het weer een fatsoenlijke motor.
Of moeten we iedere motor die een keer asfalt heeft gezien verschredderen?
Exact. Ik heb ook al wel eens een stevige schuiver gemaakt. Als het frame niet geraakt is (niet op snelheid ergens tegen geknald bv) en de beschadigde delen door originele vervangen zijn, is daar niets mis mee.
 
Ik heb met mijn 990 een dubbele koprol gemaakt. Subframe is gelukkig aanzienlijk zwakker dan het frame waardoor die is gebogen. Verder hebben mijn kuipruit, stuur en spiegels het opgevangen. Kapotte spul vervangen voor 2e hands goed spul.

Ik stap er vol vertrouwen weer op op reis en laat het stuur bij iedere snelheid zonder angst los want hij is gewoon recht, zegt genoeg als het goed is...
 
Moet dat perse slecht zijn dan?
Een 990 die een flinke schuiver/valpartij/salto maakt heeft best wat oppervlakte schade. Zoveel dat 2 linker handen er geen heil in zien, paar kapjes en een subframepje verder (2e hands, maar is de rest van de motor toch ook?) is het weer een fatsoenlijke motor.
Of moeten we iedere motor die een keer asfalt heeft gezien verschredderen?
Nee, er is niks mis met correct gerepareerde schade motoren.

Maar dan moet het ook kloppen. Maar nogmaals. Ik ga hier niet openbaar een bedrijfsnaam zwart maken
 
Ach, de bedrijfsnaam is genoemd en je kritiek is ook duidelijk. Vertel dan gewoon het verhaal
 
Er werd mij verteld dat dit een bedrijf is die schademotoren opknapt, dus inderdaad, dat je er op moet letten dat de kans groot is dat het een opgeknapte schademotor is. Nu ben ik zelf daar geen fan van en had dit al gevonden voordat het mij verteld werd door Bochtenbilly en had deze optie daarom laten varen. Is een persoonlijk ding maar mij zou het niet uitmaken of ie netjes gefixt is of niet, ik hoef geen schademotor. Ik vind het zelf geen rare opmerking om op te letten dat je iets koopt bij een schadebedrijf. Een Google search haalde van het bedrijf positieve en minder positieve reacties naar boven. Dus bij deze laat ik het even.
 
Beste KTM collegae,

Binnenkort ga ik samen met een maatje wta onderhoud plegen aan zijn KTM 950 SM.
Ik ben naarstig op zoek naar een workshop manual, voor op zn minst wat aanhaal momenten en klepspeling waardes.

Kan iemand mij daar aan helpen? Ik heb de online variant al gevonden. Liefst een PDF als dat mogelijk is :)
Thanks alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan