rikkie cbr
Die hard MF'er
- 2 feb 2013
- 682
- 201
Zou dus los moeten kunnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb dit afgelopen september ook gehad op vakantie in Italië.In een zoveelste poging mijn vage storing van het hoog in de toeren lopen stationair in de versnelling op te lossen ben ik bij de koppelingschakelaar uit gekomen. Deze doet het bij mij niet en hoewel het in den beginne stug lijkt dat het daar aan ligt wil ik alles uitsluiten.
Nu wil ik echter de schakelaar van het stuur af halen, maar hij lijkt wel niet demontabel te zijn, kan iemand dat bevestigen? Als hij wel kan, hoe dan?
Schijnt dat de stationair stappen motor ook vaak stuk gaan.Die is zelfs vervangen en staat goed. Al maakt dat stationair niet zoveel uit. Naar gelang de gasstand en toerental kijkt hij daar pas naar. Stationair en laag in de toeren kijkt hij naar de MAP sensoren.
Het lijkt mij wel aannemelijk dat de stappenmotor het is. Het probleem doet zich af en toe voor. Dus als hij af en toe in de toeren blijft hangen kan hij best af en toe weigeren. De test met tune ecu zegt dan niet zo heel veel.Heb die toen wel eens gesmeerd, de motor was toen niet leverbaar via KTM, alleen als complete body.
Het kan m echter bijna niet zijn. Als ik de stationair uit zet valt hij in de vrij gewoon uit bij geen gas. In de versnelling klimt hij dan ik de toeren.
Maar heb nu een complete throttle body, denk dat ik die maar eens over zet.
Maar waarom dan niet op het moment dat ik hem in de vrij zet. Dan is het elke keer goed. Zodra ik hem dan in de versnelling zet is het er direct weer.Het lijkt mij wel aannemelijk dat de stappenmotor het is. Het probleem doet zich af en toe voor. Dus als hij af en toe in de toeren blijft hangen kan hij best af en toe weigeren. De test met tune ecu zegt dan niet zo heel veel.
Als je een complete body hebt zou ik toch het motortje eens overzetten. Dan weet je ook wat echt de oorzaak is.
Das wel vreemd idd. Nou weet de ecu wel dat ie in zijn vrij staat.Maar waarom dan niet op het moment dat ik hem in de vrij zet. Dan is het elke keer goed. Zodra ik hem dan in de versnelling zet is het er direct weer.
Hier staat ie ook tussen:Heeft iemand misschien nog een originele map voor de 990 Adventure 2007? Ik lijk die van mij kwijt te zijn. Ik ben er al mee aan het hobby'en geweest op zoek naar het probleem, maar ben het origineel kwijt ben ik bang.
Bij mijn weten is dit correct.Ik geloof dat eu modellen geen canister hebben en dat dit alleen bij Amerikaanse modellen aanwezig is.
Ik ben vooral benieuwd of het probleem terug komt als je hem niet meer door verbindtBij mijn weten is dit correct.
Nog een stukje appartigheid:
Mijn koppelingsschakelaar was defect EN ik had een raar hoog stationair probleem.
Nu heb ik de koppelingsschakelaar er af gehaald en doorverbonden en nu lijkt mijn stationair probleem weg. Vat iemand deze?
Heb ik ook aan gedacht.Maar wellicht wil hij de motor als deze in de versnelling staat niet op een laag toerental laten draaien om schokken e.d. op de aandrijflijn te verminderen?