KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Nouja limp mode is het niet. Je gaat met minstens 30 km/h naar de dealer dan.
De dealers snappen d'r fuck van en stellen voor om voor €2500 aan nieuwe onderdelen er op te schroeven voor €2500 arbeidsloon en te HOPEN dat t voor die €5000 weg is _O- Dit alles terwijl ze de nieuwe 790/1290 er naast aan het showen zijn.

Enige reden is het kunnen starten in de versnelling. En dat is inderdaad een goede reden, vooral als ie je af slaat heuvelop in t zand 😅
 
Bij mijn weten is dit correct.

Nog een stukje appartigheid:
Mijn koppelingsschakelaar was defect EN ik had een raar hoog stationair probleem.
Nu heb ik de koppelingsschakelaar er af gehaald en doorverbonden en nu lijkt mijn stationair probleem weg. Vat iemand deze?

Ja dat viel me ook al op. er is verschil in toerental als je de koppeling helemaal in knijpt of alleen een stukje. Weet alleen ff niet wanneer hij nu hoger is. :P
 
Nouja limp mode is het niet. Je gaat met minstens 30 km/h naar de dealer dan.
De dealers snappen d'r fuck van en stellen voor om voor €2500 aan nieuwe onderdelen er op te schroeven voor €2500 arbeidsloon en te HOPEN dat t voor die €5000 weg is _O- Dit alles terwijl ze de nieuwe 790/1290 er naast aan het showen zijn.

Enige reden is het kunnen starten in de versnelling. En dat is inderdaad een goede reden, vooral als ie je af slaat heuvelop in t zand 😅
'naar de dealer mode' dan :+ Maar dat is duur gokken ja, en ook wel een beetje schandalig.
 
Het is nu weg, als het ook weg blijft komende tijd ga ik er een klein beetje van uit dat het toch in die koppeling schakelaar heeft gezeten. Of hij een signaal er van gebruikt of dat een kortsluiting/lekstroom naar een deel daar in de buurt heeft geleid weet ik niet.

Ik heb meerdere dealers gebeld, het probleem komt niemand bekend voor. De een is wat reëler dan de ander, maar iedereen moet in weze wat gokken. Niet erg an sich, maar als het toch allemaal giswerk is kan ik net zo goed zelf vanalles gaan vervangen natuurlijk!
Sowieso valt het niveau van dealers me nog wel enigsinds tegen. Veel dieper dan onderdelen vervangen moet je niet gaan want dan zie je dat je ze kwijt bent. Regelingen in de ECU zijn ze vanaf stap 1 al overvraagd, ze doen net alsof het een magisch doosje is dat als een wonder der hemelen op aarde beland is _O-
 
Ik heb een issue.
Heb de motor voor een beurt weggehad en nu ie terug is lekt er ergens kvs (roze)
Op verschillende plekken lijken er druppels weg te komen. Bij de buizen en liggen dus ook druppels op het blok (zou kunnen dat het bij de pomp ook verzameld of lekt).
Klinkt dit als een revisie van de waterpomp of kan het zijn dat het bijgevuld is en dat er ergens overdruk is geweest?
 
De waterpompen gaan intern lek, daar zie je aan de buitenkant niks van. Waterpomp revisie niet dus.
Kan best zijn dat ze te veel hebben bijgevuld. Probeer eens te achterhalen waar het wegkomt (hoogste punt).

Ik heb de radiateur al een keer lek gehad omdat de ventilator er een beetje vreemd op gemonteerd zit fabrieks af. Deze trilt dan bovenaan door de radiateur heen. Alleen als hij helemaal vol zit lekt het dus daaruit. Komt vervolgens op je waaier terecht en dus over de hele motor verspreid.
Kwam ik letterlijk in de Sahara achter toen hij voltijd vol aan het blazen was _O-
 
Ja het leek overal en nergens te zitten, gaat zaterdag even terug naar de garage om na te lopen wat het euvel precies is. Monteur was net weg maar waarschijnlijk iets teveel bijgevuld.
 
Kun je je fiets niet af spuiten en kijken of het terug komt? Als hij te ver gevuld was, is het te veel er nu misschien wel al uit...
 
Ik had hem na terug komst afgespoten dus ik dacht eerst ook dat het water was. Heb nu alles weggeveegd en kijk morgen weer even. Maar ga zaterdag toch voor de vrouw naar de garage voor nieuwe fiets en ze konden meteen wel even kijken wat het was. Dus hopelijk valt het mee en anders gewoon een revisie just in case.
 
Goedemorgen allen!

Mijn naam is Mark en ik ben momenteel in het bezig van een Aprilia Pegaso Strada. Het wordt tijd voor wat anders en mijn ook is onder andere gevallen op de KTM 990 SMT. Met name het zwarte 2013 model met oranje frame.


2013-KTM-990SMT1.jpg


Helaas zijn er niet zo heel veel modellen te koop met een (voor mij) goede km stand (<30k), en al helemaal niet dit specifieke.
Dealers zitten ver weg dus om er in deze tijd langs te rijden zie ik ook niet zo zitten, ik ben dan ook erg benieuwd of iemand mij hier kan vertellen hoe de zithoogte uitvalt. Ik ben 1.75m (niet heel erg groot haha) en kan op mijn Aprilia met beide voeten plat op de grond, ik ben benieuwd of mij dit ook lukt met de KTM volgens mij is deze zit hoogte een klein beetje hoger namelijk.

Wellicht is er iemand in de buurt van de Moerdijk die zijn KTM wil showen en mij een keer proef wil laten zitten (Ja zitten niet rijden, dat doe ik wel bij de dealer ;)). Dit uiteraard bij goed weer haha.
 
Goedemorgen allen!

Mijn naam is Mark en ik ben momenteel in het bezig van een Aprilia Pegaso Strada. Het wordt tijd voor wat anders en mijn ook is onder andere gevallen op de KTM 990 SMT. Met name het zwarte 2013 model met oranje frame.


Bekijk bijlage 1603475

Helaas zijn er niet zo heel veel modellen te koop met een (voor mij) goede km stand (<30k), en al helemaal niet dit specifieke.
Dealers zitten ver weg dus om er in deze tijd langs te rijden zie ik ook niet zo zitten, ik ben dan ook erg benieuwd of iemand mij hier kan vertellen hoe de zithoogte uitvalt. Ik ben 1.75m (niet heel erg groot haha) en kan op mijn Aprilia met beide voeten plat op de grond, ik ben benieuwd of mij dit ook lukt met de KTM volgens mij is deze zit hoogte een klein beetje hoger namelijk.

Wellicht is er iemand in de buurt van de Moerdijk die zijn KTM wil showen en mij een keer proef wil laten zitten (Ja zitten niet rijden, dat doe ik wel bij de dealer ;)). Dit uiteraard bij goed weer haha.
Motorcycle Ergonomics

Speel hier eens mee, je eigen gevens inkloppen op 'metric' en dan kun je zithouding en met de voeten aan de grond zien per bike.
 
De waterpompen gaan intern lek, daar zie je aan de buitenkant niks van. Waterpomp revisie niet dus.
Kan best zijn dat ze te veel hebben bijgevuld. Probeer eens te achterhalen waar het wegkomt (hoogste punt).

Ik heb de radiateur al een keer lek gehad omdat de ventilator er een beetje vreemd op gemonteerd zit fabrieks af. Deze trilt dan bovenaan door de radiateur heen. Alleen als hij helemaal vol zit lekt het dus daaruit. Komt vervolgens op je waaier terecht en dus over de hele motor verspreid.
Kwam ik letterlijk in de Sahara achter toen hij voltijd vol aan het blazen was _O-
Als ex-950 SM spiek ik af en toe nog mee hier (niemand een gebruikte brembo remschijf nodig?)..

Als je teveel bijvult waardoor hij overloopt; volgens mij valt dat toch wel heel erg op als de koelvloeistof overloopt? De keren dat ik het heb gezien, kwam het er echt uitlopen met veel stoom er bij. Of het moeten net enkele druppels maar geweest zijn? Bij mijn 950 lekte hij ook ergens, dan was het zoeken waar het vandaan kwam. Zat ergens een slangetje niet ver genoeg over een nippel.
 
Nee dat is ook wel zo, weet alleen niet wat dit blok een beetje aankan. Met goed onderhoud natuurlijk.

zie momenteel ook motoren met 80 / 90k staan maar dat is natuurlijk wel erg veel.
Lage km standen trekken we toch wel meer aan in alle eerlijkheid.
Helemaal gelijk een lage km stand zou ik ook naar zoeken
 
Van een motor die wat gereden heeft kan je ervan uitgaan dat de eventuele mankementjes verholpen zijn.
 
Klopt, maar je gaat nu voor een motor die al lang uit productie is.
Wil je iets met lage km-standen dan even wat jongers zoeken.

Mechanisch kunnen die blokken ver over de 100K aan. Ik heb net de pech gehad in de 07/08 de maximale injectie problemen te hebben. Zit inmiddels op 102K.
 
Lage km stand is echt geen garantie op een probleemloze motor. Wat Erwin zegt, deze motoren worden niet meer gemaakt dus je zit altijd aan een gebruikte oudere motor vast. Je hebt motoren met +100k die er als nieuw uit zien en motoren met 50k die helemaal afgetrapt zijn (al dan niet zichtbaar). Het hangt helemaal af van 3 dingen, geluk, goed onderhoud en fatsoenlijk gebruik door de vorige eigenaren (zoals fatsoenlijk warmrijden e.d.). Dan heb je nog verschillende motoren die hoge km standen aan kunnen en dit type LC8 kan dat prima aan zonder allerlei extra problemen behalve normaal onderhoud.
 
Al gaat je koppeling slave cilinder gewoon stuk. Is gewoon een feit. 1000, 10000 of 100000 km maakt niet uit. Een kwaliteit vervanger die niet stuk gaat kost je €150
 
Terug
Bovenaan Onderaan