KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik zou voor een custom zadel gaan, waarbij je het beste van beiden kan hebben. Heb zelf ook de Triumph en SMT geprobeerd en begrijp goed waarom je voorkeur bij de SMT uit komt.

Is het vooral de hoogte wat beter uit komt bij de Triumph?
 
Vind vooral de zithouding fijner op de KTM. Qua rijden hebben ze allebei hun eigen charme, kan me zeker weten ook erg vermaken op de Triumph.
Snap ook wel waarom m'n vriendin liever achterop de Triumph zit, het zadel is gewoon fijner en iets meer ruimte als de koffers er aan hangen.
 
De zoektocht naar een wat meer toer gerichte motor is teruggebracht naar 2 motoren, de 990smt en de Triumph Tiger sport. Issue blijft het rijden met duo en koffers. Ik vind de smt het fijnste rijden maar vriendin zit lekkerder op de Triumph 🤔. Zijn hier mensen die ook vaak met duo/koffers rijden en t zadel vervangen of verbeterd hebben? Zou dan gaan om het laatste model Smt.
Zadel op maat laten maken is altijd een goed idee. Dat gezegd : ik vind het niet fijn om met iemand achterop te rijden op mijn SMT. Vind ik toch meer een één persoons fiets.
 
Zadel op maat laten maken is altijd een goed idee. Dat gezegd : ik vind het niet fijn om met iemand achterop te rijden op mijn SMT. Vind ik toch meer een één persoons fiets.
Ja ik ben ook bang dat de Triumph iets beter geschikt is.
 
Zodat zij achterop de Triumph kan zitten in de achtertuin, terwijl ik met de KTM op pad ben?😂
Zelf rijden natuurlijk :9

Wat zijn de plannen eigenlijk? Samen naar en door de Alpen touren of gewoon is op een zondag achterop? Maakt ook wel een verschil.
 
Zelf rijden natuurlijk :9

Wat zijn de plannen eigenlijk? Samen naar en door de Alpen touren of gewoon is op een zondag achterop? Maakt ook wel een verschil.
Dat maakt idd veel verschil. Maar het zou idd zijn om wat langer en verder weg te gaan dan nu met de zondagse ritjes achterop.
 
Om die reden heb ik ook mijn Pan verkocht 8-)

Overigens, wat verbruikt jullie 990 Adventure eigenlijk zo'n beetje gemiddeld ?

En: ik zoek een simpel bagagarekje waar ik een klein tasje op vast kan maken met wat straps. Er is veel te koop, iets met bos en bomen, wat raden jullie aan ?
 
Om die reden heb ik ook mijn Pan verkocht 8-)

Overigens, wat verbruikt jullie 990 Adventure eigenlijk zo'n beetje gemiddeld ?

En: ik zoek een simpel bagagarekje waar ik een klein tasje op vast kan maken met wat straps. Er is veel te koop, iets met bos en bomen, wat raden jullie aan ?
Er is zo'n alu plaatje wat je kunt schroeven op de plek van dat miniscule KTM dingetje.....heb ik volgens mij nog ergens liggen....denk ik, :? de Adv in 2009 ingeruild :+
 
Er is zo'n alu plaatje wat je kunt schroeven op de plek van dat miniscule KTM dingetje.....heb ik volgens mij nog ergens liggen....denk ik, :? de Adv in 2009 ingeruild :+
Als je eens zou willen kijken ...

Dit is hoe de kont van mijn KTM er nu uitziet:


20211114_202149 (Custom).jpg


En dit is het enige dat ik erop wil meenemen:

20211114_204548 (Custom).jpg


Dus ik hoef geen ingewikkelde merk-specifieke-koffer-klem-klik-planken te hebben, gewoon een simpel bagagerek.
Gezien de staat van de motor zoek ik overigens wel een mooi bagagerek.
Ik heb online bij de diverse shops al rondgekeken maar er zijn zoveel verschillende dingen te koop dat ik het spoor een beetje bijster raak.
 
De zoektocht naar een wat meer toer gerichte motor is teruggebracht naar 2 motoren, de 990smt en de Triumph Tiger sport. Issue blijft het rijden met duo en koffers. Ik vind de smt het fijnste rijden maar vriendin zit lekkerder op de Triumph 🤔. Zijn hier mensen die ook vaak met duo/koffers rijden en t zadel vervangen of verbeterd hebben? Zou dan gaan om het laatste model Smt.
Leuke keuze 8-) 8-) begon met een speed triple, daarna SMR, daarna tiger sport en nu weer smr.
Heb ze altijd alleen gereden, dus je vraag beantwoorden kan ik niet, maar de keuze stress snap ik.
Beide motoren zijn leuk, maar triumph is wel meer voor rustiger toeren dan de smt. Zal met duo niet anders zijn lijkt me.
 
De zoektocht naar een wat meer toer gerichte motor is teruggebracht naar 2 motoren, de 990smt en de Triumph Tiger sport. Issue blijft het rijden met duo en koffers. Ik vind de smt het fijnste rijden maar vriendin zit lekkerder op de Triumph 🤔. Zijn hier mensen die ook vaak met duo/koffers rijden en t zadel vervangen of verbeterd hebben? Zou dan gaan om het laatste model Smt.
Waar kom je vanaf....?
Ik heb zelf jaren met ss-en (R6, GSXR750) met vriendin achterop gereden voor ik de SMR kocht. Sindsdien zitten we allebei veeeeeeeeeel comfortabeler en kunnen we nu alles mee nemen wat we willen (kleding, tent, kookspullen,....). Met het originele zadel. Ik heb ooit een 2e zadel gekocht om op maat te laen maken, maar er uiteindelijk vanaf gezien. Harde zadel went snel.
 
  • Eens
Waarderingen: zen
Als je eens zou willen kijken ...

Dit is hoe de kont van mijn KTM er nu uitziet:


Bekijk bijlage 1695017

En dit is het enige dat ik erop wil meenemen:

Bekijk bijlage 1695018

Dus ik hoef geen ingewikkelde merk-specifieke-koffer-klem-klik-planken te hebben, gewoon een simpel bagagerek.
Gezien de staat van de motor zoek ik overigens wel een mooi bagagerek.
Ik heb online bij de diverse shops al rondgekeken maar er zijn zoveel verschillende dingen te koop dat ik het spoor een beetje bijster raak.

Daar hoort dat kleine KTM bagageplaatje te zitten. Misschien is dit wat? Heb al vaker wat besteld daar, prima bedrijf. Degelijke spullen. Geen ervaring met die bagageplaat verder.



Plaatje gevonden van het plaatjeBekijk bijlage 1695021

Die heb ik ook, prima licht ding. Van Touratech meen ik.
 
Mijn 990 Adv gebruikt ca 1 op 15. Snelweg en constant gas omstandigheden rond de 1 op 18.

Mijn vorige 990 redde dat niet, dat is behoorlijk zuinig. Zal wel wat te arm staan denk ik. Die van mij zat altijd zo rond de 1:13 met in een vakantie een uitschieter naar 1:15 bij echt extreem sloom rijden. Motor was afgesteld op een testbank bij MVS engineering.
 
Waar kom je vanaf....?
Ik heb zelf jaren met ss-en (R6, GSXR750) met vriendin achterop gereden voor ik de SMR kocht. Sindsdien zitten we allebei veeeeeeeeeel comfortabeler en kunnen we nu alles mee nemen wat we willen (kleding, tent, kookspullen,....). Met het originele zadel. Ik heb ooit een 2e zadel gekocht om op maat te laen maken, maar er uiteindelijk vanaf gezien. Harde zadel went snel.
Heb al van alles gehad van ss tot sm. Maar nooit echt een fiets waar je echt fijn wat langer mee weg kon
 
Om die reden heb ik ook mijn Pan verkocht 8-)

Overigens, wat verbruikt jullie 990 Adventure eigenlijk zo'n beetje gemiddeld ?

En: ik zoek een simpel bagagarekje waar ik een klein tasje op vast kan maken met wat straps. Er is veel te koop, iets met bos en bomen, wat raden jullie aan ?
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar dit tasje bevalt mij erg goed:


Groter/kleiner te maken en makkelijk op/af klikken. Gebruik ik veel in plaats van de tanktas.
 
Ik zoek voor mijn 990 SMR nog een origineel zadel. Iemand toevallig nog een in de schuur/ op zolder liggen?
Wil mijn ergo seat niet inruilen (bevalt me ook wel voor wat langere ritten ;-)
 
Mijn vorige 990 redde dat niet, dat is behoorlijk zuinig. Zal wel wat te arm staan denk ik. Die van mij zat altijd zo rond de 1:13 met in een vakantie een uitschieter naar 1:15 bij echt extreem sloom rijden. Motor was afgesteld op een testbank bij MVS engineering.
Mwah, bij mij is het toch ook 1:15 zo gemiddeld, 1:18 haal ik dan weer niet vaak. 1:17 wel bij rustig cruisen. Hangt enorm af van je rijgedrag natuurlijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan