KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Check.
Ali heeft ze, dat weet ik.
Maar ik verrek het om invoerrechten etc. te betalen voor een paar lampjes.
De lampjes voor het achterlicht (w5w, T10) heb ik zonder moeite in led variant in Nederland gevonden. Dat is ook een vaker voorkomend type.
Maar de Baw15s dus nog niet.
Misschien moet ik er zelf dan maar 50 kopen bij Ali en er 45 op marktplaats aanbieden 8-)
Laatste keer dat ik besteld heb, betaalde ik geen invoerrechten. Er is nu ook iets onderweg, dus zal hier wel even updaten tegen de tijd dat ‘t binnen is.
 
Zag op facebook een geinige waterpomp upgrade kit te koop, aangezien ik binnenkort (preventief) de waterpomp wil reviseren, dacht ik er aan om meteen deze kit te installeren.

Vroeg mij af of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben;
https://www.facebook.com/groups/570069643997864
240520115_2975267042696182_260209440008613468_n.jpg



Wat de kit doet is eigenlijk simpel volgens mij, gewoon een plaatje tussen het deksel en een andere (hogere) impeller, waardoor er meer water kan worden verplaatst.
De reacties op fb zijn best lovend, maar was benieuwd of hier ook ervaringen zijn?
 
Nu we toch even over lichten bezig zijn, mijn dimlicht lijkt zo zwak tegenwoordig...Tuurlijk, de spiegel is allesbehalve goed.....kan een halogeen met de jaren verzwakken? Ik denk er dus aan om die te vervangen. Levensduur is minder belangrijk maar het mag echt wel feller. Alle advies is welkom. Halogeen, Led, laat maar even horen wat jullie advies is.
 
Ja halogeen verzwakt met de tijd.
Afhankelijk van de kwaliteit verdampt de gloeidraad sneller of langzamer en dat materiaal slaat als een heel dun laagje neer op de binnenkant van het glas.

Op mijn net verkochte motoren had ik LED koplampen (H4). Die deden het behoorlijk goed, vooral de dubbele koplamp in mijn Pan gaf zo een mooie bak licht.
Toch was ik over die specifieke lampen ook nog niet helemaal tevreden dus ik ben nu voor de KTM alles weer opnieuw aan het heroverwegen, inclusief HID. Ik ben van plan om de motor regelmatig in het donker te gaan gebruiken dus ik wil een set koplampen waarmee ik heel veel zie, eventueel aangevuld met een set ver/breed stralers.

Ik ben ook wel benieuwd waar anderen mee rijden ...
 
Laatst bewerkt:
Ja halogeen verzwakt met de tijd.
Afhankelijk van de kwaliteit verbrandt de gloeidraad sneller of langzamer en de verbrandingsproducten slaan als een heel dun laagje neer op de binnenkant van het glas.

Op mijn net verkochte motoren had ik LED koplampen (H4). Die deden het behoorlijk goed, vooral de dubbele koplamp in mijn Pan gaf zo een mooie bak licht.
Toch was ik over die specifieke lampen ook nog niet helemaal tevreden dus ik ben nu voor de KTM alles weer opnieuw aan het heroverwegen, inclusief HID. Ik ben van plan om de motor regelmatig in het donker te gaan gebruiken dus ik wil een set koplampen waarmee ik heel veel zie, eventueel aangevuld met een set ver/breed stralers.

Ik ben ook wel benieuwd waar anderen mee rijden ...
Kijk dan misschien ook eens naar BI-LED projectors. De techniek is, voor zover ik heb meegekregen, ondertussen flink ontwikkeld.

Voor auto’s is Morimoto altijd een goede aftermarketspeler geweest wb HID’s en zij hebben nu ook BI-LED ‘s die heel goed (b)lijken te scoren.

Dit betekent ook dat er direct in China ondertussen ook prima betaalbare varianten te krijgen.

Hoeveel inch zit je aan te denken?
 
Waar heb je die vandaan en wat koste dat ongeveer?
Mooi ding! Waar heb je die vandaan?
Gemaakt door Britannia Composites in Cananda. Zijn vorig jaar jammer genoeg met de productie gestopt. Ze maken nu alleen nog de Lynx Fairing voor diverse modellen (helaas niet de 990) Britannia Composites

Even opgezocht, zijn zeker niet goedkoop. omgerekend €600,- in 2015 alweer. Time flies when you are having fun on your KTM
 
Laatst bewerkt:
Nu we toch even over lichten bezig zijn, mijn dimlicht lijkt zo zwak tegenwoordig...Tuurlijk, de spiegel is allesbehalve goed.....kan een halogeen met de jaren verzwakken? Ik denk er dus aan om die te vervangen. Levensduur is minder belangrijk maar het mag echt wel feller. Alle advies is welkom. Halogeen, Led, laat maar even horen wat jullie advies is.
Toevallig heb ik bij mijn auto na 8 jaar de halogeen lampjes vernieuwd. Ze waren prima zichtbaar alleen van achter het stuur was er totaal geen lichtbeeld meer. Het lampglas was helemaal mat en het gloeispiraal had een hele rare vorm. Dus vervang een gloeilamp eerder dan 8 jaar is mijn advies :P .
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Zag op facebook een geinige waterpomp upgrade kit te koop, aangezien ik binnenkort (preventief) de waterpomp wil reviseren, dacht ik er aan om meteen deze kit te installeren.

Vroeg mij af of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben;
https://www.facebook.com/groups/570069643997864
Bekijk bijlage 1698204


Wat de kit doet is eigenlijk simpel volgens mij, gewoon een plaatje tussen het deksel en een andere (hogere) impeller, waardoor er meer water kan worden verplaatst.
De reacties op fb zijn best lovend, maar was benieuwd of hier ook ervaringen zijn?
Geinige update.
Maar heeft iemand hier ooit problemen gehad met een te hoge temperatuur op de 990? Ik niet iig.
 
Het hangt ervanaf hoe je de motor gebruikt. Als je altijd op asfalt rijdt en doorgaans niet in files etc. staat, zul je geen problemen hebben.

Als je flink offroad gaat rijden en dan vooral het langzamere, technischere werk, zul je zien dat je motortemperatuur flink kan oplopen.

Om die reden heb ik op mijn Dominator en had ik op mijn inmiddels verkochte offroad-Transalp een schakelaar gemaakt om de fan ook handmatig aan te kunnen zetten.

De 990 is, in mijn korte ervaring, een stuk warmer dan een Transalp 600 of NX250. Aangezien ik er wel aardig mee ga offroaden heb ik al een mooi schakelaartje met kant en klare bedrading gekocht om ook op deze motor de fan handmatig aan te kunnen zetten.

Daarnaast ben ik van plan om bij de volgende ronde een tweede fan te plaatsen en een thermostaatschakelaar die de fan al bij een lagere temperatuur laat aanslaan.

De waterpomp upgrade staat nog niet op mijn lijstje. Iets soortgelijks heb ik overigens wel op mijn trialmotor gedaan. Met een setje van Jitsie, wat precies hetzelfde principe heeft. Heb ik gedaan omdat de standaard waterpomp van de Beta Rev3 270 niet zo goed is en bij het soort rijden dat ik doe, de motor best wel erg warm werd. De fanschakelaar op mijn trialmotor heb ik doorgelust dus die draai permanent en met de nieuwe, krachtigere waterpomp erbij blijft het blok merkbaar koeler.

Nogmaals: één en ander hangt enorm af van hoe je de motor gebruikt. Ik gebruik mijn trialmotor zo dat ik flink lange stukken rijd met halfgas, dus niet zoals de meeste triallisten die 95% van de tijd stationair draaien en slechts af en toe een kort klapje gas geven. Daarom wordt mijn trialmotor een stuk warmer dan je zou verwachten.

Datzelfde geldt dus voor elke andere motor. Sommige motoren lopen van nature al warmer dan andere en als je ze dan ook nog gebruikt op een manier waardoor de boel nog warmer wordt kan ik me voorstellen dat je technische maatregelen neemt (zoals ik heb gedaan / ga doen).
 
Ik zit er serieus over na te denken om met de SM het Nederlandse deel van de TET te rijden. Dit staat voor het voorjaar gepland. Nu ben ik opzoek naar goeie bandjes, heeft iemand hier ervaring met offroad bandjes onder de SM?
 
Ervan uitgaande dat je thuis blijft als het bakken uit de hemel komt. Zou ik gewoon op straat banden blijven waar nog wat profiel op zit.
 
Ik zit er serieus over na te denken om met de SM het Nederlandse deel van de TET te rijden. Dit staat voor het voorjaar gepland. Nu ben ik opzoek naar goeie bandjes, heeft iemand hier ervaring met offroad bandjes onder de SM?
Idee was leuk, reed voor geen meter.
Alles kan in ieder geval
 

Bijlagen

  • 20120825_152020.jpg
    20120825_152020.jpg
    239,2 KB · Weergaven: 45
Zijn dit TKC's? Ik zat inderdaad aan zoiets te denken maar dan puur voor offroad, ik gooi de S22's er wel onder als ik op straat ga rijden
Ja tkc! Dan is het zeker een optie. Niet ideaal, maar je kan best een eindje komen hoor.
Waar wil je gaan rijden? Bos? Zand?
 
Ja tkc! Dan is het zeker een optie. Niet ideaal, maar je kan best een eindje komen hoor.
Waar wil je gaan rijden? Bos? Zand?
Zowel zand als gravel en bospaden. Een band die zich overal wat thuis voelt is natuurlijk het beste. De Pirelli Scorpion Rally zie ik af en toe ook voorbij komen. De komende donkere dagen maar een en ander uitzoeken.

Ps. Die banden geven wel echt een badass uitstraling:9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan