KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ben inmiddels 50...
Van XR600 supermoto naar, CR500 supermoto, XR650, KTM950sm, KTM690smc, KTM 990smt naar 1190 adv.
Idd op naar het oude lullen segment. Met 150pk, dat dan weer wel :)
Vorig jaar heb ik, net voordat ik 52 werd, mijn 'oude lullen' Pan European maar eens ingeruild voor iets spannenders, m'n huidige 990. Zal wel een midlife crisis zijn ofzo :-)
 
Heeft iemand nog een oberon slave cilinder liggen die je kwijt wil?
Moet wel de zwarte zijn.
Ik zoek nog eentje als spare part.
 
Nope. Wel een originele, in goede staat gedemonteerd bij plm. 65k, schoongemaakt en op de plank gelegd (en vervangen door een zwarte Oberon).
 
Heeft er iemand nog een goed blok en/of complete koppeling voor een 2006 990 adventure liggen?
 
Vorig jaar heb ik, net voordat ik 52 werd, mijn 'oude lullen' Pan European maar eens ingeruild voor iets spannenders, m'n huidige 990. Zal wel een midlife crisis zijn ofzo :-)
Hear hear!
Met de groetjes uit Corsica waar ik (51) met mijn vriendin aan het touren ben op de 950SMR!
20220528_130838.jpg
20220604_120000.jpg
20220529_182659.jpg
 
Niks stuk, heb een reserveblok nodig i.v.m. Hellas rally en koppeling is niet denderend meer, dus reserve exemplaar zou in dat kader handig zijn.
 
Iemand een goed adres voor de tuning van de 990? Het liefst in Noord/Oost/Midden Nederland.
Met de GPR uitlaat loopt hij niet helemaal zoals ik zou willen.

Ik zou hem toen naar Mulders brengen, maar die is niet meer.
 
Ik kom ook even hoi zeggen hier, ik heb een 990 SMT van een vriend overgenomen om m op te knappen, 107kkm op de teller nu.
Pasr kleine problemen:
Foutmelding op de kvs temp sensor op de achterste cilinder, olielekkage ergens linksvoor (een paar druppies op de grondna een rit, vette boel op t blok.
En hier en daar een ABS fout.

Allemaal prima oplosbaar.
Toch ook even een proefritje gemaakt door de eifel.
9D9E3BA5-C450-4E32-B9B9-3D3BB208BD15.jpeg
 
Nou mijn 950SM is dinsdagavond opgehaald en rijdt als het goed is ergens in Rotterdam rond. Het is de leukste motor die ik tot nog toe heb gehad en ik vermoed dat er t.z.t. wel weer eentje komt. Maar voor nu staat er sinds gisteren een Husq 610 in het hok, eens kijken hoe ik me daarmee/op vermaak.

Gegroet,

Ps. ik blijf wel meelezen...
 
Je motor staat nu met jouw verhaal te koop voor €5300,00 in Rotterdam. Altijd leuk om te zien:')
Noo fucking way|(

Ach ja, hij moet het maar weten.

Als iemand zin heeft om te plagen dan kun je voorstellen om de motor met de tanktas en noppenbanden over te nemen, die heb ik hier nog liggen
 
Zelf ook wel een paar keer meegemaakt, bullshit verhaal en even later op Marktplaats. Hoewel copy paste advertentietekst wel heel lui is :9
 
Wat een raar verhaal zeg. Probeert hij er nog winst op te maken ook in die 4 dagen?
Ja en ook wel serieuze knaken mar dat is zijn goed recht. Hij heeft 'netjes' de hele advertentie gekopieerd maar het stukje over de schade heeft ie er wel mooi uitgelaten...
 
Al tijden een raar probleem: ontluchten achterrem werkt niet. Meerdere uren aan besteed en vanmiddag maar eens reservoir leeggetrokken en rubberen inlay eruit. Wat blijkt: bij vervanging (revisiesetje) door de dealer zijn ze vergeten de onderkant open te knippen. Tsja, dan heb je dus een vacuüm zuigend systeem zonder reserve vloeistof… gelukkig makkelijk op te lossen. Was alleen fijn geweest als ik hier eerder op was gekomen. Had veel tijd en frustratie gescheeld.
 
Leovince einddempers zijn me altijd prima bevallen op de 990. Wel luid, maar een stuk minder luid dan de FMF zonder DB-killers die erop zaten toen ik hem kocht. Klonk wel echt geweldig, zeker als je hem even open trok in een tunnel :)

Maar na een paar jaar met veel plezier op een 990 adventure gereden te hebben ben ik voor een wat lichtere motor gegaan om mijn gebrek aan talent offroad wat te maskeren :)

Als iemand nog een OBD kabel zoekt om de motor eens aan Tune-Ecu te hangen, ik heb er een te koop!
 
De 990 is een prima off-roader, maar verreist inderdaad wel een bepaalde toewijding. Pas wanneer je de motor op z'n donder geeft gaat hij off-road presteren. Denk dat menigeen op die Versys 300 meer kan dan op de 990.
 
Terug
Bovenaan Onderaan