KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Klopt, op de Versys 300 kom je eigenlijk nog verder, zeker in diepe modder! Alleen op snelheid in het mulle zand is die een stuk zenuwachtiger vond ik. Dat gaat echt heerlijk met de 990.

Maar door af en toe op die Versys te rijden merkte ik wel dat het gewicht van de 990 me wat tegenhield, al is het maar alleen in je hoofd omdat je wat banger bent hem te laten vallen.
 
Mijn beste maar rijdt serieus offroad met een 990, momenteel zelfs met een acherschokbreker die leeggelekt is (in afwachting van revisie), en dat gaat zelfs met een kapotte schokbreker perfect!

Gewoon gasgeven en raggen met dat ding, en niet bang zijn om 'm te laten vallen. Hij rijdt er ook alle single trails en mountainbikepaden mee samen met mij op de 890, nul probleem.

Goede banden en verstand op nul.
 
De 990 is vooral heel goed met zand, modder en andere diepe meuk.
Heel stabiel, vooral al je wat meer aan het gas hangt.

Zoals laatst op Bilstain komen zowel de 990 als de Versys 300 verder dan we zelf durven. Had alleen een veel te zware overbrenging op dat moment dus liep vast omdat ik niet langzaam genoeg kon.

Gang is alles, maar ca 15 stationair en 30 voordat je in een stabiel sterk toerental zit is wel een beetje veel van het goeie als het technisch wordt.
 
Hij heeft 1 tand minder voor en twee tanden achter extra, Rottweiler inlaat, en Mitas E12 en E13 banden, werkt overal maar heeft nog niet geklommen.
 
Ik had een tandje groter voor en standaard achter, met veel klimmen, is niet alles. Gewoon vlak of een paar % om hoog is natuurlijk geen probleem.
 
Ben bezig met m’n nieuwe wielsetje te maken. Voor is klaar, achter staat in elkaar, moet ik alleen nog africhten.
D67335FC-3AB6-44A6-BC01-0043E784FCAC.jpeg

Nu kan ik misschien wat banden overnemen. Staan wat types Motoz Tractionator banden, namelijk de Dessert H/T, GPS, Adventure en RallZ.
D0EF9CEA-6A8C-458C-BD91-6EF681289D5B.jpeg

F510B880-1BEE-4729-81BC-0002EB73872D.jpeg

Iemand ervaring met deze banden? De GPS is een 50/50 band heb ik gezien en de rest meer offroad. Wil graag op straat ook genoeg vertrouwen in voor blijven houden maar ook fatsoenlijk een los zandpad kunnen pakken. Gister stukje in echt los zand geprobeerd maar daar mis ik wel wat grip voor met m’n huidige setje (pirelli scorpion MT90 A/T).
Combinatie van de één voor en de ander achter kan natuurlijk ook.
 
Ik heb Motoz Desert HT, perfect in mul zand maar ook harde paden en modder lukt goed genoeg als je gewoon gas geeft. Op straat rijd ik enkel naar de blubber toe, maar doet ook dat prima. Ja het maakt herrie, ja het trilt maar dat maakt mij niet uit. Als er een desert in 140 staat dan hou ik me aanbevolen!
 
Mooi man die nieuwe wielen! Maakt het zelf banden wisselen ook makkelijker met Excel velgen trouwens?
 
Na een lange zoektocht, afgelopen weekend deze 990 SMR uit 2012 aangeschaft! In bijzonder nette staat en slechts 7000 kilometers op de teller. Super blij mee! Volledig origineel, maar daar zal straks wel verandering in komen. Voor nu vind ik het wel prima zo.
 

Bijlagen

  • 1104951A-B345-4C82-AFD0-ECC03969C37F.jpeg
    1104951A-B345-4C82-AFD0-ECC03969C37F.jpeg
    176,6 KB · Weergaven: 59
Na een lange zoektocht, afgelopen weekend deze 990 SMR uit 2012 aangeschaft! In bijzonder nette staat en slechts 7000 kilometers op de teller. Super blij mee! Volledig origineel, maar daar zal straks wel verandering in komen. Voor nu vind ik het wel prima zo.
Mooie fiets, man! Veel plezier er mee!
 
Na een lange zoektocht, afgelopen weekend deze 990 SMR uit 2012 aangeschaft! In bijzonder nette staat en slechts 7000 kilometers op de teller. Super blij mee! Volledig origineel, maar daar zal straks wel verandering in komen. Voor nu vind ik het wel prima zo.
Nette fiets, bij Gebben vandaan? :)
 
Wauw, zelfs nog zonder handkappen en met kentekenplaathouder... Als ik deze had zien staan had ik hem gekocht. Wat een parel.
 
Na een lange zoektocht, afgelopen weekend deze 990 SMR uit 2012 aangeschaft! In bijzonder nette staat en slechts 7000 kilometers op de teller. Super blij mee! Volledig origineel, maar daar zal straks wel verandering in komen. Voor nu vind ik het wel prima zo.
Mooi ding. Als nieuw:t

7000km in 10 jaar tijd wat een doodzonde...zelfs mijn SMT die toch zijn aandacht moet delen met anderen zit na 10jaar op aardig wat meer.
 
Wauw, zelfs nog zonder handkappen en met kentekenplaathouder... Als ik deze had zien staan had ik hem gekocht. Wat een parel.
Inderdaad. Dat is precies de manier waarop naar de motorfiets keek. In januari was ik net te laat, maar afgelopen woensdag meteen een deal kunnen maken
 
Look what the cat dragged in ;-)
Gisteren deze leukerd in de garage gedropped.

Brengt direct enkele vragen mee:
1. De uitlaten zijn Akrapovic E1 0419 M-KTMBO1 (met db-killer). Deze zouden normaal straat legaal moeten zijn (certificaat is er wel niet bij). Maar toch klinkt de motor vrij luid. Wat kan er allemaal nog veranderd zijn waardoor deze luider klinkt?

2. De gasrespons is vrij agressief, Ik zie dat er een domino gas op staat, is dat standaard?

3. Mocht iemand een linkse zijkuip in deze kleur vinden/hebben/verkopen/... die van mij is wat beschadigd. Toch spijtig om naar te kijken.

Nu snel verzekering in orde brengen en kilometers knallen
2022-06-20%2013_21_09-1280x960.webp%20(1280%C3%97960)%20-%20https___prod.pictures.autoscout24.net_listing-images_.png
 
Laatst bewerkt:
Mannen, wat gooien jullie voor vloeistof in de koppeling? Ik las ooit iets over ATF vloeistof? Maakt het nog uit welke?
Gaat om de 990 SMT..
Thanx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan