KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mannen, wat gooien jullie voor vloeistof in de koppeling? Ik las ooit iets over ATF vloeistof? Maakt het nog uit welke?
Gaat om de 990 SMT..
Thanx!
Wie is degene die het meeste verstand heeft van jouw motor?
Ik zou eens kijken of die er een boek aan geweid heeft, heeft hij het vast in gezet :9

Minerale koppeling olie moet er in.
 
Mannen, wat gooien jullie voor vloeistof in de koppeling? Ik las ooit iets over ATF vloeistof? Maakt het nog uit welke?
Gaat om de 990 SMT..
Thanx!
Als je het echt zoals origineel wil, moet je Magura koppelingsvloeistof gebruiken, dit is minerale olie en rood van kleur.
Zelf heb ik er gewoon LHM ingegooid, omdat dit ook in mijn auto's gaat. Wat volgens velen ook gewoon kan, en bij mij al 25.000 km goed gaat. (Met de originele clutch slave)
 
Mijn setje wielen heb ik afgemaakt, setje Motoz erop gelegd, Desert H/T voor, Rallz achter. Van het weekend maar eens de originele wielen wisselen.
E052496F-13D6-416B-83D0-286B66193DB0.jpeg

54308B48-9CC8-48F7-A0BE-FE0855679551.jpeg

5743D921-9309-4BE6-A34A-15F961508DD5.jpeg
 
Van de week verstelbare V-Trec hendels gemonteerd, vooral omdat ik de koppelingshendel te ver van het stuur vond staan, zelfs op de kortste stand.

Vandaag voor ‘t eerst mee gereden en ik krijg ‘m niet goed afgesteld, in die zin dat ik ‘m alleen maar verder van ‘t stuur af moet zetten, omdat ‘ie anders niet goed ontkoppelt.

Iemand een idee of ik daar nog wat aan kan doen?

Er zit een nieuwe Oberon, olie en zuigertje(?) op/in, en heb ‘t probleem niet met de originele hendel.

ECC98CF6-66AC-4187-BBD3-DAF0E0BC2C81.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben eigenlijk op zoek naar iemand met een smr en het originele zadel. Ik heb een ergo seat van ktm er op maar vind hem niet zo mooi. Is er iemand die het originele zadel fijn vind zitten?
 
Wat mij betreft zit het orginele zadel stukken beter als de ergo. Orgineel zit hoger en is vlak, wel knetterhard..
Ik heb er zelf een aangepast zadel opzitten.
IMG_20210916_153351.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Ben eigenlijk op zoek naar iemand met een smr en het originele zadel. Ik heb een ergo seat van ktm er op maar vind hem niet zo mooi. Is er iemand die het originele zadel fijn vind zitten?
Heb beide zadels (ergo en ori) Voor vakantie is de ergo fijner (zit wat lager, minder actieve rijstijl, maar beter voor je kont).
Normaal rij ik met het ori zadel. Actievere zithouding, makkelijker verzitten e.d. Is prima mee te rijden (150 km ritjes geen probleem). Kwestie van zitvlees kweken ;-)
 
Heb beide zadels (ergo en ori) Voor vakantie is de ergo fijner (zit wat lager, minder actieve rijstijl, maar beter voor je kont).
Normaal rij ik met het ori zadel. Actievere zithouding, makkelijker verzitten e.d. Is prima mee te rijden (150 km ritjes geen probleem). Kwestie van zitvlees kweken ;-)
Hier kan ik wat mee. Thx. Staan er weinig te koop met originele anders zou ik daar een keer kunnen proefzitten en vergelijken zeg maar.
 
Ik vond vooral de verhoging achterop ergo zadel lekker, soort steuntje in de rug.
Daarentegen met de 950 ori zadel lange tochten Duitsland ook geen centje pijn. Maar goed, toen was ik nog jong en onverwoestbaar
 
Hier kan ik wat mee. Thx. Staan er weinig te koop met originele anders zou ik daar een keer kunnen proefzitten en vergelijken zeg maar.
Je mag mijn ori zadel een keertje testen (ritje maken). Geen probleem. Zie dat je uit Oss komt, woon zelf in Arnhem dus qua afstand prima te doen. Stuur me maar een PB als je daar een keer een afspraak voor wil maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan