KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

En route naar de eerste stop: Biarritz. 5E598CDB-288F-4CDF-B1BC-85C9562045CC.jpeg
 
Iemand toevallig een setje LC8 tandwielbouten liggen waar die niks meer mee doet? Heb al paar plekken gekeken maar nergens op voorraad liggen. Heb ze ook al ergens besteld maar ziet net dat de levertijd pas half juli is! Met eventueel eentje ben ik ook al geholpen!
26203BF9-F99F-491E-AE67-34D765BC89EC.jpeg
 
Mijn KTM 990 smt uit 2011 heeft wat problemen qua toerental. Soms gaan de toeren rond 4000 en blijft daar hangen. Het probleem is steeds erger geworden, de motor valt nu ook wel eens uit en is eigenlijk niet meer mee te rijden.

Motor uitgelezen, foutmelding P0122: throttle position sensor low voltage (short to ground or open circuit)

TPS sensor getest met gas, ging netjes van 0 naar 100 (onderstaande foto als voorbeeld, op 30)
20220702_123624.jpg
TPS voltage staat op 0,74V
Na het resetten van Adjust Throttle Cable spring de waarde naar 0,58V (de gaskabels losgehaalt bij het stuur). De motor is koud


20220609_205740.jpg

20220609_210036.jpg

Na het uitzetten van het contact de kabels weer aangesloten. Na het omdraaien van de sleutel connect de ECU weer en staat de waarde weer op 0,74v.

Kan iemand mij verder helpen in de volgende stap?
 
De 0,74 is je stepper motor die stationair wil regelen.

Ik had hetzelfde met klimmen in de toeren. Ik had toevallig ook een defecte koppeling sensor. Toen ik die overbrugde was het probleem magisch verdwenen. Ik vermoed dat die mee doet in een regeling die we op Tune ECU niet zien.
 
Mijn KTM 990 smt uit 2011 heeft wat problemen qua toerental. Soms gaan de toeren rond 4000 en blijft daar hangen. Het probleem is steeds erger geworden, de motor valt nu ook wel eens uit en is eigenlijk niet meer mee te rijden.

Motor uitgelezen, foutmelding P0122: throttle position sensor low voltage (short to ground or open circuit)

TPS sensor getest met gas, ging netjes van 0 naar 100 (onderstaande foto als voorbeeld, op 30)
Bekijk bijlage 1778048
TPS voltage staat op 0,74V
Na het resetten van Adjust Throttle Cable spring de waarde naar 0,58V (de gaskabels losgehaalt bij het stuur). De motor is koud


Bekijk bijlage 1778052

Bekijk bijlage 1778053

Na het uitzetten van het contact de kabels weer aangesloten. Na het omdraaien van de sleutel connect de ECU weer en staat de waarde weer op 0,74v.

Kan iemand mij verder helpen in de volgende stap?
Ik heb hetzelfde gehad. Kapotte tps sensor is de oorzaak. Ene keer wel goed andere keer niet.
Stuur anders maar een pm. Dan kan ik het je uitleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SMT
Nu mijn 950SM weg is heb ik voor eventuele liefhebbers een zo goed als nieuw setje Continental TKC 80's liggen. Ze rijden magnifiek en ook op het asfalt viel het mij niets tegen. Ze hebben zo'n 150km onverhard en 50km asfalt gezien. Ze mogen weg voor €200 en ik kan ze eventueel omleggen. Ophalen in Leeuwarden of verzenden/bezorgen tegen vergoeding.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-04-20 at 12.52.36 PM (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-04-20 at 12.52.36 PM (1).jpeg
    279,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20220420_125140.jpg
    IMG_20220420_125140.jpg
    411,6 KB · Weergaven: 29
Gister erachter gekomen dat je eigenlijk alles moet loc titen bij de KTM. Op de Passo Pardoi kwam ik erachter dat m'n middenbok nog maar aan één boutje hing. :')

Ding eronder weggehaald en vandaag bij 2 KTM dealers geweest maar die hadden uiteraard niks en bijzonder hulpzaam waren ze ook niet. Maar hij zit er weer onder. Kan hem alleen niet gebruiken omdat die nu vast vast zit. :9


Verder is de KTM geweldig, Oostenrijk in één dag gedaan (1000km) zonder pijntjes. En in de bergen natuurlijk dikke lol *D

20220704_093610.jpg
 
Na een maandje zonder KTM te hebben gezeten, ben ik sinds gisteren de glunderende eigenaar van deze prachtige 950 Advemture S!😁🧡

Nu ben ik nog opzoek naar een S zadel. Als iemand eentje heeft liggen waar die vanaf wil of toevallig eentje tegenkomt, let me know👍🏻

Eventueel ook te ruil tegen het 'gewone' adventure zadel.
 

Bijlagen

  • IMG20220709163254.jpg
    IMG20220709163254.jpg
    459,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Gister erachter gekomen dat je eigenlijk alles moet loc titen bij de KTM. Op de Passo Pardoi kwam ik erachter dat m'n middenbok nog maar aan één boutje hing. :')
N.a.v. de post toch ook maar eens een boutjes check gedaan..... bleek mijn kentekenplaat beugel nog maar met een boutje vast te zitten:X.
Middenbok was totaal weg zelfs.....:? maar die heeft er ook nooit onder gezeten:+
 
N.a.v. de post toch ook maar eens een boutjes check gedaan..... bleek mijn kentekenplaat beugel nog maar met een boutje vast te zitten:X.
Middenbok was totaal weg zelfs.....:? maar die heeft er ook nooit onder gezeten:+
Met een TDM850 mijn kenteken verloren, houder geknapt. Scheelt dat ik voorrijder was anders had die nu nog in België gelegen.

KTM had ik grote beurt laten uitvoeren dus vanuit gegaan dat alles goed gecontroleerd was. Normaal gesproken check ik alles zelf.
 
Sinds ik op een vakantie zo een nummerplaat ben verloren, gaat er bij mij altijd nog een schroef door de nummerplaat. Better safe than lost!
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Sinds ik op een vakantie zo een nummerplaat ben verloren, gaat er bij mij altijd nog een schroef door de nummerplaat. Better safe than lost!
Kentekenplaten schroef ik altijd vast. Zo'n klik-systeem werkt niet lekker. Blij dat ik op tijd zag dat hij los hing. Heb al een "1" op de plaat staan..... dus vorige eigenaar is hem waarschijnlijk ook al eens verloren.
 
Gisteren nieuw achterbandje gehaald. Kreeg daar de waarschuwing dat de achteras van KTM's nog wel s wil lossen. Nog nooit iemand over gehoord hier... iemand daar ervaring mee..?
 
Als de vorige eigenaar een eikel was die met een 2 meter pijp de achteras aanhaalde kan die wel scheurtjes hebben ja. Die heb ik meer gelezen, maar normaal los komen...
 
Heren, misschien een wat simpel vraagje, maar toch.

Ik heb last van een poreuze brandstofleiding, die vanaf de tank via een koppeling aan de throttle body wordt gehangen.
Het liefst heb ik nu gewoon een OEM plug and play juiste lengte vervanger. Nu zie ik echter op de onderstaande link dat hij alleen als set te bestellen is inclusief dure koppeling, dat was dan weer niet de bedoeling. Heeft iemand van jullie enig idee van afmetingen, diktes enz?
Die van mij is al eens verknipt en andere ellende mee gebeurt.

https://www.ktm-shop.nl/pages/parts...venture_Orange_ABS_Chassis_-_2007_Fuel_Pump/y
 
Geen idee....m'n Adventure in 2009 ingeruild 8-)
anders ook vragen op Advrider of Duits KTM forum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan