KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

alles dat met onderhoud te maken heeft, bougies niet pik zwart, olie nog goed van kleur en zonder metaal, olie filter nog goed schoon, luchtfilter huis nog schoon, carterventilatie schoon, etc. etc.

Basis onderhouds checks. Dus niet je complete blok splitsen :-).
 
  • Leuk
Waarderingen: Kire
Vandaag heeft de SMT weer zijn beurtje gehad, voorwiellager moest vervangen worden...onbetrouwbare kut KTM:(.........oh nee wacht dat is het enige onderdeel dat vervangen is, buiten reguliere dingen zoals oliefiltertje, saaie kut KTM:P.
Kan er weer even tegen, moet ook wel heb nog steeds geen goede vervanger gezien/gereden.
Ondergewaardeerde fiets die 990SMT, nooit een vervanging gekregen binnen het KTM gamma, dus nog steeds King of the Hill*O*:}

P8311220.JPG
 
Zoals eerder gemeld in dit topic had ik wat problemen met hoge toeren en soms zelfs uitvallen. De TPS zou de oorzaak kunnen zijn, dus 2 stuks via Amazon besteld. De eerste is plug and play op de achterste injector. Dus die erop gezet, alleen qua voltage zit deze tussen de 5 en 3,6. Dus niet in de buurt van de 1 die het zou moeten zijn. Volgens een ander fora zou je ongeveer 0,5mm eraf moeten slijpen zodat je de sensor wat verder kan draaien maar dat leverde nagenoeg niks op.

Nu klinkt het ook niet echt lekker als ik de sleutel omdraai, zie filmpje. Ik heb de gaskabels los en na het resetten van de throttle position ging dit geluid wel weer weg.

Ik ga nog even verder klussen. Maar ik denk dat ik maar de originele TPS sensoren ga bestellen.
 

Bijlagen

  • 20220813_111722.mp4
    13,2 MB
Ik rij een 990 smt uit 2010. Zoek vervanging voor de originele uitlaatdempers omdat deze wel erg heet worden icm bagage. Wat ik zou willen is een set dempers die niet heel luid zijn maar wel een stuk koeler blijven. Wat is jullie ervaring met dempers? Welke zijn niet luid en met e keur zodat je niet opvalt?
 
Zoals eerder gemeld in dit topic had ik wat problemen met hoge toeren en soms zelfs uitvallen. De TPS zou de oorzaak kunnen zijn, dus 2 stuks via Amazon besteld. De eerste is plug and play op de achterste injector. Dus die erop gezet, alleen qua voltage zit deze tussen de 5 en 3,6. Dus niet in de buurt van de 1 die het zou moeten zijn. Volgens een ander fora zou je ongeveer 0,5mm eraf moeten slijpen zodat je de sensor wat verder kan draaien maar dat leverde nagenoeg niks op.

Nu klinkt het ook niet echt lekker als ik de sleutel omdraai, zie filmpje. Ik heb de gaskabels los en na het resetten van de throttle position ging dit geluid wel weer weg.

Ik ga nog even verder klussen. Maar ik denk dat ik maar de originele TPS sensoren ga bestellen.
Waarom de TPS van de secundaire kleppen?

De belangrijkste zit op de voorste gas klep
 
Ik rij een 990 smt uit 2010. Zoek vervanging voor de originele uitlaatdempers omdat deze wel erg heet worden icm bagage. Wat ik zou willen is een set dempers die niet heel luid zijn maar wel een stuk koeler blijven. Wat is jullie ervaring met dempers? Welke zijn niet luid en met e keur zodat je niet opvalt?
Zo'n beetje alle vervangingsdempers blijven veel koeler, de originele worden zo heet omdat de katalysator er in zit.
Akra, Leo hebben E-keur. Heb zelf een setje Wings op de SMT, nooit problemen mee gehad, wel de dB killers erin.
 
Mooie gelegenheid om ook het smeergaatje voor je koppelingsdrukstift schoon te maken. Ik had mijn motor overigens plat gelegd maar meer omdat ik het makkelijker werken vond.
 
Ik heb een brug, net onder borsthoogte vind ik mooi genoeg *O*

Maar inderdaad plat leggen geeft wel dat voordeel. Op de kop loopt je koppeling reservoir niet leeg. Ook makkelijk!
 
Dankje wel iedreen voor de reacties. Mooi klusje voor de winter dagen. Heb al een lijstje gemaakt met dingen.
Oberon
K&n lucht filter
Origineel zadel
Andere banden.(heb niet zo veel vertrouwen in de huidige)
Gesinterde remblokken voor
 
Gisteren begon m’n koppelingspomp weer te lekken nadat ik er in mei nog een origineel revisiesetje in heb gezet. Is dit een bekend probleem? En wat valt er aan te doen?

B52A4AD8-DB8C-4526-BE16-257C858A00AF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Even iets wellicht heel doms maar: wat voor vloeistof heb je erin zitten ? Ik hoop / neem aan dat je weet dat er geen DOT4 in mag ...
 
Gisteren begon m’n koppelingspomp weer te lekken nadat ik er in mei nog een origineel revisiesetje in heb gezet. Is dit een bekend probleem? En wat valt er aan te doen?

Bekijk bijlage 1807744
Ik ben hier (nog) geen expert in, maar het revisiesetje is een nieuwe plunjer die in het bestaande huis gaat. Het huis gaat op een gegeven moment ook stuk. Dat zou pas na een x aantal revisies moeten gebeuren. Als het dat niet is, kan ik me voorstellen dat je of een montagefout hebt gemaakt (clipring verkeerd om?) of gewoon een maandagochtend exemplaar van de plunjer hebt gehad...
 
Ik ben hier (nog) geen expert in, maar het revisiesetje is een nieuwe plunjer die in het bestaande huis gaat. Het huis gaat op een gegeven moment ook stuk. Dat zou pas na een x aantal revisies moeten gebeuren. Als het dat niet is, kan ik me voorstellen dat je of een montagefout hebt gemaakt (clipring verkeerd om?) of gewoon een maandagochtend exemplaar van de plunjer hebt gehad...
Dat heb ik met mijn 950SM gehad inderdaad. Nu had de vorige eigenaar ook dusdanig gebeund dat het vragen was om problemen... Daardoor zat er een hele groef aan de binnenkant van de behuizing. Ik heb er toen voor gekozen om een Brembo RCS koppelingspomp op te zetten aangezien dat een stuk voordeliger was dan origineel. Gecombineerd met een nieuwe stalen leiding en een Oberon Slave kon ik vanaf dat moment ook DOT vloeistof gebruiken:}
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een soort revisiesetje gekocht van een Italiaan. Hij rijdt er al 5 jaar probleemloos mee rond.

DD41CB96-39D9-453D-BE5A-F91D09E6D69A.jpeg
 

Bijlagen

  • FA40A192-2715-4F59-870C-622342A7D031.jpeg
    FA40A192-2715-4F59-870C-622342A7D031.jpeg
    87,5 KB · Weergaven: 19
  • 0E1FDCAD-6B49-48CB-BA0D-29400D392902.jpeg
    0E1FDCAD-6B49-48CB-BA0D-29400D392902.jpeg
    76,5 KB · Weergaven: 20
  • F0EA3343-B4FE-4A78-8748-84F42152635C.jpeg
    F0EA3343-B4FE-4A78-8748-84F42152635C.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan